خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,289
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا شما خوش خط هستید یا خط بدی دارید؟ پدر و مادر شما زیبا می‌نویسند یا آن‌ها هم خط خوبی ندارد؟ اگر بدخط هستید آن را بی‌ارتباط با خودتان می‌‍دانید و به خانواده‌تان نسبت می‌دهید؟ اگر تقصیر پدر یا مادرتان نمی‌دانید پس احتمالا خوش خط هستید و از والدین تان بابت این ارث ارزشمند تشکر می‌کنید. گاهی ممکن است شباهت‌هایی هم میان خط خود و خط آن‌ها احساس کرده باشید. آیا واقعاً ما خوش خطی یا بد خطی را از پدر و مادرمان به ارث می‌بریم؟
خط شما چه شبیه خط پدرتان باشد و چه شبیه خط مادرتان، کارشناسان اعتقاد دارند که ترکیبی از ژنتیک و عوامل محیطی است. عوامل زیادی تعیین کننده سبک نوشتن یک فرد است. تجریبات یک شخص از زندگی، شخصیت او و نحوه آموزش نوشتن به او در کودکی، در نهایت خط او را می‌سازند. گاهی یک ضربه روانی ممکن است باعث تغییر خط شود. خطی که یک فرد در طول زندگی با آن می‌نویسد، شخصیت و طرز فکر او را نشان می‌دهد. برای مثال افراد منظم و دقیق به احتمال زیاد مراقبند که تک تک حروف به درستی و زیبایی نوشته شوند.

اما ژنتیک هم در شکل خط افراد نقش دارد. خط از ساختمان بدنی انسان تاثیر می‌گیرد. برای مثال ساختار استخوانی بدن بر روی نحوه نگه‌داشتن قلم تأثیر می‌گذارد. هماهنگی میان چشم و دست، حافظه عضلانی و توانایی ذهنی برای تقلید از یک خط مناسب هم تاثیرگذار است. تغییر این ویژگی‌های فیزیکی و ذهنی می‌تواند خط فرد را به مرور دستخوش تغییراتی کند.
اما ژنتیک بیشتر از این بر خط ما تاثیری ندارد. کسانی که خط آن‌ها شباهت بسیار زیادی به دستخط پدر و مادرشان دارد، این خط را به ارث نبرده‌اند، بلکه فقط آن را شاید ناخودآگاه تقلید کرده‌اند. گاهی تقلید از شخصیت و ویژگی‌های شخصیتی یکی از اعضای خانواده یا یک آشنای مورد احترام باعث ایجاد شباهت میان خط ما و آن‌ها می‌شود. این اتفاق اغلب اوقات در دوران نوجوانی رخ می‌دهد. یعنی همان زمانی که فرد در حال شکل‌دادن به خط خود و آزمون و خطا با آن است. در تمامی این عوامل یک عنصر ژنتیکی وجود دارد، که البته این به معنای آن نیست که بدخطی قابل اصلاح نباشد و فرد تا پایان عمر بدخط باقی می‌ماند.
شما می‌توانید خط‌تان را در هر سنی بهتر کنید، به شرط آن که به شکلی جدی خواهان این اتفاق باشید. با این حال، هر چه سن بالاتر می‌رود، تغییر خط دشوارتر می‌شود. چراکه حافظه عضلانی و عادت‌های ثابت‌شده فرد نقش مهمی در سبک نوشتن او دارد. بیشتر افراد هنگام امضاکردن، این کار را نامنظم، سریع و بی توجه انجام می‌دهند. برای همین هم افرادی که خط‌ها را به خوبی می‌شناسند، می‌توانند امضای جعلی را از دقت و تردیدی که در رسم آن به چشم می‌خورد، تشخیص دهند.
منبع: لایوساینس


آیا خط خوب ارثی لست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: paria.m و ~ĤaŊaŊeĤ~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا