خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی آگرا

تا اسم هند را می شنویم احتمالا یاد تاج محلی می افتیم، بنای باشکوهی که اگر در بازدید از هند آن را نبینید سفرتان واقعا چیزی کم داشته است! آگرا شهری است که با بناهای باشکوهی همچون تاج محل و قلعه آگرا هند دوستان را مجبور می کند تا هر طوری شده به این شهر بیایند و با دیدن این جاذبه ها به هر آنچه از سفر به هند می خواهند برسند و غرق شکوه تاج محلی شوند که روزگاری عاشق ترین پادشاه دنیا آن را ساخت. می خواهیم درباره آگرا صحبت کنیم؛ از جاذبه هایش بگوییم، از آب و هوایش، از غذاهایش و … ، پس با راهنمای سفر به آگرا تا انتها همراه الی گشت بمانید.

موقعیت جغرافیایی

آگرا در کناره های رود جمنا در ایالت شمالی اوتار پرادش هند و در ۲۰۶ کیلومتری دهلی قرار دارد. این شهر سومین شهر بزرگ ایالت است و جمعیت آن در سال ۲۰۱۱ حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر بوده است.

مختصری از تاریخ

تاریخ آگرا ارتباط تنگاتنگی با امپراتوری گورکانیان دارد، می گویند سکندر لودی حاکم مسلمان سلطنت دهلی در سال ۱۵۰۴ این شهر را تاسیس کرد پس از مرگ سلطان، حکومت شهر به پسرش رسید اما او در سال ۱۵۲۶ از گورکانیان شکست خورد. دوران طلایی شهر در دوران گورکانیان بود چون در آن زمان پایتخت شده بود.

اطلاعات کلی

زبان: هندی

واحد پول: روپیه هند

فرودگاه: فرودگاه آگرا پایگاه هوایی نظامی و فرودگاه عمومی آکرا است.

آب و هوا

آگرا آب و هوایی نیمه خشک دارد و گاهی هم در مرز آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است. زمستان های ملایم، تابستان های گرم و خشک و فصل بارندگی های موسمی از خصوصیات اصلی آب و هوایی اش است. بارندگی های موسمی اینجا به شدت دیگر شهرهای هند نیست به همین خاطر است که آب و هوایش در رده نیمه خشک قرار دارد.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای رفتن به آگرا پاییز و زمستان است چون دیگر از آن گرمای همیشگی خبری نیست و آب و هوای مطبوع گردش در شهر را برایتان لذتبخش می کند.

هزینه های سفر به صورت کلی

یک روپیه هند حدود ۵۰ تومان است.

هزینه اقامت

یک شب اقامت در هتل های ۵ ستاره : متوسط باید بین ۳۹۵۲ تا ۱۹۹۶۱ روپیه

یک شب اقامت در هتل های ۴ ستاره : شبی ۲۰۷۹ تا ۱۲۰۰۰ روپیه

یک شب اقامت در هتل های سه ستاره : ۶۷۳ تا ۷۹۵۵ روپیه

هزینه خورد و خوراک

یک وعده غذا در رستوران ارزان: ۱۵۰ روپیه

غذا برای دو نفر در رستوران متوسط: ۶۰۰ روپیه

یک وعده در رستوران مک دونالد: ۲۰۰ روپیه

یک بطری آب (۰.۳ لیتر): ۱۳/۵ روپیه

هزینه حمل و نقل

بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل: ۱۰ روپیه

تاکسی: ورود به تاکسی ۴۰ روپیه و با طی هر یک کیلومتر ۱۵ روپیه به آن اضافه می شود.

شکم گردی در مقصد

پسنده : در این غذا تکه های باریک گوشت را بعد از اینکه با موادی مثل ماست، پودر فلفل، سیر و ادویه مزه دار کردیم با پنیز، گشنیز، فلفل سیاه و گاهی هم دارچین سرخ می کنیم.

کورما یا قورمه :(Korma) ترکیبی از ادویه های مختلف، خامه و ماست به این غذا طعمی بینظیر می دهد. برای پخت این غذا معمولا از گوشت بره یا گاو استفاده می شود.


راهنمای سفر به آگرا

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نرگسی کوفته ( (Nargisi Kofta: این غذای گیاهخواری با پنیر و سیب زمینی درست می شود و در آن سیب زمینی و پنیر پوره شده را به شکل توپ در می آوریم.

مرغ باخانی: مرغ را با خامه، ماست و ادویه مزه دار می کنیم سپس آن را درون نوع خاصی از اجاق می پرند.

کاچوری (Kachori): برای درست شدن این اسنک معطر نان سرخ شده با سیب زمینی و ماش پر می شود.

جاذبه های مهم گردشگری

تاج محل: از معروف ترین جاذبه های دنیا و آرامگاهی باشکوه است که یکی از عجایب جدید هفتگانه به شمار می رود. شاه جهان، پنجمین پادشاه گورکانی اینجا را به عنوان یادبودی برای همسرش ممتاز محل ساخت.

قلعه آگرا: قلعه ای تاریخی در شهر آگرا که تا سال ۱۶۳۸، تا زمان جابحایی پایتخت به دهلی، محل اصلی سکونت امپراتوران گورکانی بود. این قلعه که در نزدیکی تاج محل قرار دارد از سنگ ماسه ی سرخ رنگ درست شده و ظاهری زیبا دارد.

باغ سوآمی (Soami): این باغ در حومه ی شمالی آگرا قرار دارد و ساختش به بیش از ۱۰۰ سال قبل برمی گردد. سرسبزی و آب و هوای خوش از آن جاذبه ای محبوب ساخته است.

باغ رام (Ram): در ۲ کیلومتری شمال تاج محل قرار دارد و برای ۵۰۰ سال پیش است. این باغ به ۴ قسمت اصلی تقسیم می شود و پیاده روها و حوضچه های زیبایی دارد. در این باغ آبشارها و فواره های کوچک و سایه درختان نخل بهترین جا را برای بودن در میان طبیعت پدید آورده است.

باغ مهتاب (Mehtab): این باغ در کنار رود جمنا و در نزدیکی بنای باشکوه تاج محل قرار دارد. باغ مهتاب فرصتی مناسب برای لمس باغ گیاهشناسی هندی است و در آن می توانید در کنار رود جمنا و پرندگان به دور از شلوغی و هیاهو قدم بزنید.

مسجد جامع (Jama): این مسجد را شاه جهان در سال ۱۶۴۸ ساخت و آن را به دختر مورد علاقه اش اختصاص دارد. این مسجد که یکی از بزرگ ترین مساجد هند است در روبروی قلعه آگرا و مشرف به ایستگاه راه آهن قرار دارد.

فستیوال ها

تاج ماهوتساو: محبوب ترین فستیوال شهر است و هر سال از ۱۸ تا ۲۷ فوریه برگزار می شود. هر سال پیامی از این فستیوال به جهانیان منتقل می شود و در آن صدها نفر هنرمند از سراسر هند هنر و آثار خودشان را به این فستیوال می آورند.

بایدها و نبایدها

  • اگر می خواهید از تاکسی استفاده کنید حتما قبل از سوار شدن درباره قیمت به توافق برسید.
  • لباس مناسب به تن داشته باشید.
  • به غریبه ها اعتماد نکنید و از دست آن ها خوراکی یا غذا نگیرید.
  • هنگام خرید حواستان باشید که بیشتر از قیمت جنس هزینه ندهید.
منبع: الی گشت


Kachori.jpg


fort-1.jpg


ram.jpg


mosque-1.jpg


راهنمای سفر به آگرا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا