خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,091
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
تئورگی ( / ˈ θ iː ɜːr dʒ i / ؛ از یونانی θεουργία theourgía )، همچنین به عنوان جادوی الهی شناخته می شود، یکی از دو شاخه اصلی هنرهای جادویی است، دیگری جادوی عملی یا تاوماتورژی است. Theurgy شیوه‌های آیینی مرتبط با فراخوانی یا فراخوانی حضور یک یا چند خدا را توصیف می‌کند.(که «شکل های خدایی» نیز نامیده می شود)، به ویژه با هدف دستیابی به henosis (اتحاد با الهی) و به کمال رساندن خود.

  • پروکلوس (حدود 480): تئورگی «قدرتی است بالاتر از همه خردهای بشری که شامل برکات پیشگویی، قوای تطهیرکننده آغاز و در یک کلام تمام عملیات تصرف الهی است».
  • کیت توماس : "جادوی معنوی یا تئورگی بر این ایده استوار بود که می توان با یک صعود به مقیاس خلقت که با یک دوره سخت نماز، روزه و آماده سازی عبادت ممکن می شود، به خدا رسید."
  • پیر آ. ریفارد : "Theurgy یک نوع جادو است. شامل مجموعه ای از اعمال جادویی است که برای برانگیختن ارواح مفید انجام می شود تا آنها را ببینند یا آنها را بشناسند یا آنها را تحت تأثیر قرار دهند، به عنوان مثال با وادار کردن آنها به زنده کردن یک مجسمه. سکونت در یک انسان (مانند یک رسانه) یا افشای اسرار.
نوافلاطونیسم Theurgy به معنای "کار الهی" است. اولین استفاده ثبت شده از این اصطلاح در اثر نوافلاطونی اواسط قرن دوم، اوراکل های کلدانی (بخش 153 دس مکان ها (پاریس، 1971) یافت می شود: «زیرا تئورگوها زیر مجموعه گله ای که سرنوشت آن را اداره می کند قرار نمی گیرند». سرچشمه نظریه پردازی غربی را می توان در فلسفه نوافلاطونیان متأخر، به ویژه ایامبلیکوس یافت. اگرچه نوافلاطونیان اغلب مشرکان بت پرست در نظر گرفته می شوند، اما آنها نوعی مونیسم را پذیرفتند.

در نئوافلاطونی متأخر، جهان معنوی به عنوان مجموعه‌ای از نشأت‌های واحد در نظر گرفته می‌شود. از یک نفر، ذهن الهی (نوس) و به نوبه خود از ذهن الهی، روح جهانی (روان) نشأت می گیرد. نوافلاطونیان اصرار داشتند که یگانه مطلقاً متعالی است و در نشأت‌ها چیزی از مافوق از دست نرفته یا به پایین منتقل نشده است، که توسط نشأت‌های پایین‌تر بدون تغییر باقی مانده است.

برای فلوطین و پورفیری نشات ها به شرح زیر است:

  • به مرغ ( τό ἕν )، یکی: الوهیت بدون کیفیت، که گاهی به آن نیک می‌گویند.
  • Nous ( Νοῦς ), ذهن: آگاهی جهانیکه از آن ناشی می‌شود.
  • Psychē ( Ψυχή )، روح : شامل هر دو روح فردی و جهانی، منتهی در نهایت به
  • فیزیک ( Φύσις ), طبیعت.
فلوطین برای کسانی که مایل به انجام عرفان بودند، تأمل کرد که هدف آن اتحاد مجدد با الهی بود (به نام henosis ). بنابراین، مکتب او شبیه یک مکتب مراقبه یا تفکر است.

ایامبلیخوس، شاگرد آناتولیوس و پورفیری (این دومی خود شاگرد فلوطین بود)، روشی تشریفاتی تر از عرفان را آموزش داد که شامل فراخوانی و مناسک مذهبی و همچنین جادویی بود. ایامبلیخوس معتقد بود تئورگی تقلیدی از خدایان است، و در اثر اصلی خود، در مورد اسرار مصریان، کلدانیان و آشوریان، او مراعات مذهبی را به عنوان « کیهان‌شناسی تشریفاتی » توصیف کرد که به روح‌های تجسم یافته مسئولیت الهی آفرینش می‌بخشد. و حفظ کیهان

تحلیل ایامبلیخوس این بود که امر متعالی را نمی توان با تفکر ذهنی درک کرد زیرا متعالی فوق عقلانی است. Theurgy مجموعه ای از مناسک و عملیات است که با هدف بازیابی ذات متعالی از طریق بازیابی "امضای" الهی در لایه های هستی انجام می شود. تعلیم و تربیت برای درک طرح چیزها که ارسطو، افلاطون و فیثاغورث ارائه کرده اند، مهم است. نظریه پرداز «مثل با شبیه» کار می کند: در سطح مادی، با نمادهای فیزیکی. در سطح بالاتر، با تمرینات ذهنی و صرفا معنوی. با شروع با تطابقات الهی در ماده، متکلم در نهایت به سطحی می رسد که الوهیت درونی روح با یکتا متحد می‌شود.


تئورگی (Theurgy)

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,091
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
در باطن گرایی غربی

مسیحیت باطنی

مسیحیت باطنی تئورگی را به عنوان سنتی می پذیرد که می تواند بسیار سودمند باشد. شاهکار اصلی مسیحیت باطنی این است که اسرار خدا را بیاموزد (رجوع کنید به رازیل ) و رسیدن به آگاهی بالاتر در درک رابـ*ـطه خدا با آگاهی فردی. Theurgy، در سنت باطنی، از این دانش برای افزایش ماهیت معنوی خود استفاده می کند. برخی از شاخه‌های مسیحیت باطنی معتقدند که اگر یک مسیحی باطنی، رزیکلاس یا تئوزوفر آن را تمرین کند، می‌تواند پس از سطح معینی از دستیابی معنوی به درجه مجوس یا آدپت برسد. در معنای سنتی و جادویی، تئورگی به عنوان نقطه مقابل آن دیده می شودگوتیا ، حتی اگر بسیاری استدلال می کنند که آنها همپوشانی دارند.

ارتدوکس رادیکال

جان میلبانک، بنیانگذار ارتدکس رادیکال، اظهار می دارد که الهیات "روژیایی را تشویق می کند که هدف آن رهایی طبیعت از وحشت و پریشانی و تعامل کاملا هماهنگ و زیبا بین انسان ها و جهان طبیعی است". او با بیان این که الاهیات به همان اندازه «روژیایی را تشویق می‌کند که کار اجتماعی به حداکثر رساندن مشارکت دموکراتیک و اشتراک سوسیالیستی است» ادامه می‌دهد.
هرمتیک Order of Golden Dawn

برخی از سازمان‌ها، مانند Hermetic Order of Golden Dawn، نوعی از عرفان را آموزش می‌دهند که به فرد کمک می‌کند تا از نظر معنوی صعود کند و همچنین ماهیت واقعی خود و رابـ*ـطه آن با الهی و جهان را درک کند. طلوع طلایی پیروان و نفوذ تاریخی تا حدودی قابل توجهی دارد. در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از متکلمین معمولاً تمرین‌کنندگان انفرادی هستند و تنها از طریق تشریفات و تعادل روحی و روانی درونی به دنبال نور الهی هستند. Theurgy در این معنای هرمتیک بر نیاز فرد به جداسازی و تجزیه و تحلیل اجزای فردی که آگاهی روزمره را تشکیل می‌دهند و آنها را مجدداً متحد می‌کند به گونه‌ای که آگاهی شخصی فرد را به حالتی تبدیل کند که فیض معنوی را درک می‌کند و در آن مشارکت می‌کند، تأکید می‌کند.

منبع: ویکی‌پدیا


تئورگی (Theurgy)

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا