خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,745
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 18 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
تیتان یا تیتانیوم دی اکسید ماده‌ای معدنی و دارای خواص صنعتی است. از خواص تیتان می توان به رنگ سفید و شکل جامد و پودری آن اشاره کرد. تیتان با فرمول TiO۲ شناخته شده و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص تیتان برای تولید رنگ سفید در صنایع رنگ سازی، نساجی و تولید کاغذ استفاده می شود. همچنین خواص تیتان موجب شده تا در صنعت آرایشی بهداشتی جهت تولید کرم های آرایشی و ضد آفتاب کارایی داشته باشد. انواع تیتان در گرید های مختلف تولید و عرضه می شود. خواص تیتان در انواع مختلف ممکن است تفاوت هایی را نشان دهد.

خواص فیزیکی تیتان
شکل فیزیکی و رنگ تیتان به صورت جامدی سفید رنگ است. این ماده در برابر حرارت پایدار بوده و ترکیبی غیرقابل اشتعال است. تیتان غیرسمی بوده و از انحلال پذیری کمی برخوردار است. از خواص تیتان واکنش‌پذیری کم آن است به‌طوری‌که یک ماده شیمیایی خنثی محسوب می‌شود. دمای ذوب تیتان ۱۸۴۳ درجه سانتی گراد و در دمای جوش آن نیز ۲۹۷۲ درجه سانتی گراد است. روتیل و آناتاز مهم‌ترین گرید های تیتان محسوب می‌شوند. شکل ظاهری تیتان و خواص فیزیکی این ترکیب معدنی به‌اندازه و شکل ذرات تشکیل دهنده و همین طور فاز کریستال آن وابسته است.
استفاده از خواص تیتان در تولید رنگ
در بین رنگدانه های سفید، رنگدانه های حاصل از دی اکسید تیتانیوم از قدرت پوشانندگی بیشتر و هم‌رنگ کنندگی بهتری نسبت به بقیه برخوردارند. به همین دلیل این ترکیبات به‌عنوان رنگدانه سفید بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده‌اند.


خواص تیتان، شکل فیزیکی و رنگ انواع تیتان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,745
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 18 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
توجه شود که این رنگدانه غیر سمی است و در مقابل حلال هایی که در رنگ بکار می‌روند مقاومت خوبی دارد. پایداری حرارتی خوب از دیگر خواص تیتان به عنوان رنگدانه است. پایداری شیمیایی خوب این ماده موجب محبوبیت بیشتر آن شده است. این محصول تنها در اسید سولفوریک غلیظ حل شده و سرعت واکنش با آن نیز بسیار پایین است.

استفاده از خواص تیتان در صنایع آرایشی
از مهم ترین کاربرد تیتان می‌توان به استفاده در محصولات مراقبت از پوست و بهداشتی مانند محصولات ضد آفتاب اشاره کرد. این ترکیب علاوه بر اینکه رنگدانه است، به‌عنوان تغلیظ کننده و ضد آفتاب نیز کارایی دارد. خواص تیتان با جذب UV می‌تواند به‌عنوان محافظ عمل کرده و باعث شفافیت پوست شود. از دی ‌اکسید تیتانیوم در مواد آرایشی نیز استفاده می ‌شود. استفاده از آن موجب پوشاندن لکه‌ها شده و پوست را روشن می‌کند. طبق اعلام بنیاد سرطان پوست، استفاده از محصولات ضد آفتاب حاوی دی اکسید تیتانیوم موجب جلوگیری از بروز سرطان های پوستی می‌گردد. قیمت تیتان در گرید آرایشی خلوص بالایی داشته و گران تر از انواع صنعتی است.

خواص تیتان در پلاستیک
از موارد استفاده از تیتان می‌توان به کاربرد در صنعت پلاستیک اشاره نمود. تیتان در پلاستیک موجب افزایش مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر نور و مقاومت در برابر آب و هوا می‌گردد. بنابراین ماده فوق قادر است تا خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی محصولات پلاستیکی را بهبود بخشیده و موجب افزایش عمر مفید محصولات گردد. تیتان در برابر سایش و اصطکاک سطحی دارای مقاومت بالایی است. از این رو کارایی بالایی در صنایع مختلف دارد.

خواص منحصر به فرد تیتان موجب شده تا در صنعت کاربردی گسترده یابد. انواع تیتان در گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شوند. قیمت تیتان با توجه به درجه خلوص و گرید تولید شده متفاوت است. برای خرید این محصول از طریق مراکز معتبر اقدام نمایید.

منبع: جهان شیمی


خواص تیتان، شکل فیزیکی و رنگ انواع تیتان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا