بستن اطلاعیه

*فراخوان*

سلام مهمان عزیز

از لینک زیر دیدن فرمایید:

فراخوان: تکمیل کادر انجمن

چگونه رویاهایمان را به یاد بیاوریم

شروع موضوع توسط ~●Monster●~ ‏26/10/18 در انجمن مطالب جالب

Tags:
  1. ~●Monster●~

    ~●Monster●~ مدیر تالار ماورا + طراح + میکسر عضو کادر مدیریت مدیر تالار انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/18
    ارسال ها:
    899
    تشکر شده:
    3,959
    امتیاز دستاورد:
    273
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    قاتل
    محل سکونت:
    ●آرامگاه تاریکی●
    تئوری های مختلفی در مورد اینکه چرا و چگونه رویا می بینیم و نیز اینکه معنای رویاهای ما چیست، ارائه شده است. برخی فکر می کنند که رویا می تواند نوعی بصیرت و آگاهی به زندگی و احساسات ما ببخشد اما مشکل اینجاست که به یاد آوردن رویا به شکلی واضح سخت است. اما با سعی کردن آگاهانه می توانید رویاهای بیشتری به یاد آورید و جزئیات بیشترین از آنها ثبت کنید. در مقاله این هفته در مورد روشهای مورد استفاده پیش از به خواب رفتن سخن می گوئیم و در هفته آینده در مورد صبح آتی و نیز روزهای پس از رویا سخن خواهیم گفت.

    روش اول: پیش از به رختخواب رفتن
    ۱- برای خواب شب خیلی راحتی برنامه ریزی کنید.
    رویا زمانی دیده می شود که بدن شما در نوعی از خواب به نام REM قرار دارد؛ REM به معنای حرکت سریع چشم است. بدن در حال استراحت است اما ذهن شما در خلال رویا فعال است. اگر در شب به اندازه کافی نخوابید یا خوابتان به دفعات مختل شود، حالت REM کمتر و به تبع آن رویاهای کمتری خواهید داشت. سعی کنید که هر شب در ساعتی ثابت به رختخواب بروید و صبح هم در ساعتی ثابت از خواب بیدار شوید تا مطمئن شوید که به صورتی مناسب استراحت می کنید.
    بیشتر مردم بین ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند تا به اندازه کافی استراحت کنند. افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می خوابند برای به یاد آوردن رویایشان مشکل بیشتری دارند.
    فضایی که در آن به خواب می روید راحت باشد. صداها و عواملی که می توانند از وارد شدن شما به خوابی عمیق تر جلوگیری کنند را حذف کنید. می توانید از گوش بند استفاده کنید و همچنین پرده هایی زخیم برای اتاقتان انتخاب کنید که از ورود نور در صبح به اتاق جلوگیری کنند.
     
  2. ~●Monster●~

    ~●Monster●~ مدیر تالار ماورا + طراح + میکسر عضو کادر مدیریت مدیر تالار انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/18
    ارسال ها:
    899
    تشکر شده:
    3,959
    امتیاز دستاورد:
    273
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    قاتل
    محل سکونت:
    ●آرامگاه تاریکی●
    ۲- یک دفترچه رویا و یک قلم در جایی در دسترس هنگام خواب داشته باشید
    بهتر است که دفترچه شما فقط کاغذ بدون طرح داشته باشد. از این دفترچه فقط برای ثبت رویاهایتان استفاده کنید. وقتی که می خواهید بخوابید مطمئن شوید که دفترچه را در اولین صفحه قابل استفاده آن آماده گذاشته باشید تا اگر خواستید رویایی را ثبت کنید، لازم به پیدا کردن صفحه مناسب نباشد.
    همیشه قلم را در جایی ثابت قرار دهید تا مشکلی برای پیدا کردنش نداشته باشید.
    همچنین می توانید یک دستگاه ضبط صوت داشته باشید تا هر چیزی که در رویا برایتان رخ داده است را ثبت نمایید.
    ۳- ساعت زنگ دارتان را در نزدیکی تخت بگذارید.
    اگر برای خاموش کردن زنگ ساعت مجبور به بیرون آمدن از رختخواب هستید، این موضوع می تواند باعث فراموشی خواب شما شود. برای اینکه به مقدار کافی بخوابید، ساعتتان را ست کنید.
    اگر بدون استفاده از زنگ ساعت می توانید بیدار شوید، نیازی به نگران شدن در مورد خاموش کردن ساعت ندارید
    اگر می توانید که به شیوه ای بهتر بیدار شوید، از این شیوه استفاده کنید؛ مثلا از کسی بخواهید که شما را بیدار کند بدون اینکه با شما سخن بگوید یا اینکه پرده های اتاق را در ساعتی خاص کنار بزند.
    روی ساعتتان نوشته ای مانند “چه رویایی دیدی؟” بگذارید به گونه ای که این نوشته نخستین چیزی باشد که پس از باز کردن چشم تان خواهید دید.
     
    ^moon shadow^ از این پست تشکر کرده است.
  3. ~●Monster●~

    ~●Monster●~ مدیر تالار ماورا + طراح + میکسر عضو کادر مدیریت مدیر تالار انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/18
    ارسال ها:
    899
    تشکر شده:
    3,959
    امتیاز دستاورد:
    273
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    قاتل
    محل سکونت:
    ●آرامگاه تاریکی●
    ۴- درست پیش از به رختخواب رفتن نخورید، الکل یا دارو نخورید.
    مواد شیمیایی موجود در این چیزها باعث اثرگذاری روی عملکرد مغزتان می شوند به گونه ای که رویاها را به یاد نیاورید. سعی کنید که از چند ساعت پیش از به رختخواب رفتن غذایی هضم نکنید تا به این صورت چیزی حافظه و الگوهای خواب شما را مختل نکند.
    ۵- پیش از زمان خواب ذهن و جسم تان را آرام کنید.
    اگر افکار پرتنشی در ذهن تان باشد، این عامل می تواند به یاد آوردن رویاها را مشکل کند و برای رفع آن نیاز به تمرکز عمیق دارید. پیش از به خواب رفتن ذهنتان را آزاد کنید و از افکار عمیق چشم بپوشید.
    گوشی موبایل یا لپ تاپ تان را با خود به رختخواب نبرید. ایمیل زدن و چک کردن پیام ها پیش از خواب به ذهنتان فاصله مناسب برای خالی شدن را نمی دهد.
    از مدیتیشن یا شمارش برای آزاد کردن ذهن می توانید استفاده کنید.
    ۶- تصمیمی آگاهانه برای به یاد آوردن رویایتان بگیرید
    اگر خواهان به یاد آوردن رویاهایتان باشید، شانس بیشتری هم برای به خاطر آوردن آنها دارید. تصور کنید که می خواهید و به خودتان بگویید که رویاهایتان را به یاد می آورید.
    ۷- درست پیش از اینکه به خواب بروید به مشکلی بزرگ یا دغدغه ای احساسی فکر کنید.
    تفکر عمیق در مورد مسائل بدون نتیجه گیری کردن و راه حل قطعی را مشخص کردن؛ فقط در مساله را باز کنید و به این صورت گاهی رویا راه حلی خردمندانه ارائه می دهد.
     
    ^moon shadow^ از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...