خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,774
امتیاز واکنش
10,771
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 5 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
ضمن آنکه کشور استرالیا سالیان سال و به ویژه در 10 الی 15 سال اخیر آمار بالایی را در جذب مهاجران از جمله جذب ایرانیان داشته که از این بین، درصد بسیار و قابل توجهی از طریق تحصیل وارد این کشور شده‌اند، باید گفت که متاسفانه همانطور که می‌دانید، از ابتدای سال 2020 با شیوع ویروس کرونا، دولت همه کشورها از جمله کشور استرالیا شرایط سخت‌گیرانه‌ای را در زمینه مقررات منع رفت و آمد برقرار ساخته و امکان سفر، تردد و در عمل مهاجرت به این کشور در آن بازه زمانی وجود نداشت. به عبارتی نه صرفا پرونده‌های مسافرتی و تردد بلکه حتی پرونده‌های مهاجرتی در زمینه تحصیلی، کاری و... تقریبا به حالت تعلیق در آمده بود و یا حداقل اگر هم به فرجام می‌رسید، به دلیل منع تردد، متقاضی برای سفر، تاریخ لازم برای حضور و... به مشکل بر می‌خورد. در طی آن مقررات وضع شده در آن زمان پس از گذشت چند ماه، تنها افراد محدودی اجازه سفر به این کشور را داشته‌اند که البته همگی آن‌ها باید به مدت 14 روز پس از ورود در قرنطینه باقی می‌مانند و با وضعیت آن موقع امکان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و سفر به این کشور برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر نبود و آموزش‌های در جریان نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شد. حال با انجام واکسیناسیون سراسری در طی سال 2021 میلادی در این کشور و همچنین برطرف شدن بسیاری از محدودیت‌های کرونایی برای انواع سفر و صدور هر نوع ویزا از ابتدای سال 2022 به ویژه برای دانشجویان، نیروی کار ماهر، خانواده شهروندان استرالیا و... اوضاع تردد به کشور استرالیا و همچنین روند پیگیری پرونده‌های مهاجرتی از جمله پرونده‌های مربوط به پذیرش تحصیلی و اعطای ویزای دانشجویی به مانند سابق گردیده و بنابراین در حال حاضر هیچ منعی در زمینه اقدام برای ویزای دانشجویی و تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی به شرط واکسیناسیون وجود ندارد. بنابراین بدین ترتیب کلیه افراد به شرط تزریق 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید استرالیا و همچنین گذشت حداقل 14 روز از تزریق دوز دوم برای سفر به این کشور منعی ندارند.

لیست واکسن‌هایی که تا به امروز مورد تایید کشور استرالیا برای سفر به این کشور قرار دارند واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، جانسن اند جانسن، مدرنا، سینوفارم، سینوواک، کوواکسین و اسپاتنیک هستند که خبر خوب، اضافه شدن واکسن سینوفارم در اواخر سال 2021 میلادی به این لیست بوده؛ چرا که اکثر ایرانیان این واکسن را تزریق کرده‌اند. البته با گسترش سویه جدید اومیکرون و ابتلایان جدیدی به ویروس کرونا، قوانین سفر به ویژه برای توریست‌ها یا حتی برای دیگر انواع سفرها ممکن است گاه به گاه تغییر کرده و این تغییرات در صورتی که اگر مجددا مانند اوایل همه‌گیری وخیم گردد، ممکن است بر انواع پروسه‌های مهاجرتی از جمله پروسه صدور ویزای دانشجویی شخص تاثیرگذار باشد، محدودیت‌های رفت و آمد درون شهری تغییر کنند و یا تحصیل برای مدتی به صورت آنلاین و در بهترین حالت از راه دور برگزار گردد. اما فارغ از فرض این سناریوی ناخوشایند، در هر حالت توصیه می‌شود متقاضی در هنگام سفر از آخرین اخبار و قوانین پیرامون قوانین تردد، ایرلاین‌ها، قوانین درون شهری و ایالتی و... به طور کامل و دقیق مطلع گردد. به ویژه آنکه در بهار سال 2023 با وجود بر چیده شدن تقریبا تمام و کمال کرونا، موج‌های جدیدی از این بیماری در بسیاری از کشورها مجددا آغاز شده است.
چرا تحصیل در استرالیا بهترین روش مهاجرت به این کشور می‌باشد؟
از میان روش‌های مختلف مهاجرت به استرالیا، چند روش قانونی بسیار بیشتر از همه تقاضا دارد که از این بین، 3 مورد مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری و/یا استارتاپ و کارآفرینی طرفدار بیشتری دارد. البته ویزای مخصوص نخبگان، هنرمندان و مشاهیر هم محبوبیت خود را داشته اما این نوع ویزا از نظر تعداد، بسیار محدود به افراد خاص و واقعا واجد شرایط خاصی می‌شود. ویزاهای مربوط به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیز واقعیت نیازمند به مبالغ بالایی بوده که معمولا شامل قشر کمی از متقاضیان می‌گردد. به طوری که مهاجرت به استرالیا از طریق روش سرمایه‌گذاری از حداقل مبلغ لازم 1.5 میلیون دلار شروع شده و 2 گزینه‌ دیگر 5 میلیون و 15 میلیون دلاری نیز دارد که طبیعتا سختی، مدت زمان و دیگر چالش‌ها برای مبالغ هرچه بالاتر کمتر و بهتر خواهد بود. بنابراین از میان روش‌های مذکور، 2 مورد مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری بیشترین محبوبیت را به ویژه در میان متقاضیان جوان و زیر 35 سال دارد. اما چرا از دید بسیاری از جمله موسسه مهاجرتی ادب، مهاجرت تحصیلی بهترین روش برای مهاجرت به استرالیا است؟ آیا شخص با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی، بهتر نیست که به طور مستقیم از روش کاری اقدام کرده و سپس وارد پروسه اخذ اقامت و شهروندی کشور استرالیا شود؟

در پاسخ به این قضیه و سوال، باید گفت که یک موضوعی تمام و کمال؛ چه تلخ یا چه شیرین حقیقت داشته و همچنین آگاهی شما متقاضیان به این موضوع، کاملا حق مسلم شماست. در این راستا به طور خلاصه باید بگوییم که راحت ترین و بهترین راه و طریق دست یافتن به یک مجوز شغلی، پیدا کردن کار مرتبط با مهارت و تخصص با حقوق، درآمد و مزایای بالا و به دنباله‌ی آن اخذ اقامت دائم و شهروندی کشور استرالیا آن هم از روشی بدون سختی مفرط برای متقاضی و در کل طی کردن مسیر مهاجرت با سرعتی بیشتر، مهاجرت تحصیلی است؛ در طی این پروسه شما ابتدا در استرالیا در یک دوره‌ای دانشگاهی و یا مرکز آموزشی معتبری تحصیل کرده و پس از پایان دوره مورد بحث، به راحتی می‌توانید مجوز کار پس از تحصیل اخذ نمایید، وارد بازار کار و سپس وارد روند اخذ اقامت و شهروندی و دریافت پاسپورت استرالیا آن هم با سرعت و راحتی بسیار قابل توجه نسبت به دیگر روش‌ها از جمله روش مهاجرت کاری شوید. البته روش کاری هم پروسه مشابه دارد اما مشکل اصلی آن، اخذ ویزای کاری و آن هم برای ایرانیان می‌باشد که فارغ از مدرک تحصیلی، میزان تخصص، سابقه کار و دیگر صلاحیت‌های شخص واقعیت در حال حاضر و به ویژه چند سال اخیر این امر بسیار سخت شده است.


شرایط عمومی تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۳

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,774
امتیاز واکنش
10,771
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 5 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
حال دلایل برتری مهاجرت تحصیلی و اینکه چرا صدور ویزای کاری استرالیا به ویژه برای ایرانیان سخت‌تر شده را بیشتر، بهتر و با تفکیک دقیق‌تر بیان خواهیم نمود:
صدور ویزای تحصیلی به ویژه برای ایرانیان بسیار نرخ بالاتری نسبت به کلیه سابکلس‌های ویزای دیگر این کشور دارد. در واقع پیرامون این موضوع اگر بخواهیم رک سخن گفته باید گفت که این قضیه ناشی از سـ*ـیاست‌های اقتصادی تقریبا همه‌ی کشورهای دنیا از جمله همین کشور مورد بحث‌مان یعنی استرالیا بر می‌گردد. چون شمای متقاضی تحصیل در استرالیا با ورود به این کشور پول و ارز قابل توجهی را به این کشور وارد نموده اما با ویزای کاری قضیه کمی فرق دارد؛ چرا که اگرچه که نیروی کار بین‌الملل برای اقتصاد استرالیا همواره مفید، سازنده و کمک کننده بوده اما آن شخص هم از آن اقتصاد مورد بحث نیز، پول و درآمد دریافت خواهد نمود و در راستای تقسیم پول و ثروت بدست آمده از اقتصاد و نظام کاری و شغلی یک کشور، باید این را در نظر داشت که افرادی دیگر با حق تقدم بیشتر و در اولویت بالاتر در مورد ویزای کار، پیدا کردن شغل و بهتر بودن حقوق و مزایا قرار دارند؛ از جمله شهروندان استرالیا و یا فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور؛ خواه بخواهد استرالیایی بوده یا یک دانشجوی بین‌المللی از جمله ایرانی.
جدای از پروسه صدور ویزا برای هر نوع روش مهاجرتی مورد بحث، از این مورد باید آگاه بود که در واقع هر کشور پیشرفته و مهاجرپذیر از جمله همین کشور استرالیا در بحث صدور مجوز کاری که این مجوز در واقع یک پروسه‌ قبل از صدور ویزا است، قوانین و سـ*ـیاست‌ها، مراحل و به زبان ساده، دردسرهای خودش را به همراه داشته؛ برای مثال برای همین استرالیا، معمولا در مسیر پیدا کردن شغل و اخذ مجوز شغلی، بیشتر مواقع، به سختی کارفرمایی پیدا شده که بخواهد از بین اولویت‌های بالاتر مانند شهروندان استرالیا و یا فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور، شما را به صورت ندید بپذیرد، ریسک کند و دردسرهای پروسه صدور مجوز کاری برای شما را به عنوان یک کارفرما از طرف خود پیگیری نماید. به ویژه در این مسیر تفاوت‌های بسیار زیاد و واضح؛ حداقل از نظر کشور مقصد یعنی استرالیا در زمینه سطح اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از ایران و در نتیجه زیر سوال رفتن کامل تخصص فرد وجود دارد؛ حال می‌خواهد حتی شخص دکترای از یک دانشگاه سراسری در تهران را داشته باشد که این قضیه موضوعی آزار دهنده هم برای فرد خواهد بود.
از طرفی به این موضوع هم باید آگاهی داشت که سـ*ـیاست اکثر مقاصد محبوب شغلی (از جمله همین استرالیا یا کانادا، آمریکا و...) در قبال صدور ویزای کاری برای ایرانیان بسیار سخت‌تر از دیگر روش‌های مهاجرتی گردیده است و این موضوع بیشتر به روابط سـ*ـیاسی نه چندان خوش میان کشورهای ذکر شده با کشور خودمان بر می‌گردد اما جالب اینجاست که همواره ویزای تحصیلی از این قضیه مستثنی بوده؛ در این راستا واضح‌ترین و میشود گفت حتی عجیب‌ترین نمونه، زمان ریاست جمهوری ترامپ و صدور فرمان ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک آمریکا بوده که حتی در آن وضعیت نیز پرونده‌های تحصیلی؛ حداقل به صورت تک و توک و با انتظار بیشتر، پیش برده شده و به سرانجام هم می‌رسید!
به دنباله‌ی قضیه ذکر شده در بندهای فوق که ارزش مدرک تحصیلی اخذ شده از ایران در استرالیا آنطور که شخص تصور دارد به چشم نمی‌آید، برعکس آن قضیه بسیار صادق است و بدین ترتیب که شخص با تحصیل در یکی از موسسات یا دانشگاه‌های دارای اعتبار این کشور، به دلیل اخذ مدرک از خود استرالیا و همچنین بالاتر رفتن سطح علمی و تحصیلی فرد تا قبل از ورود به بازار کار، از اعتبار علمی و به پشتوانه‌ی آن از اعتبار بیشتر برای موقعیت‌های شغلی، شانس استخدام، حقوق و درآمد بالاتر، بهره‌مندی از رضایت شغلی بیشتر و... برخوردار خواهد بود.
قضیه بعدی شاید آنقدر به صورت قواعد و به قانون مکتوب نباشد اما فارغ از بحث قاعده و قوانین، باید گفت که تجربه حضور و زندگی در استرالیا از دید حضور در جامعه و فرهنگ استرالیایی، تقویت بهتر مهارت زبان و شیوه برقراری ارتباط با جامعه، کسب تجربه‌های شغلی یا موقعیت‌های مشابه آن در طول درس و چندین و چند مورد پیشرفت دیگر که فقط با حضور در استرالیا می‌تواند بدست آید، از دیگر امتیازات ارجح مهاجرت تحصیلی نسبت به مهاجرت مستقیم کاری و در نتیجه ورود ناگهانی و بدون تجربه به جامعه استرالیایی می‌باشد.
چرا باید استرالیا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

کشور استرالیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای پیشرفته جهان برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد؛ به طوری که در چندین سال اخیر جز 3 الی 5 مقصد تحصیلی برتر در جهان در میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است.. از جمله عوامل اصلی این محبوبیت، انگلیسی زبان بودن این کشور، دارا بودن یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان، تجربه زندگی و تحصیل بسیار بی نظیر در محیطی بسیار مرفه، پیشرفته و سازگار با جوامع چند فرهنگی و... را می‌توان نام برد. هزینه زندگی در استرالیا در مقیاس جهانی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا به نسبت بالا است اما در بین کشورهای پیشرفته انگلیسی زبان هزینه زندگی و شهریه پایین‌تری نسبت به آمریکا و انگلستان دارد. بنابراین تحصیل و زندگی در این کشور به نسبت کشورهای انگلیسی زبان هم رده‌ی خود آسان‌تر است.

اما همین امر یعنی گرانی هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا باعث نگرانی برخی از متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور شده که البته برای آن راه حل‌هایی نیز وجود دارد. برای مثال با توجه به شرایط اقتصادی این کشور دانشجویان بین‌المللی در استرالیا اجازه‌ی اشتغال و داشتن شغل دانشجویی را دارند تا بخشی از مخارج زندگی خود را تامین کنند. همچنین در هر سال تحصیلی صدها بورسیه تحصیلی از نوع دولتی و یا ارائه شده از سمت دانشگاه در دسترس دانشجویان با صلاحیت‌های بالاتر بوده که دارای کمک هزینه‌های تحصیلی متنوعی هستند.
از دیگر دلایل مهم محبوبیت استرالیا در بین دانشجویان و محصلان که به آن اندک اشاره‌ای نیز شد، نظام آموزشی قوی و تنوع رشته‌های تحصیلی ارائه شده در نظام آموزشی استرالیا می‌باشد. این نظام آموزشی مسبب شناخته شدن استرالیا به عنوان یک کشور فرهنگی و زبان‌زد شدن دانش آموختگان این کشور در عرصه‌های بین‌المللی شده است. اساس نظام آموزشی استرالیا بر پایه تحقیق در رابـ*ـطه با علوم مختلف توسط محصلان و دانشجویان است.


شرایط عمومی تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۳

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,774
امتیاز واکنش
10,771
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 5 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی‌های تحصیل در استرالیا
استرالیا یکی از مشهورترین مقاصد تحصیلی در بین دانشجویان بین‌المللی است. این کشور زیبا که هر فردی را شیفته‌ی خود می‌کند علاوه بر جاذبه‌های طبیعی خود و اوج پیشرفت و رفاه در شهرهای بزرگ و زیبای آن به خصوص سیدنی و ملبورن، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که دانشجویان را مجذوب خود می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

دارا بودن یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان

انگلیسی زبان بودن این کشور است و لهجه بسیار روان مردم آن.

شهرهای استرالیا از جمله شهرهای بزرگ آن مانند سیدنی و ملبورن برای دانشجویان بین‌المللی بسیار امن و ایده‌آل هستند.

استاندارد بسیار بالای زندگی در استرالیا.

امکان اخذ ویزای تحصیلی برای کلیه مقاطع تحصیلی

امکان همراهی خانواده با دانش آموز زیر 18 سال در حین دوره تحصیل در استرالیا.

امکان همراهی همسر و فرزند زیر 18 سال با دانشجو در حین دوره تحصیل در استرالیا.

امکان مجوز کار و Work Permit برای همسر متقاضی.

وجود فرصت‌های شغلی زیادی پس از پایان تحصیل برای دانشجویان در این کشور

امکان اقدام برای اخذ اقامت دائم این کشور پس از مدتی کار (1 سال) + امکان اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا
برای تحصیل در استرالیا در مقاطع پیش از دانشگاه، یعنی مدرسه که شامل همان پیش دبستان، دبیرستان و دبستان شده، از سن 6 سالگی (سن اجباری شروع تحصیل دبستان در استرالیا) تا 17 الی 18 سالگی فرصت خواهید داشت که تحصیل در این مقاطع را سپری نمایید. همچنین بدانید که مقاطع مدرسه بر خلاف رایگان بودن آن برای شهروندان استرالیا (البته صرفا در مدارس دولتی) برای دانشجویان بین‌المللی هزینه دارد.
برای حضور و تحصیل در مدارس استرالیا بایستی والدین شما یا مقیم دائم و یا شهروند استرالیا باشند و یا اینکه ویزای آن‌ها (یک والد هم کافی است) اجازه تحصیل فرزند زیر 18 سال در استرالیا را بدهد و در حالت سوم یعنی خود والدین برای فرزند خود اخذ پذیرش نموده و سپس به عنوان همراه با فرزند زیر 18 سال تحت عنوان ویزای گاردین به استرالیا می‌روند.
برای ثبت نام و تحصیل در مدرسه شبانه‌روزی، دانش آموز نیاز به همراه و گاردین ندارد؛ چرا که محل اقامت، خورد و خوراک و... را خود این مدارس برای دانش آموز تامین می‌کنند.
برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی یا کالج‌های استرالیا به مدرک دیپلم کامل 12 ساله نیاز خواهید داشت و سن ورود به دانشگاه، حداقل 18 سال بوده و در استرالیا برای تحصیل و همچنین اعطای ویزای تحصیلی محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است (البته به شرط فراهم آوردن الزامات و شرایط دیگر از جمله نداشتن گپ تحصیلی و...) اما با این حال شانس برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی برای سنین بین 18 تا 34 بیشتر است.
برای ادامه تحصیل در هر مقطع تحصیلی، شخص متقاضی نباید گپ تحصیلی داشته باشد و اگر هم داشته، این گپ قابل توجیه باشد. مواردی نظیر سابقه کار، خدمت سربازی برای آقایان، آموزش زبان، صدمه حاد فیزیکی با مدرک پزشکی و... چند مثال از مواردی برای توجیه گپ تحصیلی بودند؛ در ادامه و در بخشی مجزا به طور کامل مواردی که برای توجیه گپ تحصیلی قابل استناد هستند را بیان خواهیم نمود.
داشتن اصل مدرک تحصیلی مقطع ماقبل به همراه ریز نمرات و ترجمه آن برای ارائه در هر مقطعی توسط متقاضی اجباری بوده که این ریز نمرات باید خوب و قابل قبول باشند که معدل ملاک دقیق و از طرفی ریز نمرات نمره برخی دروس به عنوان ملاک بسته به دانشگاه یا موسسه آموزشی مقصد، رشته انتخابی و... بوده اما عموما حداقل معدل پیشنهادی برای کارشناسی، معدل 14 الی 15 و برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز معدل 15 یا 16 به بالا برای شانس بهتر توصیه می‌گردد.
برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول برای دانشجویان بین‌المللی غیر انگلیسی زبان اجباری است؛ بدین ترتیب که بیشتر دانشگاه‌های استرالیا به عنوان حداقل ملاک، مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 را از متقاضی خواهند خواست (یا معادل این نمرات برای دیگر مدارک زبان معتبر و مورد قبول در دانشگاه مد نظر) و در صورتی که نمره مدرک زبان متقاضی کمتر از حداقل میزان اعلام شده باشد، شانس پذیرش بسیار پایینی خواهد داشت و یا بهتر است برای پذیرش مشروط اقدام نماید. (در بخشی در ادامه مطلب درباره پذیرش مشروط از استرالیا توضیحات لازم داده شده است)


شرایط عمومی تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۳

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,774
امتیاز واکنش
10,771
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 5 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
داشتن تمکن مالی لازم برای تحصیل در استرالیا؛ به طوری که هم هزینه تحصیل و هم هزینه مخارج زندگی در این کشور را پوشش دهد و ارائه مدارک آن توسط متقاضی الزامی می‌باشد. این تمکن مالی باید به وضوح نشان دهد که دارایی متقاضی برای تحصیل در استرالیا به میزان شهریه تحصیلی سالانه موسسه آموزشی مد نظر + هزینه زندگی سالانه (که معمولا شامل محل اقامت، خورد و خوراک، لوازم، کتب و وسایل تحصیلی و... می‌گردد)، می‌رسد. از طرفی در این راستا یک هزینه ثابت و کلی وجود نخواهد داشت و در واقع هزینه تحصیل در هر دانشگاه، کالج و... در استرالیا با دیگری تفاوت داشته و همچنین وجود تفاوت در شهریه در بین برخی رشته‌ها نیز وجود دارد؛ اما به صورت کلی متوسط هزینه تحصیل برای یک دانشجو بین‌المللی در استرالیا با میانگین‌گیری از کلیه مقاطع، دانشگاه‌ها و کالج‌ها و... 32 هزار دلار استرالیا در سال بوده و همچنین میانگین هزینه زندگی سالانه (در حالت به صرفه و خرج صرفه‌جویانه) سالیانه بین 15 تا 20 هزار دلار استرالیا است. در ادامه مطلب پیرامون کلیه هزینه‌ها برای تحصیل و زندگی در استرالیا صحبت خواهد شد.
داشتن یک سری مدارک بدیهی دیگر از سوی متقاضی نیز واجب هستند از جمله: ترجمه کلیه مدارک هویتی، ارائه گواهی سوء سابقه، داشتن انگیزه‌نامه، توصیه نامه، ارائه مدارک سابقه کار، ارائه مقالات چاپی، پروژه‌ها و... که برخی از این مدارک برای مقاطع و رشته‌های خاص بیشتر نیاز هستند. همه مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی استرالیا در بخشی ویژه به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

مدارک لازم برای تحصیل در استرالیا
قبل از ادامه مطلب جا دارد بگوییم که به طور کلی برای تحصیل در استرالیا باید 2 مرحله طی شود:
مرحله اول: اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و یا موسسات آموزشی در استرالیا
مرحله دوم: درخواست ویزای تحصیلی بعد از اخذ پذیرش تحصیلی
مدارک مورد نیاز برای هر 2 مورد یعنی اخذ پذیرش تحصیلی و دیگری صدور ویزای تحصیلی از سوی سفارت بدین ترتیب هستند:
مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه
۱) ارائه پاسپورت معتبر

۲) ارائه مدرک تحصیلی به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده به همراه ریز نمرات به طوری که معدل و نمرات برای دانشگاه مقصد قابل قبول باشد.

۳) ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی با نمره قابل قبول برای دانشگاه مقصد

۴) تکمیل و ارسال فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر

۵) پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (هزینه ثبت نام) و ارائه فیش واریزی آن

۶) ارائه انگیزه نامه (SOP) و رزومه تحصیلی

۷) ارائه کاور لتر برای قوت بیشتر پرونده پذیرش تحصیلی شما

۸) ارائه توصیه‌نامه برای مقاطع ارشد و دکتری و ارائه حداقل 2 الی 3 توصیه‌نامه

۹) ارائه رزومه و سوابق کاری و بیمه در صورت وجود یا لزوم

۱۰) ارائه حداقل 2 مقاله isi برای مقطع دکتری و برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد

۱۱) ارائه مقالات، کتب و مجلات چاپی، اسناد پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی دیگر برای قوت بیشتر پرونده

مدارک مورد نیاز برای ویزا تحصیلی
۱) ارائه پاسپورت دارای اعتبار و اسکن صفحه اول و صفحات مهردار

۲) ارائه مدارک شناسایی و هویتی ترجمه شده

۳) ارائه عکس پرسنلی 3 در 4 مربوط به 6 ماه اخیر

۴) ارائه مدرک زبان

۵) تکمیل فرم‌های تکمیل شده مربوط به ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه ویزا

۶) ارائه مدرک تحصیلی به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده همراه با ریزنمرات

۷) ارائه نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مد نظر در استرالیا

۸) ارائه فیش واریزی ودیعه و شهریه دانشگاه

۹) ارائه مدارک تمکن مالی به میزان شهریه تحصیلی و هزینه زندگی به ازای هر سال تحصیلی که به طور متوسط ارائه حداقل 60 هزار دلار استرالیا تمکن مالی لازم است.

۱۰) مدارک مالی از دارایی شخصی مانند سند خانه، ماشین، مغازه، زمین برای قوت بیشتر پرونده (اختیاری)

۱۱) انگیزه نامه (SOP) و Study Plan

۱۲) ارائه ترجمه رزومه کاری، سوابق کاری و بیمه در صورت وجود یا لزوم

۱۳) ارائه توصیه‌نامه اختیاری بوده و به قوت پرونده کمک می‌نماید.

۱۴) همچنین ارائه مقالات و دیگر دستاوردهای علمی اختیاری بوده و به قوت پرونده کمک می‌نماید


شرایط عمومی تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۳

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,774
امتیاز واکنش
10,771
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 5 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا
حال که با شرایط تحصیل در استرالیا و همچنین مدارک الزامی در این راستا آشنا شدید و اکنون که با تهیه این مدارک و فراهم آوردن شرایط مذکور آماده برای اقدام برای تحصیل در استرالیا هستید، جا دارد که مراحل اصلی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا را هم به شکل مختصر و ساده در 5 مرحله توضیح دهیم. کلیه این مراحل بهتر است برای هدر نرفتن زمان، پول و شانس بیشتر متقاضی، توسط یک موسسه مهاجرت تحصیلی انجام شود:

مرحله اول: آزادسازی و آماده‌سازی مدرک تحصیلی
اگر که همچنان در حال تحصیل و در شرف فارغ‌التحصیلی هستید، توصیه می‌گردد که دوره تحصیل خود را با معدل و ریز نمرات خوبی به اتمام رسانید. اگر هم که تحصیل شما به اتمام رسیده و گپ تحصیلی ندارید (یا گپ تحصیلی توجیه پذیر دارید)، برای آزاد سازی مدرک تحصیلی خود از سوی دانشگاهی که تحصیل کرده‌اید اقدام نمایید. توجه نموده که در این راستا هم به آزادسازی خود مدرک تحصیلی و هم ریز نمرات آن نیاز خواهد بود.

مرحله دوم: دانش کافی در زبان انگلیسی و اخذ مدرک زبان
از آنجا که در استرالیا امکان تحصیل صرفا به زبان انگلیسی امکانپذیر است پس برای تحصیل در استرالیا به مهارت زبان به میزانی خوب و بالا و در حد آکادمیک و کافی برای تحصیل نیاز خواهید داشت. پس اگر که هم اکنون دارای مهارت کافی در زبان انگلیسی در هر 4 زمینه اصلی صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن هستید نسبت برای شرکت در آزمون زبانی معتبر در دانشگاه‌های استرالیا (مانند آیلتس، تافل و...) اقدام نموده و در آن‌ها نمره‌ بالایی کسب نمایید؛ همانطور که در بخش شرایط هم اشاره کردیم، حداقل نمره آزمون معادل آیلتس 6.5 یا در بدترین حالت یعنی 6 را شما می‌بایست کسب نمایید و در غیر این صورت یا شانس پذیرش بسیار پایینی آن هم از دانشگاه‌های با رتبه و اعتبار کمتری را خواهید داشت و یا شانستان برای پذیرش مشروط خواهد بود. اگر هم که هنوز در زمینه تسلط به زبان انگلیسی خود را آماده نکرده‌اید، از طریق شرکت در کلاس‌های زبان، معلم خصوصی، پکیج‌های آموزشی، خودآموزی و... در این راستا اقدام نمایید.

مرحله سوم: انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و موسسه(ها) آموزشی مورد نظر
مقطعی که قرار است در آن تحصیل نمایید، بستگی به آخرین مقطع تحصیلی شما دارد که از آن مقطع به بعد را ادامه تحصیل دهید؛ مگر آنکه بخواهید مقطعی را مجددا تحصیل نمایید (مانند تحصیل مجدد ارشد). همچنین رشته تحصیلی مد نظر و دلخواهتان برای تحصیل (و طبیعتا آینده شغلی خود) انتخاب نموده، حال با توجه به مقطع تحصیلی‌ و رشته‌ی انتخابی‌تان یک یا چند دانشگاه، کالج و یا موسسه آموزشی را برای اخذ پذیرش انتخاب نمایید. شما هیچ محدودیتی درباره اینکه به چند دانشگاه برای اخذ پذیرش تحصیلی درخواست می‌دهید، ندارید اما ترجیحا موسسات آموزشی و دانشگاه‌هایی را انتخاب نمایید که از نظر شرایط و الزامات مد نظرشان، شهریه تحصیلی ان‌ها، موقعیت جغرافیایی‌شان و... به شرایط و خواسته‌های شما بخورد. در این مرحله یعنی با مشخص شدن مقطع و رشته تحصیلی و دانشگاه و موسسه آموزشی مد نظر، تقریبا همه مدارک و الزامات ذکر شده در بخش مدارک مورد نیاز برای متقاضی مشخص خواهد شد.

مرحله چهارم: تهیه و ترجمه مدارک و ارسال درخواست (اخذ پذیرش تحصیلی)
پس از طی کردن 3 مرحله فوق، کلیه مدارک و الزامات مورد نیاز و همچنین رشته، مقطع و دانشگاه و موسسه‌های آموزشی برای متقاضی مشخص خواهد شد. از مدارک ابتدایی مانند مدارک هویتی گرفته تا مدرک تحصیلی، مدرک زبان و دیگر مدارک مورد نیاز از سوی دانشگاه و... که در این مرحله متقاضی باید با دقت فراوان کلیه این مدارک را به طور دقیق و مطابق با آنچه که اعلام شده بدون هیچگونه اشتباهی تهیه نموده و کلیه این مدارک باید به صورت ترجمه رسمی به زبان انگلیسی باشند. حال که کلیه مدارک الزامی از سوی دانشگاه(ها)ی مد نظر را برای رشته و مقطع مد نظر تهیه و ترجمه کردید، به همراه فرم‌های مربوط به درخواست پذیرش تحصیلی، به دانشگاه ارسال نموده و هزینه‌های لازم را مانند هزینه ثبت نام، ودیعه و... را پرداخت نمایید و فیش‌ها و رسیدهای الکترونیکی را نزد خود محفوظ نگه دارید.

مرحله پنجم: اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی
پس از آن که از دانشگاه و یا هر نوع موسسه آموزشی مد نظرتان در استرالیا با درخواست پذیرش تحصیلی شما موافقت گردیده و نامه پذیرش‌ برایتان ارسال گردید، شما می‌بایست در این مرحله نامه پذیرش تحصیلی دریافتی به همراه سایر مدارک لازم که در بند مربوط به مدارک مورد نیاز "ویزای تحصیلی" آمده است را بدون هیچگونه نقص یا اشتباه برای ورود به پروسه و صدور ویزای دانشجویی به سفارت ارسال نمایید؛ نکته مهم در این مرحله آن بوده که بر خلاف تصور اکثریت، اخذ پذیرش تحصیلی لزوما به معنای صدور قطعی ویزای دانشجویی نخواهد بود؛ به بیان واضح‌تر، شما هنگامی که وارد مرحله صدور ویزای دانشجویی پس از اخذ پذیرش تحصیلی می‌شوید، کاملا امکان دارد که با حتی یک اشتباه ساده (مانند نقص مدارک، ارائه مدارک جعلی، داشتن سوء سابقه، اشتباه در ترجمه مدارک و ...)، ریجکت شوید؛ به بیان واضح‌تر درخواست ویزای شما رد شود! پس در صورتی که کلیه دستورالعمل‌های ذکر شده را به درستی و کامل و بدون کمترین اشتباهی دنبال کنید، آنگاه می‌توان گفت که در این وضعیت معمولا بعید است که با داشتن نامه پذیرش تحصیلی از موسسه آموزشی معتبر ، درخواست ویزای دانشجویی‌تان توسط اداره مهاجرت استرالیا رد و ریجکت شود.

مراحل اصلی مهاجرت تحصیلی

۱) آماده‌سازی مدرک تحصیلی

۲) اخذ دانش زبان و مدرک زبان کشور مقصد

۳) انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و موسسه(های) آموزشی مد نظر

۴) تهیه و ترجمه مدارک و ارسال درخواست (اخذ پذیرش تحصیلی)

۵) اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی

منبع: موسسه اعزام دانشجو


شرایط عمومی تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۳

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا