خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~D E N I Z~

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
14/9/23
ارسال ها
5
امتیاز واکنش
42
امتیاز
23
سن
18
محل سکونت
دنیای شکلات
زمان حضور
17 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
به کودکی که شب ادراری دارد چه غذایی بدهیم و چه غذایی ندهیم ؟

غذاهای توصیه شده:

غذاهایی که سرشار از فولات ، فیبر ، ویتامین B12 و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند ، همه به کنترل یا کاهش شب ادراری کمک کنند. غذای توصیه شده شامل موارد زیر است:

  • سبزیجات ، حبوبات
  • ماهی تازه و غذاهای دریایی
  • میوه های خشک شده
  • جو ، سبوس گندم ، غلات سبوس دار
  • تخم مرغ
فولات و ویتامین B12 سیستم عصبی مرکزی را قادر می سازد تا شب ها اتصالات مورد نیاز برای کنترل مثانه را برقرار کند ، چیزی که اغلب در کودکان مبتلا به شب ادراری وجود ندارد. همچنین نشان داده شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ دارای مزایای مشابهی برای سیستم عصبی هستند و به مثانه در یادگیری سیگنال دادن به مغز برای بیدار شدن در شب کمک می کند. ماهی های تازه ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ ها ، سبزیجات و میوه های خشک همگی مواد معدنی مورد نیاز برای کمک به سیستم عصبی خود را به کودک شما می دهند.

فیبر نیز حائز اهمیت است ، زیرا تعداد زیادی همراه با شب ادراری همزمان با یبوستنیز دارند. فشار یبوست به دیواره مثانه منجر به نشت ادرار ناخواسته می شود. سبوس گندم ، سبزیجات و مصرف مایعات خوب باعث درمان یبوست میشوند. مراقب اجابت مزاج کودک باشید تا مطمئن شوید کودک شما یبوست نداشته باشد.

غذاهایی که خوردن آنها درعصر توصیه نمی‌شود:
این غذاها برای رشد لازم هستند ، اما همچنین با افزایش شدت شب ادراری در کودکان مرتبط است. برای تلاش و بهینه سازی ، توصیه می شود فقط قبل از ساعت ۶ عصر آنها را مصرف کنید. آن ها هستند:

ماست

شیر

پنیرها

اب

میوه تازه

فرآورده های لبنی مانند ماست ، شیر و پنیر به دلیل داشتن کلسیم زیاد ، این لیست را تشکیل می دهند. مصرف کلسیم زیاد با شدت شب ادراری و همچنین کاهش اثربخشی داروهای شب ادراری مانند دسموپرسین مرتبط است. از آنجا که کلسیم برای رشد سالم نیز مهم است ، خوب است که همچنان این غذاها را در طول روز بگنجانید.

بهتر است آب درست قبل از خواب مصرف نشود. مصرف محدود آب در شب نشان می دهد که میزان تولید ادرار در طول شبانه روز را کاهش می دهد و باعث می شود که شب ادراری کمتر شود. همین مورد در مورد میوه های تازه نیز انجام می شود ، که به طور کلی دارای مقدار زیادی آب هستند.

غذاهایی که اصلاً توصیه نمی شود:
این غذاها نشان داده‌اند که این غذاها باعث افزایش شب ادراری می شوند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حذف آنها از رژیم غذایی شما به کنترل ادرار در شب کمک می کند. این غذاها به شرح زیر می‌باشند:

  • نمک
  • شکلات / کاکائو
  • نوشیدنی های گازدار
  • چای / قهوه
  • آب میوه
شکلات ، کاکائو ، چای ، قهوه و برخی نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین هستند که معمولاً از خاصیت ادرارآوری آنها استفاده می شود. کافئین همچنین باعث افزایش فشار و علاقه‌مند پذیری بر روی عضلات کنترل مثانه می شود.

شواهدی وجود دارد که از حذف نوشیدنی های گازدار (از جمله آب سودا) ممکن است به آرام شدن مثانه های بیش فعال کمک کند. اینموضوع را می توان درباره‌ی آسپارتام ، شیرین کننده مصنوعی موجود در نعناع ، آدامس و نوشیدنی‌های رژیم غذایی نیز گفت.

آب میوه های صنعتی حاوی مقادیر زیادی قند بدون ارزش غذایی است بنابراین استفاده از آنها توصیه نمی شود.

تنظیم یک رژیم غذایی دوستانه برای کودک یک معامله دوسر برد برای والدین و کودکان است. از آنجا که تمام غذاهایی که برای بهبود خوابیدن توصیه می شود ، گزینه های زندگی سالم نیز هستند ، بنابراین کل خانواده می توانند غذاهای یکسانی بخورند. این می تواند به فرزند شما کمک کند احساس کند که بیشتر در واحد خانواده پذیرفته میشود و عادات غذایی مناسب برای زندگی را تنظیم کند.









منبع: سایت درمان


به کودکی که شب ادارای دارد چه بدهیم

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا