خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
تست پاپ اسمیر نوعی بررسی برای سرطان دهانه رحم است که برای بررسی وجود سلول های سرطان و پیش سرطان از این آزمایش کمک گرفته می شود در صورت تشخیص سلول های پیش سرطان امکان درمان آن قبل از مبتلا شدن به سرطان امکان پذیر می باشد.

همچنین برای انجام این آزمایش سلول هایی از دهانه رحم شما به آرامی برداشته می شوند و از نظر عادی یا غیر عادی رشد آنها را بررسی خواهیم کرد شاید در زمان تست این آزمایش کمی احساس ناراحتی کنید اما بلافاصله پس از اتمام آزمایش هیچ دردی در بلند مدت متوجه نخواهید شد بیشتر زنان از ۲۱ سالگی به بعد باید آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند زیرا بیشتر زنان در خطر مبتلا به عفونت یا سرطان رحم می باشند.

مهمترین گام در درمان سرطان تشخیص به موقع آن است. بهترین و معتبرترین روش تشخیص سرطان آزمایشات مربوط به آن می‎باشد. پاپ اسمیر بهترین آزمایش برای تشخیص سرطان دهانه‎ی رحم است. البته که این آزمایش در تشخیص انواع خاصی از عفونت‎های ویروسی مانند زگیل تناسلی نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد. در واقع این تست نوعی غربالگری برای بررسی وجود سلول‎های سرطانی و یا پیش سرطانی است که در صورت وجود سلول‎های پیش سرطانی قبل از ابتلا به سرطان فرد درمان شود.

آزمایش پاپ اسمیر
با این حال اگر شرایط زیرا دارا هستید باید تعداد جلسات آزمایشی که شما می خواهید انجام دهید بیشتر باشد.

۱/ اگر آزمایشHIV شما مثبت است.

۲/ در اثر شیمی درمانی یا پیوند عضو ایمنی بدن شما کاهش پیدا کرده است.

همچنین اگر سن شما بالای ۳۰ سال است و شما سه آزمایش پشت سر هم را با نتیجه ای مطلوب و عادی پشت سر گذاشته‌اید از پزشکتان بخواهید که هر ۵ سال یک بار این آزمایش را با غربالگری HPV یا حتی غربالگری ویروس پاپیلوم انسانی برای تان انجام دهد. HPV یک نوع ویروس است که باعث ایجاد زگیل می شود که دلایل اولیه ایجاد سرطان دهانه رحم انواعHPV 16 و 18 است.
چگونگی آزمایش پاپ اسمیر
آزمایش پاپ اسمیر کمک شایانی در پیشگیری از سرطان و درمان آن می‎کند. در این آزمایش، سلول‎هایی از دهانه‎ی رحم به آرامی برداشته می‎شود و از جهات متفاوتی مانند عادی و یا غیرعادی بودن رشد مورد ارزیابی قرار می‎گیرند. انجام این آزمایش پس از سن 21 سالگی برای زنان الزامی است زیرا اغلب بانوان در خطر ابتلا به عفونت و یا سرطان قرار دارند بنابراین بهتر است پیش از ابتلا تشخیص داده شود


پاپ اسمیر | تشخیص سرطان رحم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا