خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
7,096
امتیاز واکنش
35,657
امتیاز
473
زمان حضور
265 روز 1 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
IELTS Speaking Tips نکات اسپیکینگ آیلتس



اسپیکینگ آیلتس انقدر نکته دارد که تمام شدنی نیست اما در این مقاله اکسیری سعی کردیم به ده مورد از مهم ترین های آن اشاره کنیم.

نکته اول از نکات اسپیکینگ آیلتس

نکته اول اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: شما در همان لحظات اول، تاثیر خاصی روی ذهن Examiner می گذارید. می خواهید این تاثیر مثبت باشد یا منفی؟ هر چقدر هم بگوییم اسپیکینگ آیلتس جهت دار نیست، افراد با یکدیگر به صورت ناخودآگاه ارتباط می گیرند. فضایی مثبت ایجاد نکنید. نه ژولی پولی و کثیف باشید، نه خیلی شیک و مجلسی با عطر غلیظ Open! مرتب، آراسته، و تاثیرگذار باشید.

پس:

ظاهر خود را مناسب جلسه آزمون آرایش و پیرایش کنید.



نکته دوم

نکته دوم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: خیلی ها می گویند که بخش اول اسپیکینگ آیلتس، دست گرمی Warm Up است و خیلی اهمیت ندارد. کاملا برعکس، در این بخش، ممتحن آیلتس نوک پرگار یک نمره ای خود را روی نمره ای فیکس کرده و تا انتهای مصاحبه، نمره شما حول آن بازه خواهد چرخید. پس اگر اگزمینر در ابتدا فکر کند شما در حد نمره 6 اسپیکینگ آیلتس هستید، احتمالا نمره ای بین 5 تا 7 خواهید گرفت.

پس:

بخش اول، جاییست که شما تاثیر اولیه را روی ممتحن گذاشته و حد و حدود نمره تان را مشخص می کنید.



نکته سوم از نکات اسپیکینگ آیلتس

نکته سوم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: بعد از بخش اول، بخش دوم یک توصیف و بخش سوم یک بحث است. این دو بخش فضایی در اختیار متقاضی می گذارد تا مهارت های آکادمیک خود را به نمایش بگذارد و نشان دهد زبانش، در فضای آکادمیک چقدر خوب است.

پس:

بخش دوم و سوم فضایی برای نشان دادن مهارت های آکادمیک شماست.


نکات اسپیکینگ آیلتس | IELTS Speaking Tips

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
7,096
امتیاز واکنش
35,657
امتیاز
473
زمان حضور
265 روز 1 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکته چهارم

نکته چهارم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: می دانیم که معیار PR به ارزیابی تلفظ متقاضی می پردازد. تلفظ می شود نحوه ادای کلمات و جملات به یک سری استانداردها که با توجه به لهجه مشخص می شود. مثلا تلفظِ کلمه Vase در لهجه امریکایی و بریتانیایی متفاوت است. در اسپیکینگ آیلتس، هر دو تلفظ درست هستند و الزاما لهجه تاثیرگذار نیست. اما اگر متقاضی لهجه خوبی داشته باشد، نمی توان منکر این شد که تاثیر بسزایی روی ممتحن می گذارد.

پس:

لهجه مستقیما روی نمره شما تاثیرگذار نیست اما اگر می توانید با لهجه صحبت کنید.



نکته پنجم از نکات اسپیکینگ آیلتس

نکته پنجم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: ظاهر قضیه حرف هاییست که می زنید، اما ارتباطات فراتر از آن است و قطعا ابزارهای ارتباطی بسیار است. در این میان، نمی توان از اهمیت Body Language غافل شد.

پس:

از زبان بدنتان کمک بگیرید.



نکته ششم

نکته ششم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: اگر کتاب قورباغه را قورت بده برایان تریسی را خوانده باشید، برای قورت دادن این قورباغه بزرگ، یک راه این است که آن را تکه تکه کرده و خورد خورد قورت دهید. در اسپیکینگ آیلتس هم نمی توانید به یک باره در هر چهار معیار عملکردی فوق العاده داشته باشید. هر کدام از چهار معیار FC, LR, GRA, PR را به صورت جداگانه تمرین و تقویت کنید. مثلا، روی LR یا لغات کار کرده و سعی کنید هم لغات انگلیسی را به درستی استفاده کنید، هم گستردگی لغوی ایجاد کنید. بعد که تک تک آن ها را به قولی ترکاندید! همه را کنار یکدیگر بگذارید.

پس:

روی تک تک معیارهای اسپیکینگ به صورت جداگانه تمرین کرده و مهارت کسب کنید.


نکات اسپیکینگ آیلتس | IELTS Speaking Tips

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
7,096
امتیاز واکنش
35,657
امتیاز
473
زمان حضور
265 روز 1 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکته هفتم از نکات اسپیکینگ آیلتس

نکته هفتم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: از مشکلات متداول متقاضیان آیلتس این است که می گویند نمی دانم در جواب فلان سوال چه بگویم! حتی اگر سوال را فارسی هم بپرسید، جوابی ندارم. این یعنی که متقاضی اطلاعات عمومی و اطلاعات آکادمیک کافی ندارد. به همین دلیل، لیستی از موضوعات و اطلاعات لازم تحت عنوان ایده های آیلتس یرای شما تهیه شده است.

پس:

ایده های خود را افزایش دهید.



نکته هشتم

نکته هشتم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: هرچقدر هم نکته و استراتژی از آیلتس بگوییم، اگر زبان عمومی شما خوب نباشد، باد هواست. با توجه به دانش و مهارت شما در حوزه زبان عمومی، نمره ای منحصربفرد خواهید گرفت. مثلا، اگر زبان عمومی شما در حد Pre Intermediate باشد، نهایتا بتوانید 5.5 بگیرید.

پس:

زبان عمومی خود را تقویت کنید.



نکته نهم از نکات اسپیکینگ آیلتس

نکته نهم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: در همه ی بخش های اسپیکینگ آیلتس، از پارت 1 تا 3، سوالاتی که از شما پرسیده می شود تقریبا قابل حدس است. موضوعات مشخصی وجود دارد که احتمال زیاد برای شما نیز اتفاق بیافتد. پس در دوره آمادگی آیلتس خود، چه به صورت دوره آیلتس، چه دوره آنلاین آیلتس، چه پکیج خودآموز آیلتس، حتما سعی کنید رنجی از این موضوعات را تمرین کرده و سناریوهایی آماده برای هر کدامشان داشته باشید. مثلا در بخش دوم، توصیف چند آدم مختلف را به عنوان نمونه در ذهن بسپارید.

پس:

چندین سناریو آماده داشته باشید.

نکته دهم

نکته دهم اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking: هرچقدر هم آماده باشید و سناریوهایی آمده در آستین داشته باشید، باز ممکن است گوشه ای گیر بیافتید پس حتما باید مهارت های بداهه گویی خود را تقویت کرده تا در هر شرایطی بتوانید دقیقه ها در مورد هر موضوعی که از شما پرسیده شد صحبت کنید.

پس:

روی مهارت بداهه گویی خود کار کنید.


نکات اسپیکینگ آیلتس | IELTS Speaking Tips

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا