خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,945
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 19 ساعت 44 دقیقه
پول نقد همراه داشته باشید.
تمام فروشگاه‌ها و رستوران‌ها کارت اعتباری قبول نمی‌کنند، پس بهتر است شرط احتیاط را رعایت کنید و پول نقد همراه داشته باشید. به‌ این‌ ترتیب پس از صرف غذا به خاطر اجبار برای پرداخت نقدی صورت‌حساب سرگردان و آشفته نمی‌شوید.

فکر دمپایی پوشیدن هنگام پیاده‌روی در ایتالیا را از سرتان بیرون کنید.
لازم نیست همیشه مانند یک گردشگر حرفه‌ای کتانی سفید بپوشید، اما پوشیدن کفش راحت هنگام گردش در شهرهای مختلف تفاوت چشمگیری را در آسودگی‌تان ایجاد می‌کند.

پرسش‌های پرتکرار
در ایتالیا درباره چه موضوعاتی نباید حرف بزنیم؟
از اظهارنظرهای کلی درباره جرم و جنایت، فساد و رشوه‌خواری، مافیا یا شرکت ایتالیا در جنگ جهانی دوم خودداری کنید.

روبوسی در ایتالیا عادی است؟
بـ*ـو*سیدن گونه‌ها روی هوا هنگام احوال‌پرسی با آشنایان قدیمی در ایتالیا مرسوم است و از گونه چپ شروع می‌شود، به این کار ‘il bacetto’ می‌گویند. البته آقایان در جنوب ایتالیا عموماً فقط با اعضای خانواده‌شان روبوسی می‌کنند و ترجیح می‌دهند برای ابراز محبت هنگام احوال‌پرسی به آرامی به پشت مخاطب‌شان بزنند.

چه رفتاری در ایتالیا غیرقابل‌ قبول است؟
دراز کردن بازو روی میز یا گذاشتن دست‌ها روی ران رفتار ناشایستی تلقی می‌شود. گذاشتن آرنج‌ها روی میز نیز رفتار نامناسبی است. تا زمانی‌که همه غذای‌شان را تمام نکرده‌اند، از سر میز بلند نشوید. نوشیدن چیزی به جز آب یا نوشیدنی با غذا غیرعادی است.

برقراری تماس چشمی در ایتالیا بی‌ادبانه است؟
انتظار می‌رود که با مخاطب‌تان تماس چشمی مستقیم برقرار کنید و این تماس را در طول گفتگو حفظ کنید. مردم بعضی بخش‌های ایتالیا سهواً و از روی کنجکاوی به دیگران خیره می‌شوند. البته یادتان نرود که خیره شدن عموماً بی‌ادبانه است. به‌علاوه اگر فردی با جایگاه اجتماعی پایین به فردی با جایگاه اجتماعی بالاتر از خود خیره شود، این کارش علامت اعتراض و سرپیچی در نظر گرفته می‌شود.

شلوار جین پوشیدن در ایتالیا ایرادی ندارد؟
هرچند اروپایی‌ها بیشتر از آمریکایی‌ها شیک‌پوش هستند، جین پوشیدن در ایتالیا اشکالی ندارد. با این‌ حال درست نیست جین اسیدشور شده و به شدت زاپ‌دار بپوشید، جین مشکی و آبی متوسط تا تیره انتخاب کنید. شلوار جین مشکی تنگ همیشه در اروپا شیک محسوب می‌شود.

منبع: آبرنگ سفر


فرهنگ ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا