خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,238
امتیاز واکنش
64,095
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
خوشنویسی یعنی چه؟
هنر خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و فردی هم که این کار را انجام می‌دهد خوشنویس نام می‌گیرد. به‌خصوص زمانی که خوش‌نویسی حرفهٔ آن شخص باشد.
گاهی اوقات در درک هنر خوشنویسی با مشکل رو به رو می‌شویم. برای مثال، برای درک و لـ*ـذت بردن از آثار خوشنویسی، باید بدانیم که خوشنویس، علاوه بر نگارش یک متن، باید سعی کند یک اثر هنری با معیار ها و نکات زیبایی شناختی، خلق کند.
پس از این گفته می‌توان نتیجه گرفت، که هنر خط، با نگارش ساده یک متن و یا حتی طراحی حروف و صفحه آرایی، متفاوت است.
نمونه خط نستعلیق

N81286089-59064859f755a7c23d7e3c4.jpg

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، غنی بودن یک اثر هنری خوشنویسی، از سنت و فرهنگ هر کشور است. هنر خوشنویسی فقط به معنای چیدمان حروف نیست، بلکه یک روحی بر آن حاکم است که باعث ارزشمندی آن اثر خوشنویسی می‌شود.
یکی از اصول بسیار مهم در پدید اوردن یک اثر هنری، خوانایی آن است. یعنی باید طوری نوشته شود، تا کسی که با خوشنویسی هم آشنایی ندارد، بتواند آن را متوجه شود و بخواند.
وسایل و ابزارهای خوشنویسی :
ابزارهای خوشنویسی، در واقع لوازم تخصصی هستند، که شما برای خلق یک اثر هنری به آن ها نیاز دارید. استفاده از وسایل با کیفیت خوشنویسی علاوه بر بهبود کیفیت تمارین، ذوق شما را نیز برای ادامه این هنر اصیل ایرانی، روز به روز بیشتر خواهد کرد.
لوازم مورد نیاز خوشنویسی
این ابزارها را به دو دسته کلی ضروری و تکمیلی می‌توان تقسیم کرد. لوازم ضروری ابزارهایی هستند، که بدون استفاده از آن‌ها، شروع و ادامه خوشنویسی مقدور نیست؛ وسایلی همچون، قلم، کاغذ، مرکب، دوات، لیقه و زیردستی خوشنویسی.
قلم خوشنویسی : قلم از اصلی ترین ابزارهای هنر خط است، که ما خط را به وسیله آن می‌نویسیم. قلم ها انواع مختلفی دارند.


خوشنویسی را از کجا شروع کنیم؟

 
  • تشکر
Reactions: paria.m، ᭄⌬෴ثــنا قاسـمی෴⌬᭄ و ~ĤaŊaŊeĤ~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا