خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 9 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
در سال 1941 ، مهندس برق سوئیسی جورج دی مسترال در حال بازگشت از شکار با سگ خود بود که متوجه شد دانه های گیاهی به بدنه سگ و کت او چسبیده این دانه ها مانند چسبی به بدنه سگ "قلاب" شده بودند او بعد از مطالعه این گیاه ، هفت سال بعد ، بست قلاب و حلقه را اختراع کرد ، که آن را Velcro نامید.ولکرو یک شرکت خصوصی است که اتصال‌ دهنده‌ها و سایر محصولات مشابه تولید می‌کند. این شرکت با اختراع اولین اتصال‌دهنده قلاب-حلقه، که تحت نشان تجاری ولکرو منتشر می‌شود به شهرت جهانی رسید.
مفهوم کار جورج دی مسترال در مورد الهام گرفتن از طبیعت ، تقلید و تکرار رفتار ارگانیسم های بیولوژیکی است. در واقع زیست‌تقلید، زیست‌همانندسازی یا بیومیمتیک (Biomimetics)، تقلید از الگوها، سامانه‌ها و عناصر طبیعت با هدف حل مشکلات پیچیده انسان است. در حقیقت اساس این علم مدل‌های طبیعی بیولوژیکی است که با مطالعه فیزیولوژی آن‌ها می‌توان سامانه‌های نوین فناورانه را طراحی کرده و ساخت.
ساختارها و متریال ها با سازگاری مناسب در موجودات زنده در طول زمان از طریق انتخاب طبیعی تکامل یافته‌اند. امروزه علم بیومیمتیک منجر به ایجاد فناوری‌های جدید با الهام از راه حل‌های زیستی در اندازه‌های کلان و نانو شده‌است.


معماری بیومیمتیک

 

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 9 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
انسان‌ها برای پاسخ به مشکلات خود به طبیعت نگاه کرده و الهام می‌گیرند. طبیعت مشکلات مهندسی مانند توانایی‌های ترمیمی، تحمل و مقاومت در محیط زیست‌های مختلف، آبگریزی و بهره‌برداری از انرژی خورشیدی را حل کرده‌است.
امروزه همه اختراعات بشر را می‌توان به نوعی بهره گرفته از مدل‌های زنده دانست. رایانه‌ها و ربات‌های دستیار که رفته رفته جای انسان را گرفته‌اند با توجه به مطالعه بر روی ساختارهای زیستی ساخته شده‌اند. طراحی هواپیما بر اساس ساختار بدن پرندگان، ساخت زیردریایی از روی ساختار دلفین‌ها یا ساخت رادارها با توجه به سیستم راداری خفاش‌ها مثالهایی از علم بیومیمتیک یا بیونیک (Bionic) می‌باشند.
«طبیعت به عنوان الگو»

زیست تقلید علمی جدید است که مدل های طبیعت را مطالعه می کند و سپس از این اشکال ، فرآیندها ، سیستم ها و استراتژی ها برای حل مشکلات انسان به طور پایدار تقلید می کند.
طبیعت به عنوان ابزار اندازه گیری
بیومیمتیک از یک استاندارد زیست محیطی برای قضاوت در مورد پایداری نوآوری های ما استفاده می کند. زیرا قطعا پس از میلیاردها سال تکامل ، طبیعت آموخته است که چه چیزی کار می کند و چقدر دوام دارد.

زیست تقلید روش جدیدی برای مشاهده و ارزیابی طبیعت و رویکرد علمی چند رشته ای برای طراحی پایدار است که فراتر از استفاده از طبیعت به عنوان الهام بخش زیبایی شناسی است بلکه عمیقا مطالعه و بکارگیری اصول ساختاری است که در محیط ها و گونه های طبیعی یافت می شود.


معماری بیومیمتیک

 

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 9 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
در پرینستون، آدریانسنز نه با جستجوی راه‌ هایی که طبیعت می‌ تواند مسائل مهندسی را حل کند، بلکه از طریق کشف این که کار آمد ترین راه‌ حل‌ ها شبیه اشیاء طبیعی هستند، به بیومیمیک رسید. او می‌ گوید که طبیعت از مواد بسیار کمی استفاده می‌ کند و آن‌ ها را در جای مناسب قرار می‌ دهد.

به عنوان یک مهندس، Adriaenssens در حال کار بر روی سیستم های صفحه نمایش است که از خاصیت ارتجاعی، هندسه و فلزات حرارتی برای باز و بسته شدن در پاسخ به نور خورشید استفاده می کنند – مانند یک گل. Biomimicry بیشتر توسط معماران ارجاع داده می شود تا مهندسان، اما دلیلی وجود دارد که باور کنیم این زمینه دومی دارای اشتراکات بیشتری با عمل است. گرچه زیست شناسی اغلب زیباست، اما مانند معماران نگران انتخاب های زیبایی شناختی نیست.

آلبرت انیشتین

شباهت‌ های زیادی بین طبیعت و معماری وجود دارد که برخی از آن ها قرن‌ ها مورد مطالعه قرار گرفته‌ اند و برخی دیگر به زمان حال مرتبط می‌ شوند، زیرا ما به دنبال اصلاح رابـ*ـطه تیره بین ساختمان و محیط طبیعی هستیم. در حالی که رویکرد های مرسوم برای پایداری بر کاهش مصرف انرژی و منابع تمرکز دارد، معماری بیومیمتیک یک پلن را فراهم می‌ کند که در آن تعامل با سیستم‌ های طبیعی به تولید طراحی مثبت‌ تر و احیا کننده‌ تر کمک می‌ کند.

این تکنیک به جای اینکه به عنوان یک روش علمی برای تقلید از طبیعت به شکلی ساخته شده به کار گرفته شود، باید در مفهومی جامع‌ تر نیز به کار رود، جایی که طراحان تعاملات پیچیده‌ ای را که در دنیای طبیعی اتفاق می‌ افتد تصدیق می‌ کنند و مهم‌تر از آن، موقعیت ما را درک می‌ کنند. در آن با توجه به اینکه در هر مولکول اطراف ما وجود دارد، نه تنها طبیعت یک منبع الهام در دسترس است، بلکه اشکال طبیعی نیز در همان محدوده های بشری تکامل یافته اند و فقط از منابع مادی و انرژی موجود در سیاره زمین استفاده می کنند. همانطور که گونه انسان به تکامل خود ادامه می دهد، ما باید ضمن احترام به خرد جمعی پیشینیان خود، پتانسیل خود را برای توسعه آینده در آ*غو*ش بگیریم.



منبع:ارل-بیومیمتیک


معماری بیومیمتیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا