خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقدمه

اولیس کاوشگری بود که از صفحه فرضی فضا که حاوی کلیه مدارهای سیارات است گذشت این کار نیازمند مساعدت میدان جاذبه مشتری بود کاوشگر اولیس در پروازش در سال 1994 از قطب جنوبی خورشید و در سال 1995 از بالای قطب شمالی آن گذشت و مطالعه باد خورشیدی و میدان مغناطیسی خورشید بر فراز قطبهایش را امکان پذیر ساخت.

جنگ ستارگان

دیوید میلر ، استاد مهندسی انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) ، در اولین جلسه درس مهندسی خود در سال 1999، فیلم جنگهای ستاره‌ای را برای دانشجویانش پخش‌کرد. در صحنه‌ای از فیلم ، جایی ‌که لوک اسکای‌واکر شمشیر لیزری‌اش را دربرابر یک جستجوگر هدایت ‌شونده امتحان می‌کند، میلر پخش فیلم را برای لحظه‌ای متوقف کرد و به دانشجویانش گفت: می‌خواهم برای پروژه نهایی این درس ، یکی از این جستجوگرها را برایم بسازید. پس از هفت ‌سال تلاش ، بالاخره بخشی از این درخواست استاد کهنه ‌کار ام‌آی‌تی به حقیقت پیوست. بالاخره ریز ماهواره اسفی‌یرز (SPHERES) که ماهواره‌ای هدایت‌شونده به‌قطر تنها بیست سانتیمتر است، در ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌ پرواز در آمد. نتایج این آزمایشها که به ‌تازگی اعلام شده ‌است، نشان از پرواز موفقیت‌آمیز این ماهواره کوچک دارد.

اسفی‌یرز به موشک یا لیزر مجهز نیست و برای حرکت از پیش‌رانهای گاز فشرده دی‌اکسید‌کربن استفاده می‌کند. این ابزار در واقع ، آزمایشگاهی است که برای آزمودن نرم ‌افزارهای کنترل‌ کننده مجموعه ماهواره‌ها بکار می‌رود. کافی است نرم‌افزار بر روی رایانه هدایت‌گر نصب شود تا اسفی‌یرز حرکتهای برنامه‌ریزی‌ شده را انجام دهد. گام بعدی مسوولان اسفی‌یرز ، ارسال نمونه‌های دیگر این ریزماهواره بـ*ـو*سیله شاتلهای فضایی است. نزدیکترین پرواز را شاتل دیسکاوری در هفته دوم تیر ماه انجام خواهد داد.


کاوشگر اولیس

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا