خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,206
امتیاز واکنش
64,080
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
کارت گرافیک چیست؟
قبل از بررسی روند انجام کار، باید این قطعه را بشناسیم. پردازنده گرافیکی به پردازنده درون کارت گرافیک می‌گوییم. کارت گرافیک تقریبا یک رایانه کامل به حساب می‌آید.
درون این قطعه حافظه رم جداگانه و پردازنده وجود دارد. به هرحال وظیفه این رایانه کوچک درون رایانه شما پردازش تصویر است. این قطعه تصویر را برای رسیدن به نمایشگر آماده می‌کند.
آیا پردازنده مرکزی یا CPUنمی‌تواند کار گرافیک را انجام دهد؟ چراکه نه! می‌تواند این کار را انجام دهد اما برای انجام این کار ساخته شده است
در واقع سیستم عامل رایانه شما تفاوت بین این دو پردازنده را تشخیص می‌دهد. سپس موارد مربوط به هر کدام را جداگانه برای آن‌ها ارسال می‌کند.
از طرفی باید بدانید که معماری پردازنده بسیار پیچیده و اختصاصی ساخته می‌شود. امروز و در دنیای رمزارزها بسیاری از کاربران با کارت گرافیک به معدن کاوی مشغول می‌شوند.
نکات مهم جهت نصب کارت گرافیک

نصب کارت گرافیک نسبتا ساده‌ است و به 3 چیز نیاز دارد؛ کارت گرافیک جدید، رایانه‌ای که کارت گرافیک روی آن نصب شود و درایور. قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید رایانه خود را خاموش کنید و از برق بکشید. پس از باز کردن در کناری کیس، سیم‌ خروجی تصویر و کابل برق (در صورت وجود) کارت گرافیک قدیمی را بکشید و در نهایت با احتیاط کارت گرافیک را از کیس خارج کنید. بعضی از رایانه‌ها کارت گرافیک نصب شده ندارند و محل اتصال کارت گرافیک که اغلب یک اسلات PCI-Ex16 خالی نزدیک پردازنده است، برای انجام این کار در نظر گرفته شده است. بعد از انجام این مراحل اولیه می‌توانید کارت گرافیک جدید را در اسلات خالی PCI-Ex16 نصب کنید. کارت گرافیک جدید روی اسلات را به‌آرامی و بدون فشار زیاد جا بیندازند تا کارت گرافیکتان بدرستی جای بگیرد و به مادربرد آسیب نرساند. بعد از اطمینان از قرار گرفتن کارت گرافیک در محل خود، پیچ‌های آن را سفت کنید تا از جای خود تکان نخورد. فراموش نکنید بیشتر کارت‌های گرافیک مخصوص بازی به رابط‌های برق اضافه نیاز دارند. اگر قصد دارید چنین کارت گرافیکی نصب کنید اول مطمئن شوید کابل‌های برق PCI-E آن وصل شده‌اند، زیرا کارت گرافیک بدون جریان برق مناسب بدرستی کار نمی‌کند. در حقیقت اگر به کابل‌های برق PCI-E متصل نشوید، رایانه شما قادر به بوت شدن نیست.

چرا باید درایورهای کارت گرافیک را آپدیت کنیم

آپدیتهای مادربورد، کارت صدا، و درایورهای شبکه کامپیوتر شما کلاً باعث افزایش سرعت نمی شوند. آنها اغلب باگهای نادر را رفع می کنند – و حتی ممکن است باگهای جدیدی را اضافه نمایند.با این حال، این مورد برای درایورهای به روزرسانی شده کارت گرافیک شما، که با عنوان GPU یا کارت ویدئو شناخته می شوند، مطرح نمی باشد. NVIDIA و AMD هر دو متناوبا درایورهای گرافیکی منتشر می کنند که اغلب بهبودهای عملکردی عمده‌ای را در اختیار قرار می دهد، به ویژه برای بازیها جدیدتر. با توجه به اینکه اینتل با معماری گرافیک Haswell جدیدش نگاهی جدی به عملکرد گرافیک مجتمع می کند، اکنون عرضه آپدیتهای درایور ویدئویی رایجتری را نیز شروع کرده اند.

[منبع اسمونی


نکات مهم در نصب کارت گرافیک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR*، Tabassoum و paria.m
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا