خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,705
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
بارداری با درد و علائم عجیبی همراه می‌باشد که کاملاً طبیعی بوده اما برخی از علائم بارداری نشانه یک عارضه احتمالی است. اگر خونریزی، لکه بینی یا درد دارید با پزشک یا ماما تماس بگیرید. اگر کودک شما کمتر فعال به نظر می‌رسد یا اگر کیسه آب شما به طور ناگهانی پاره شده یا سایر علائم یک مشکل بالقوه شامل خارش شدید، سردرد جدی، افزایش وزن سریع، تورم ناگهانی، ادرار دردناک، ترشحات عجیب واژن، تب و تنگی نفس دارید یک مشکلی وجود دارد. بدن شما در دوران بارداری آنقدر سریع تغییر می‌کند که تشخیص اینکه آیا درد یا درد جدید یا سایر علائم طبیعی است یا خیر یا اینکه باید با پزشک خود تماس بگیرید یا حتی به اورژانس مراجعه کنید دشوار است. اگر موارد زیر را دارید با پزشک یا ماما تماس بگیرید:

خونریزی یا لکه بینی:

بسیاری از زنان در اوایل بارداری خونریزی یا لکه بینی دارند(خونریزی لانه گزینی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که تخمک بارور شده در رحم حدود 6 تا 12 روز پس از لقاح لانه گزینی شود) اما لکه بینی یا خونریزی واژینال که ممکن است شبیه شروع یک دوره خفیف به نظر برسد نیز می‌تواند اولین علامت سقط جنین باشد یا می‌تواند حاملگی خارج رحمی یا مولار را نشان دهد. ممکن است خونریزی متناوب یا خونریزی مداوم داشته باشید.

درد:

ممکن است درد شکمی، گرفتگی مداوم یا درد شدید داشته باشید یا ممکن است بیشتر شبیه فشار لگن یا کمر درد باشد. ممکن است پس از خونریزی ظاهر شود که می‌تواند نشان دهنده سقط جنین باشد. درد ممکن است زمانی که فعال هستید، مدفوع می‌کنید یا سرفه می‌کنید بدتر شود. بارداری مولار می‌تواند باعث گرفتگی شکم و فشار یا درد لگن و همچنین حالت تهوع و استفراغ شدید شود.

در ماه‌های آخر بارداری چه علائمی را جدی بگیریم؟

بسیاری از ناراحتی‌ها و تغییرات در بارداری بعدی کاملاً طبیعی هستند اما باید از علائم مشکلاتی مانند زایمان زودرس و پره اکلامپسی که می‌توانند خطرناک باشند آگاه باشید. اگر این موارد را تجربه کردید با پزشک یا ماما تماس بگیرید:

تحرک کمتر جنین:

احتمالاً در هفته‌های 16 تا 22 بارداری شروع به احساس حرکت کودک خود خواهید کرد اگرچه این حرکات در ابتدا ضعیف خواهند بود. در پایان سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم لگد‌های کودک شما قوی‌تر و مکررتر می‌شود. همچنین از پزشک خود بپرسید که آیا باید با انجام روزانه «شمارش ضربات» در سه ماهه سوم بر فعالیت کودک خود نظارت داشته باشید یا خیر. حرکات کمتر کودک شما ممکن است نشانه عفونت رحم، کم بودن مایع آمنیوتیک و یا ناراحتی جنین باشد.

پاره شدن کیسه آب:

اگر آب شما پاره شد یا مایع آمنیوتیک شما نشت می‌کند و هنوز زایمان نکرده‌اید به این معنی است که شما قبل از زایمان پارگی غشا‌ها (PROM) دارید. اگر کیسه آب شما قبل از 37 هفتگی پاره شود به آن پارگی پرده‌های قبل از زایمان زودرس (PPROM) می‌گویند و به این معنی است که ممکن است نوزاد خود را زودتر از موعد به دنیا بیاورید.

سردرد شدید:

سردرد خفیف به ویژه در اوایل بارداری به دلیل نوسانات هورمونی طبیعی است اما در سه ماهه دوم یا سوم (یا در چند هفته اول پس از زایمان)، سردرد مداوم یا شدید که هنگام استراحت یا مصرف استامینوفن از بین نمی‌رود و ممکن است نشانه پره اکلامپسی باشد. همچنین ممکن است نشانه‌ای از میگرن یا به ندرت سکته مغزی باشد. ممکن است سردرد شدید و ضربانی داشته باشید که به طور ناگهانی از یک طرف سر و بالای گوش شروع می‌شود.

افزایش وزن سریع:

افزایش بیش از سه تا پنج کیلو در یک هفته به ویژه در نیمه دوم بارداری می‌تواند نشانه پره اکلامپسی باشد. همچنین ممکن است تورم ناگهانی داشته باشید اگرچه همه زنان مبتلا به پره اکلامپسی افزایش وزن سریع ندارند.

منبع: نی نی سایت


کدام یک از علائم را در بارداری نادیده نگیریم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا