خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 9 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
IMG_6750.jpeg

در معماری، ما همیشه با این چالش روبه‌رو هستیم که قبل از ساخته‌شدن پروژه، تصویری واضح و قابل درک از آن را برای کسانی که اغلب در این زمینه تخصصی ندارند، ارائه دهیم. رندر، یکی از محبوب‌ترین روش‌های ارائه سه بعدی در میان معماران است؛ زیرا می‌تواند پروژه را به‌صورت واقعی‌تری به تصویر بکشد. ما برای نشان دادن واقعیت پروژه و درک بهتر محیط آن، باید از فیگورهای انسانی استفاده کنیم. البته این فیگورها باید ابعاد و اندازه‌ای متناسب با محیط پروژه داشته باشند و به نحوه درستی در محیط آن قرار بگیرند. در این مقاله به بررسی نقش فیگورها و تاثیر آن در طراحی پروژه می‌پردازیم.

در طراحی دست آزاد، معماران می‌توانند با استفاده از سبک‌ها و روش‌های مختلفی شکل و مقیاس انسان را نشان بدهند. طراحی‌های دیجیتالی ممکن‌است نتوانند خطوط برجسته طراحی را به‌درستی نشان دهند. برای نمایش و ترسیم فیگورها راه‌های مختلفی وجود دارد، از طریق عکس، آبرنگ یا تصویرسازی و … که هر طراح و دفترمعماری از روش خاص خود استفاده می‌کند. بنابراین، ترسیم فیگور راهی مهم برای برقراری ارتباط بین دفتر، پروژه، مشتریان، سرمایه‌گذاران و به‌خصوص –اگر در مسابقه شرکت می‌کنید- هیئت داوران مسابقه است.


اهمیت فیگورهای انسانی در رندر

 
  • تشکر
Reactions: Melika_hsh و Delvin22

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 9 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخلاف اسکیس ها و طراحی‌های دست آزاد، رندرها معمولا یک محیط بسیار واقعی را به تصویر می‌کشند. رندرها درواقع تصویری بسیار شبیه به واقعیت از پروژه‌ ارائه می‌دهند؛ و با استفاده از مدل‌های سه بعدی و تنظیم نورو سایه‌ها، نمایش ویژگی‌های متریال‌ها و سایر ابزارها، مشتری را مجذوب خود می‌کنند.

برای درک بهتر رندر، استفاده از مقیاس انسانی بسیار اهمیت دارد. برای‌مثال، اندازه یک ساختمان با فیگورهای انسانی، یک مرجع بصری قدرتمند برای درک بهتر اندازه ساختمان است.البته ما می‌توانیم تناسبات محیط را صرفا براساس خود معماری نیز درک کنیم؛ مثلا ابعاد یک راه پله و در را می‌توانیم درنظر بگیریم. اما یک تصویر هرچقدرهم که بی‌نقص و عالی باشد، بازهم برای درک هدف و کاربری یک ساختمان کافی نیست. فضای پروژه می‌تواند متفکرانه، مشارکتی، تفریحی و … باشد؛ و ما باید از فیگورهای متنوعی استفاده کنیم تا نوع کاربری ساختمان نیز در تصویر مشخص باشد.

معماری برای مردم طراحی و ساخته شده‌است. برای‌همین، حضور فیگور نه‌تنها در رندر، بلکه در سایر طرح‌ها، کلاژها و هرشکل دیگری از نمایش سه بعدی، برای نشان‌دادن کاربری فضاها ضروری است. طراحی فیگور نیز باید متناسب با منطقه باشد؛ مثلا برای فیگورهایی که در مناطق گرمسیری هستند، لباس مناسب طراحی کنید و از هرگونه پوشش زمستانی پرهیز کنید.


اهمیت فیگورهای انسانی در رندر

 
  • تشکر
Reactions: Melika_hsh و Delvin22

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 9 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگرچه فیگور انسان یکی از عناصری است که در آخر پروژه اضافه می‌شود و یکی از آخرین مراحل توسعه پروژه است؛ اما در رندر و ارائه کار بسیار ضروری است. دغدغه اصلی معماری، مردم است؛ برای همین ما از فیگورها برای نشان‌دادن نسبت بین انسان و ابعاد پروژه استفاده می‌کنیم تا مخاطب بتواند خودش را در فضای طرح تصور کند و با پروژه ارتباط برقرار کند.


منبع:معمار گلد


IMG_6752.jpeg
IMG_6753.jpeg

IMG_67540fecc030b73d4b0d.jpeg


اهمیت فیگورهای انسانی در رندر

 
  • تشکر
Reactions: Melika_hsh
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا