خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
512
امتیاز واکنش
1,071
امتیاز
168
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 2 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
DVI بیشتر به DVI-I و DVI-D تقسیم می‌شود ، جایی که اولین اتصال آنالوگ را با داشتن چهار پین اضافی در سمت راست درگاه پشتیبانی می‌کند. DVI همچنین می‌تواند دارای ویژگی اختیاری حفاظت از محتوای دیجیتالی با پهنای باند بالا (HDCP) باشد که مانع از کپی کردن داده‌های دیجیتال قبل از ارسال آن از طریق کابل به مانیتور می‌شود.

  • HDMI

در حالی که DVI عمدتا به بازار رایانه اختصاص دارد ، رابط چند رسانه‌ای با وضوح بالا (HDMI) همان انتقال داده‌های دیجیتالی را برای دستگاه‌های الکترونیکی مصرف کننده مانند تلویزیون‌های صفحه تـ*ـخت ، کنسول‌های مدرن ، پخش کننده‌های DVD و Blu-ray ، سینمای خانگی فراهم می‌کند. هر دو DVI و HDMI داده‌های دیجیتال فشرده نشده را از منبع به صفحه نمایش منتقل می‌کنند ، اما یکی از مزیت‌های بزرگ HDMI این است که می‌تواند تا هشت کانال صدای فشرده را از طریق یک کابل ارسال کند.


HDMI از نظر الکتریکی بسیار شبیه به DVI است ، تا آنجا که از یک آداپتور اصلی DVI به HDMI می‌توان بدون افت کیفیت استفاده کرد. HDMI ، با این حال ، نیاز به رمزگذاری HDCP دارد. اتصال دیجیتال از زمان راه اندازی آن در سال 2002 بارها به روز شده است. آخرین نسخه HDMI 1.4 است که از ویژگی‌های پیشرفته مانند وضوح فوق العاده بالا 4،096×2،160px 4،096 ، کانال اترنت و سازگاری سه بعدی پشتیبانی می‌کند. از دیدگاه محاسبات ، جدیدترین کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA قادرند صدا را از رایانه برداشته و از طریق پورت HDMI به مانیتور یا تلویزیون مجهز به HDMI منتقل کنند که هر دو جریان ویدئو و صدا را در اختیار دارند

  • DisplayPort

جدیدترین رابط دیجیتال بازار انبوه با نام DisplayPort شناخته می‌شود. این دستگاه که در سال 2007 منتشر شد ، به گونه‌ای طراحی شده است که هم DVI و هم VGA را به عنوان اتصال تک کابل به مانیتورهای رایانه جایگزین کند. اتصال 20 پینی مستقیماً با DVI سازگار نیست مگر اینکه در پیکربندی DisplayPort دو حالته استفاده شود ، که خود به گیرنده‌های DVI تک لینک محدود می‌شود. DisplayPort برای انتقال داده‌ها از سیستمی از جفت داده‌های افتراقی در یک پیوند اصلی استفاده می‌کند. حداکثر چهار جفت دیفرانسیل با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا پهنای باند را ارائه دهند ، که می‌تواند برای سیگنالینگ صوتی و تصویری استفاده شود. تراشه ساز AMD قبلاً DisplayPort را با ویژگی چند مانیتور Eyefinity به کار گرفته است. سازندگان لپ تاپ همچنین به دنبال DisplayPort هستند تا جایگزین سیستم LVDS چند سیمه‌ای شود که در حال حاضر لوازم الکترونیکی صفحه نمایش مادربرد را به خود صفحه متصل می‌کند. اینتل ، DisplayPort را به صورت استاندارد در معماری نسل بعدی Sandy Bridge ارائه می‌دهد.


انواع گرافیک کامپیوتر

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
512
امتیاز واکنش
1,071
امتیاز
168
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 2 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
از کدام پورت باید استفاده کنید؟


اگر از مانیتور استفاده می‌کنید ، توصیه می‌شود از DisplayPort استفاده کنید مگر اینکه مانیتور شما DisplayPort نداشته باشد. DisplayPort یکی از پورت‌های جدیدتر است و از وضوح بیشتر و نرخ تازه سازی بالا با حداقل تأخیر ورودی پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود برای مانیتورها عالی باشد. اگر مانیتور شما پورت نمایش ندارد ، توصیه می‌کنیم از یکی از پورت‌ها به ترتیب زیر استفاده کنید: HDMI ، DVI ، VGA.


اگر می‌خواهید به تلویزیون متصل شوید ، بهترین گزینه استفاده از HDMI است. این صدا و تصویر را با وضوح خوب و نرخ تازه سازی ارائه می‌دهد. تلویزیون‌ها معمولاً پورت DisplayPort ندارند بنابراین HDMI برای اتصال تلویزیون مناسب است. برای هدست‌های VR باید در صورت امکان از USB-C VirtualLink استفاده کنید ، اما اگر هدست یا کارت گرافیک شما از این موارد پشتیبانی نمی‌کند ، از DisplayPort یا HDMI در صورت عدم پشتیبانی از DP استفاده کنید.


کلام آخر:


همان طور که مشخص شد ، بازار پر از انواع کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر است که می توانید خریداری کنید. تمام آن چه باید در نظر داشته باشید اجتناب از موارد منسوخ شده است. آن ها احتمالاً نتوانند همانطور که انتظار می رود کار کنند و هرگونه تغییری باعث عدم کارایی آن شود.


اکنون که می دانیدکدام یک می توانند برای سیستم شما کارایی داشته باشند و چه عواملی موثر هستند ، انتخاب آسان می شود . دفعه بعدی که قصد دارید کارت گرافیک خود را ارتقا دهید ، انتخاب این که کارت انتخابی شما چه باشد و چه بخرید نباید برایتان چالش برانگیز باشد.


کارت مناسب می تواند کمک زیادی به بهبود روند بازی و پخش ویدئو نیز بکند. مهم ترین مسئله سازگاری است. اگر برای یک لپ تاپ ، علاقه مند به تهیه نوع اکسترنال کارت گرافیک هستید یافتن کارت با کیفیت ممکن است کمی کار داشته باشد.


علاوه بر این ، مدل برتر اکسترنال ها می تواند هزینه بیش تری هم داشته باشد. با این وجود ، با وجود انواع کارت گرافیک ، حتماً یک کارت گرافیک قابل اطمینان پیدا خواهید کرد .


حتی اگر قیمت کاملاً بالا باشد ، نتایجی که می توانید از آن بگیرید ، بسیار بیش تر از هزینه ی پرداخت شده است. پس به پیش روید و کارت عالی منتخب خد را برای کامپیوتر خود دریافت کنید و از انتخابتان لـ*ـذت ببرید. در هنگام خرید کارت گرافیک به نکاتی که در این مقاله ذکر شد توجه کنید.

منبع:بانینو


انواع گرافیک کامپیوتر

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا