خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,092
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 7 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
وکیل قرارداد

اگر نیاز به تنظیم قرارداد دارید از وکیل قرارداد غافل نشوید. در امور تنظیم قرارداد نیاز به تعیین موضوع، مشخص شدن طرفین قرارداد، بررسی مشکلات و همینطور برآورد هزینه ها است. وکیل قرارداد می تواند به شما کمک کند تا داوری در قراردادها را بشناسید و زمان خود را صرف دادگاه نکنید. وظایف وکیل قرارداد، داوری در قرارداد و ویژگی های آن و همینطور فواید مربوط به وکیل قرارداد از مواردی است که قطعاً باید بررسی شود.

پروسه تنظیم قرارداد با وکیل
هر قراردادی با هر ماهیتی و موضوعی نیاز به تنظیم اصولی دارد. تنظیم اصولی قرارداد باعث می شود تا جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود. مراحلی که وکیل تنظیم قرارداد طی می کند از قرار زیر است:

1عنوان و موضوع قرارداد: اولین موضوعی که باید در قراردادها ذکر شود این است که قرارداد از چه نوعی بوده و شرایط موضوع آن به چه صورت است. مثلاً اگر قرار به تنظیم قرارداد فروش یا خرید است باید موضوع آن دقیقاً مشخص شود. این رویکرد سبب می شود تا جلوی ابهام و اختلاف در آینده گرفته شود.

2اطلاعات کامل طرفین: وکیل تنظیم قرارداد می بایست اطلاعات کامل و مشخصات افرادی که درخواست تنظیم قرارداد دارند تا ذکر نماید. مثلاً اطلاعاتی از قبیل شناسنامه، کد ملی و آدرس کامل محل سکونت بسیار پر اهمیت است و قطعاً باید رسیدگی شود.

3مدت زمان و مبلغ قرارداد: قراردادها طبق مدت زمان مشخصی قید می شوند و به طور کلی در قرارداد می بایست تاریخ آغاز و اتمام به طور دقیق قید شود. دقت کنید که قراردادها به طور کلی بر اساس تاریخ پرداخت و تسویه حساب صورت می گیرد.

4تعهدات و شروط: مهمترین بخشی که وکیل قرارداد باید رعایت نماید تعهدات و شروط است. در این بخش وکیل بر اساس موضوع و نوع قرارداد می بایست شروط ضمن عقد قرارداد را تعیین کند. همینطور نیاز به مشخص کردن تعهدات طرفین است. بسیار مهم است که هر شخصی چه تعهدی نسبت به فرد مقابل دارد. همینطور نیاز است اختلافات احتمالی در آینده نیز حدس زده شود. مثلاً باید تعیین خسارت صورت بگیرد. شرایط برای امکان فسخ قرارداد وجود داشته باشد.

فواید تنظیم قرارداد توسط وکیل دعاوی قرارداد
تنظیم قرارداد در سریع ترین زمان ممکن
رعایت استانداردهای قانونی
بررسی مشکلات احتمالی
ارائه بهترین راه حل ها برای درگیری ها
تنظیم قرارداد به گونه ای که هزینه های آن کاهش پیدا نماید.
وکیل قراردادهای تجاری تضمین می کند که میزان سودآوری چقدر است.

داوری در دعاوی قراردادها
شاید برای شما هم سوال باشد که داوری در قراردادها به چه معنی است؟ افراد در جامعه معمولاً در امور مختلف اقتصادی و سـ*ـیاسی و ... نیاز به انعقاد قرارداد دارند. انعقاد قرارداد سبب می شود تا طرفین به فعل یا عدم فعل کاری الزام شوند. قانون این اجازه را به افراد داده است که برای حل اختلافات مربوط به قرارداد خود به یک شخص که شهرت و معلومات بالایی دارند مراجعه نمایند. این روند سبب می شود تا دیگر نیازی به رفتن به مراجع قضایی نباشد. این روش برای حل اختلاف ها داوری در قراردادها محسوب می شود. در واقع از کینه توزی ها کاسته شده و در نهایت رضایت در نتیجه قرارداد رخ می دهد. گاهی اوقات پس از انعقاد قرارداد، طرفین به صورت عمد یا غیر عمد از تعهد خودداری می کنند. همینطور به دلایل مختلف اگر به مشکل برخوردند برای حل اختلاف می توانند روش های تمسک را انتخاب کنند.
مثلاً مراجعه به دادگاه یکی از روش هایی است که معمولاً در ابتدا به ذهن افراد می رسد. در این روش کثرت پرونده مطرح است که پروسه زمان بری محسوب می شود. مهمترین مزیت داوری در قراردادها سرعت رسیدگی به امور است. در واقع مدت داوری باید مشخص باشد تا هیچ تاخیری رخ ندهد. زمان شروع فعالیت داوری مربوط به روزی است که داور قبول سمت کرده و همه اطلاعات از جمله موضوع اختلاف و مشخصات طرفین قرارداد به داور ابلاغ می شود. دارو باید صلاحیت خود را احراز نماید. پس از اینکه داور انتخاب شد نیاز به پرداخت حق الزحمه خواهد بود. این هزینه به عهده طرفین قرارداد است مگر اینکه خلاف آن صورت بگیرد.

منبع : دادارمنش


وکیل قرارداد

 
  • تشکر
Reactions: Sotøødeh
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا