خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوگری در میان مردم زاند در شمال آفریقای مرکزی جادویی است که برای آسیب رساندن به فردی که بومی مردم قبیله آزنده است، استفاده می‌شود. اعتقاد به جادوگری در تمام ابعاد جامعه زنده وجود دارد. آنها معتقدند این قدرتی است که فقط از والدین به فرزندشان منتقل می‌شود. از نظر آزنده، جادوگر زمانی از جادوگری استفاده می‌کند که نسبت به شخص دیگری نفرت داشته باشد. جادوگری همچنین می‌تواند طبیعت را دستکاری کند تا به قربانی جادوگر آسیب برساند. اوراکل ها و پزشکان جادوگر تعیین می‌کنند که آیا فردی در استفاده از جادوگری بر روی یک روستای دیگر مجرم است یا خیر. سپس جادوی بیشتری برای انتقام از قربانی و مجازات کسی که مرتکب تخلف شده است ایجاد می‌شود.

شرح

قبیله آفریقایی آزنده عمدتاً در کشورهای آفریقایی سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری دموکراتیک شمالی کنگو یافت می شود. جادوگری فرهنگ زنده را احاطه کرده است و اعتقاد بر این است که عامل اصلی بیماری، مرگ و هر رویداد ناگوار دیگری است که رخ می دهد. به انـ*ـدام گوارشی بدن می‌چسبد و تنها راه ارثی آن این است که اولاد جادوگر همجنس باشد. اگر جادوگر مذکر است، پس فرزند او باید مرد باشد تا جادوگری را به ارث ببرد. به همین ترتیب، اگر جادوگری زن باشد، باید فرزند او زن باشد تا جادوگری به فرزندش منتقل شود. جادوگری یک نیروی روانی است که فقط در فاصله کوتاهی قابل استفاده است. به همین دلیل، آزنده ها تمایل دارند از همسایگان خود فاصله بگیرند و نزدیک‌تر به اوراکل ها زندگی کنند. جادوگری همچنین می‌تواند از طبیعت برای ایجاد جراحت یا حتی مرگ در صورتی که جادوگر اجازه دهد استفاده کند. می‌تواند حیوانی مانند گاومیش را دستکاری کند تا کسی را بکشد یا باعث شود که سازه‌ای مانند انباری روی یک نفر فرو بریزد.

اگرچه آنها معتقدند که سحر و جادو عامل بسیاری از اتفاقات منفی است، اما آزنده آن را به خاطر خطاهای انسانی سرزنش نمی‌کند. به عنوان مثال، آزنده ها معتقد نیستند که جادوگری باعث می‌شود افراد در فعالیت‌هایی مانند کشاورزی، شکار یا صنایع دستی اشتباه کنند. جادوگری همچنین بر کسی تأثیر نمی‌گذارد تا مرتکب جنایات اخلاقی مانند دروغ گفتن، فریب دادن یا فریب دادن کسی شود. نمونه ایوانز پریچارد از فروریختن انبار غله توسط دانشمندان دیگر به عنوان مثال ذکر شده است: "اگر فردی در اثر فروریختن انبار غلات کشته شود، آزنده آن را جادوگری می‌نامند. و آزنده‌ها به خوبی می‌دانند که بسیاری از افراد برای جلوگیری از گرما در تابستان زیر انبار غله استراحت می‌کنند، اما انبار غله دقیقاً در لحظه‌ای که این انسان خاص زیر آن نشسته بود فرو ریخت و نه یک لحظه قبل یا نه. پس از آن، قرار است نتیجه جادوگری باشد."


جادوگری آزنده

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: Morad و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک جادوگر از قدرت خود برای آسیب رساندن به کسی استفاده نمی کند مگر اینکه از آن شخص بدش بیاید. هنگامی که جادوگری از جادوگری خود بر قربانی استفاده می‌کند، گفته می‌شود که از آنها خارج می‌شود و به بدن قربانی خواب می‌ریزد تا روح او را بدزدد. سپس گروهی از جادوگران روح قربانی را می‌خورند و به طور مشترک کار می‌کنند. کشتن یک شخص فرآیندی کند است، زیرا جادوگر ممکن است مجبور باشد چندین بار روی شخص جادوگری کند تا واقعاً آن را انجام دهد. به نوبه خود، در حالی که جادوگر در حال انجام جادوگری خود است، بستگان قربانی می توانند یک نقشه دفاعی آماده کنند و به جادوی شیطانی حمله کنند، اما قبل از اینکه به آنها اجازه انجام این کار داده شود، باید از اوراکل مشاوره بگیرند.

جادوگران آزنده از طلسم‌های جادویی استفاده نمی‌کنند و از هیچ دارویی استفاده نمی‌کنند. جادوگران جادوگری خود را از طریق اعمال فیزیکی انجام می‌دهند. جادوگران با جادوگرانی که از افرادی که می‌توانند با انجام جادو از طریق استفاده از داروهای بد، مردم را بیمار کنند بسیار متفاوت هستند.

نقش اوراکل‌ها

اوراکل‌ها وظیفه دارند کسانی را که مسئول استفاده از جادوگری بر روی یک فرد هستند پیدا کنند و تراژدی‌های آینده را پیش بینی کنند. اگر کسی معتقد است که از جادو برای ایجاد بدبختی بر یکی از خویشاوندان خود استفاده می‌شود، ممکن است از حکمت پیشگویان استفاده کند تا ببیند آیا چنین است یا خیر. روش های مختلفی توسط اوراکل‌ها برای تعیین اینکه آیا شخصی از جادو برای ایجاد فاجعه بر فردی استفاده می کند استفاده می‌شود.

آزنده در مورد انواع مختلفی از چیزهایی که در مورد آنها به اطلاعات نیاز دارند با اوراکل مشورت می‌کنند. در دوران پیش از اروپا، سران زنده با اوراکل‌ها در مورد انواع مختلفی از تصمیمات نظامی که باید اتخاذ می‌کردند، مشورت می‌کردند. آزنده ها از سه نوع اوراکل استفاده می کنند. قوی‌ترین اوراکل اوراکل سمی " بنگ " است که فقط توسط مردان استفاده می‌شود. تصمیمات اوراکل همیشه پذیرفته می‌شود و کسی آنها را زیر سوال نمی‌برد. در این مراسم که همراه با استفاده از اوراکل است از مرغ استفاده می‌شود و سم مخصوصی به آن می خورند و سپس از او سؤال می‌کنند. پاسخ این سوال در سرنوشت جوجه نهفته است که آیا پس از مصرف سم برای مدت معینی می‌میرد یا زنده می‌ماند.


جادوگری آزنده

 
  • تشویق
  • تشکر
Reactions: Morad و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از این روش‌ها برای کشف اینکه آیا جادوگری مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر، به اصطلاح اوراکل سمی است. این از سم گیاهی به نام بنگ استفاده می‌کند که به مرغ می‌خورد. اینکه آیا پرنده زنده می‌ماند، پاسخ را تعیین می‌کند. شرایط خاصی وجود دارد که در آن مرغ دوم با همان سم تغذیه می‌شود تا نتایج آزمایش اول را تأیید کند. برای اینکه آزمون اول به عنوان مدرک محکم پذیرفته شود، نتایج آزمون دوم باید مخالف آزمایش اول باشد.

نمونه‌ای از نمونه‌ای که ممکن است از اوراکل «بنگه» در آن استفاده شود را می‌توان در ویدیوی قوم‌نگاری جادوگری در میان آزنده‌ها توسط انسان‌شناس جان رایل مشاهده کرد. شوهر برای اینکه بفهمد چرا همسرش مریض است با اوراکل "بنگ" مشورت می‌کند تا جادوگری را بیابد که همسرش را بیمار می‌کند. او این سوال را از اوراکل بنگ می‌پرسد و سپس اگر مرغ بمیرد، سم را به مرغ می‌دهد، پس جادوگری که از او پرسیده است گناهکار است. مرغ در این مورد مرد و او سپس از مرغ دیگری پرسید که آیا زن دوم را طلاق دهد زیرا او عامل بیماری است؟ اما اوراکل تصمیم می‌گیرد که این کار بیهوده است و همسر دیگر باید خالصانه آب تف کند تا خود را پاک کند تا همسر اول دوباره خوب شود.

اوراکل "benge" همچنین می‌تواند در پرونده های زنا استفاده شود تا به تصمیم گیری در مورد مجرم بودن افراد تحت محاکمه کمک کند. این را می‌توان در ویدیوی قوم‌نگاری جادوگری در میان آزنده‌ها مشاهده کرد، زمانی که آنها یک مورد زنا در روستا دارند. پرونده زنای محصنه باید به پیشگاه "بنگ" برود تا ببیند آیا زنان باید زنده بمانند یا بمیرند و آیا او گناهکار است یا حقیقت را می‌گوید. رئیس باید با اوراکل "بنگ" مشورت کند و مرغ فقط در صورتی باید بمیرد که آن دو لباس خود را درآورند و رابـ*ـطه - داشته باشند و مرغ بمیرد که ثابت کند زنا اتفاق افتاده است. سپس به دادگاه برده می‌شود و به قاضی نشان داده می‌شود تا ثابت کند که آن دو دروغ گفته اند و در واقع بخشی از زنا بوده‌اند.

گروه دیگری از اوراکل‌ها که زنده‌ها می‌توانند به دنبال آنها باشند، اوراکل موریانه است. موریانه اوراکل به راحتی در دسترس همه است. زنان، مردان و کودکان همگی مجاز به مشورت با این اوراکل هستند. وقتی سؤالی در برابر این اوقام مطرح می‌شود، از دو درخت شاخه می‌گیرند. یک شاخه داکپا و دیگری kpoyo نامیده می‌شود . اوراکل این شاخه ها را می‌گیرد و آنها را در تپه موریانه می‌چسباند و یک شب منتظر می‌ماند تا ببیند موریانه‌ها کدام شاخه را می‌خورند که جواب را دیکته می‌کند. اوراکل موریانه به اندازه اوراکل سمی محبوب نیست، زیرا وقت گیرتر است. این کمتر از اوراکل benge پیچیده و پرهزینه است. نمونه‌ای از نمونه‌ای که در آن می‌توان از اوراکل موریانه در ویدیوی قوم‌نگاری جادوگری در میان آزنده استفاده کرد، وقتی زنی در روستا بیمار است و شوهرش می‌خواهد بداند که آیا او زندگی می‌کند یا نمی‌میرد.

کم هزینه‌ترین و در عین حال کم اعتمادترین اوراکل اوراکل تخته مالشی است. اوراکل تخته مالشی در فرهنگ اسکچز به عنوان "دستگاهی شبیه تخته Ouija، ساخته شده از دو تکه چوب کوچک به راحتی حمل می‌شود تا در هر کجا و در هر زمان قابل مشاوره باشد." دسته چوبی دارند و تکه دوم چوب اگر چوب بگیرد یا بچسبد جواب سوال مشخص می‌شود.


جادوگری آزنده

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوگران

علاوه بر اوراکل ها، جادوگران همچنین می‌توانند بلایا را پیش‌بینی کنند و جادوگرانی را که از جادوگری خود برای ایجاد آسیب استفاده می‌کنند، آشکار کنند. اگرچه اوراکل‌ها و جادوگران هر دو این توانایی‌ها را دارند، اما پزشکان جادوگر تا آنجا که به جادوگران اشاره می‌کنند دقیق‌تر هستند. جادوگران باید آموزش‌های گسترده‌ای را طی کنند. هنگامی که به کمک آنها نیاز است، آنها گرد هم می‌آیند و در نزدیکی خانه کسی که مریض یا مرده است رقص می‌کنند تا منشا جادوی شیطانی را پیدا کنند. به طور معمول جمعیتی از روستاییان در حین رقص آنها را احاطه کرده‌اند، بنابراین جادوگران تلاش می‌کنند تا رقص خود را به خوبی اجرا کنند تا تماشاگران را تحت تأثیر قرار دهند. قدرتی که به جادوگران اجازه می‌دهد جادوگران را ردیابی کنند از گیاهان دارویی ناشی می‌شود.

تاریخ نگاری

ناظران قبلی (استعماری) در جادوگری آزنده اغلب این عمل را متعلق به مردمی بدوی می‌دانستند. مردم شناس EE Evans-Pritchard (که اهمیت کار انجام شده توسط کلود لوی استراوس را تصدیق کرد) استدلال کرد که اعتقاد فراگیر به جادوگری یک سیستم اعتقادی است که اساساً متفاوت از سایر ادیان جهانی نیست. جادوگری آزنده یک سیستم منسجم و منطقی از عقاید است.

جادوگری، اوراکل‌ها و جادوی ایوانز پریچارد در میان آزنده ها (1937) یک اثر مرجع استاندارد در مورد جادوگری آزنده است. مورد بررسی های متعددی قرار گرفته است و به عنوان "نقطه عطفی در ارزیابی "اندیشه بدوی" تلقی می‌شود. برخلاف پیشینیانش که در زمینه جادو منتشر می‌کردند، او در واقع کار میدانی انجام می‌داد و سال‌ها در سودان انگلیسی-مصری آن زمان تحصیل می‌کرد. یک ارزیابی انتقادی از کتاب او در سال 2017 به این نتیجه رسید که «تلاش‌های او برای روشن کردن معنا از این طریق [دیدن جادو به عنوان یک سیستم فکری منطقی سازگار] بسیار تأثیرگذار بوده و نقش عمده‌ای در هدایت نسل‌های بعدی انسان‌شناسان داشته است.

منبع: ویکی‌پدیا


جادوگری آزنده

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا