خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۲ نکته دانستنی قبل از سفر به سوئیس

تا به حال برایتان پیش آمده است که با دیدن مناظر طبیعی کشورسوئیس، صدای موسیقی مناظر طبیعی این کشور را تصور کنید؟سوئیس یکی ازامن ترین کشور های جهان است.زیبایی کشورهای اروپایی، از جمله سوئیس آنقدر فراوان و زیباست که به نظر می آید برای سفر به این کشورها بهتر است برای این که کل زمان سفرمان را به حیرت از این مناظر نگذرانید، ابتدا کمی بیشتر درباره ی آن ها مطالعه کنید و بدانید.سوئیس کشوری دراروپای غربی است که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین، از غرب با فرانسه و از جنوب با ایتالیا، همسایه است و جمعیتی ۷.۵ میلیون نفری دارد.پایتخت سوئیس، شهر برن است و با در آمد سالانه ی ۳۹ هزار دلار برای هر نفر، از جمله ثرتمندترین کشورهای جهان محسوب می گردد.در ادامه با الی گشت همراه باشید تا چند نکته ی مهم و کاربردی راجع به سفر به سوئیس را برای شما بازگو کنیم.

۱-سوئیس، کشوری چندزبانه

بعضی از مردم به اشتباه، زبان رسمی کشور را سوئیسی و یا یک زبان واحد میدانند، در صورتی که این گونه نیست. سوئیس کشوری ۴ زبانه است و مردم در آن به آلمانی، فرانسوی،ایتالیایی و رومانیایی صحبت می کنند. استان های جنوبی سوئیس که اصطلاحا به آن کانتوس می گویند، شامل ژنو، نوشتال و لوزان را شامل می شوند، به زبان فرانسه صحبت می کنند. اکثر مردم در سوئیس از جمله لوزان و زوریخ، به زبان آلمانی صحبت می کنند. اما لهجه ی بسیار غلیظی دارند و حتی اگر شما در سوئیس مشغول یادگیری زبان آلمانی هم باشید، تقریبا برای شما صحبت کردن با دیگران سخت است. و در آخر، اقلیتی بسیار کوچک در جنوب شرقی سوئیس به زبان رومانیایی، صحبت می کنند. خوشبختانه اگر شما به زبان ایتالیایی یا فرانسوی یا زبان های مرسوم دیگر در سوئیس مسلط نیستید، مردم سوئیس زبان انگلیسی را نیز، صحبت می کنند.

۲-خیلی کوتاه خوش امد گویی میکنند

اغلب مردم با این تصور که قرار است با مردمی چند زبانه و چند فرهنگی، ملاقات کنند، اکثرا نمی دانند چه برخوردی داشته باشند. بهترین نوع برخورد، ساده و البته با حفظ حریم های خصوصی بین شما و مردمان این سرزمین است.

۳- این نکات را در کنار دریاچه ها، رعایت کنید

تقریبا در هر شهری از سوئیس، یک دریاچه بسیار با شکوه وجود دارد که قوهای زیبایی در آن در حال شنا هستند. برخلاف ظاهر آرام و باوقار این قوها، در واقعیت آن ها در فکر خورد کردن استخوان های شما هستند و اصلا رفتار دوستانه ای با شما، در صورت برخورد نخواهند داشت، پس تا جایی که می توانید از فاصله ای مشخص از زیبایی و حضور آنان برخوردار شوید. همچنین فصل تابستان، تنها فصلی است که مردم سوئیس آفتاب را به طور کامل در اختیار دارند و از آن استفاده می کنند، بنابراین در کنار تمام سواحل و مراکز تفریحی که قابلیت آفتاب گرفتن دارد، مردم در حال شادی و خوشحالی هستند و شما شاهد پر جنب و جوش ترین حالت مردم سوئیس خواهید بود و با توجه به این که مردم سوئیس، به آرام بودنشان معروف هستند، حتما کمی شوکه خواهید شد.

۴-شروع زود و پایان زودتر!

مردم سوئیس، پروتستانی هستند ولی رویه ای کالوینیسم دارند و این بدان معناست که کافه ها ساعت ۶ صبح باز می شوند، کلاس های درس ساعت ۸ صبح برگزار می شود و یک فروشگاه موارد غذایی بعد از همه، شروع به کار می کند.با گذشت زمان عادت خواهید کرد ولی در ابتدا امیدواریم که خوشتان بیاید.

۵-اگر زندگی شبانه را دوست دارید به سوئیس سفر کنید.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که زندگیشان تازه از شب شروع می شود، به شما سفر به سوئیس را پیشنهاد می کنیم زیرا، مراکز تفریحی متنوع و بسیاری آماده خدمت رسانی به مردم درشب هستند.

۶-حمل و نقل عمومی بسیار خوب

حمل ونقل عمومی در سوئیس بسیار منظم و قابل اعتماد است و برای هر کدام از وسایل حمل و نقل عمومی، یک برنامه ی مشخص و کامل تعریف شده است. به طور مثال، اگر در یک شهر کوچک بدون قطار بمانید، اتوبوس برای هر مقصدی که بخواهید وجود دارد. اما اگر در شهری کوچک مثل نیون هستید، زمان های حرکت را چک کنید و اگر در شهری بزرگ همچون بازل هستید، لازم نیست برنامه ها را چک کنید، به اندازه ی نیاز وسایل حمل ونقل وجود دارد. همچنین شما می توانید با تهیه ی وینا کارت، به راختی وجه سفر خودرا پرداخت کنید و نگران پرداخت پول در هر بار استفاده از وسایل حمل و نقل، نباشید.

۷-سوئیس، کشوری دموکرات

شهروندان سوئیس، در سال ۳ یا ۴ بار در مورد اصلاحات قانون اساسی رای می دهند و شما هر زمان از سال که به آنجا سفر کنید، بدون شک با صحنه های انتخاباتی روبرو خواهید شد.

۸- بهترین شکلات های سوئیسی، شکلات های محلی هستند.

برای مزه کردن بهترین شکلات سوئیسی هرگز به به یک قروشگاه مواد غذایی نروید و به جای آن به شکلات فروشی های محلی مراجعه کنید.شکلات های گرم سوئیسی، بی شک یکی از بهترین انواع شکلات هایی است که در طول سفرتان امتحان خواهید کرد.

۹-همه چیز بسیار گران است.

سوئیس، یکی از گران ترین کشورهادر کل دنیاست.اگر شما قصد دارید نهار بخورید، رو کمتر از ۲۰ دلار برای هزینه ی غذای خود حساب نکنید.برای استفاده از تاکسی ها، حتما از نرخ کرایه ی آن ها اطلاعات کسب کنید و حتما پول خرد همراه خود داشته باشید.

۱۰-ژنو، مرکز تنوع فرهنگی

ژنو تنها شهری ساده در کشور سوئیس نیست بلکه مثل یک مرکز جهانگردی و گردشگری در قلب یکی از کشورهای اروپایی است. به همین خاطر شما در هنگام اقامت در ژنو، با مردم زیادی از کشورهای دیگر ملاقات خواهید کرد که خود این، فرصت غنیمتی است که با اکثر فرهنگ های دنیا آشنا شوید.

۱۱-سوئیس کشور نسبتا کوچکی است!

شما در ۵ ساعت با قطار می توانید ازبیشتر شهرهای سوئیس از جمله؛ زوریخ و بازل، گذر کنید و در نهایت کل کشور را با قطار گشته باشید.

۱۲-یکی از نقاشی های بسیار زیبای طبیعت در جهان، کشور سوئیس است.

اگر تا به حال به سوئیس رفته باشید یا قصد سفر به این کشور را دارید و اتفاقا به عکاسی هم علاقه مندید، بی شک زیباترین عکس های گالری شما، مربوط به زمان حضورتان در سوئیس خواهد بود. شاید در سوئیس، نمای آسمان خراش ها کم وضعیف باشد اما با توجه به حفظ این همه زیبایی طبیعی در کنار تکنولوژی، این مسئله چه اهمیتی برای شما می تواند داشته باشد؟

منبع: الی گشت


نکاتی دانستنی قبل از سفر به سوئیس

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا