خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,530
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
نوجوانان می توانند به صورت طبیعی رفتار های شتابزده و غیر قابل پیش بینی از خود بروز دهند. با این حال، چنین موضوعی به این معنی نیست که آنها می توانند به راحتی با بی احترامی صحبت کنند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که نوجوانان گستاخ در آینده به بزرگسالان بی ادب تبدیل خواهند شد، بنابراین زمانی را باید برایشان در نظر بگیرید و به آنها آموزش دهید تا چگونه بدون خشم، بدون چرخاندن چشم ها و یا کوبیدن درب صحبت کنند. به حرفهای نوجوانتان گوش دهید و جمله هایی مانند: “این منصفانه نیست” یا “من نمی خواهم به شما گوش کنم” می تواند عصبانی کننده باشد، البته بسیاری از نوجوانان از ادبیات متنوعی برای ابراز نارضایتی خود استفاده می کنند. مهم نیست که چه چیزهایی به نوجوان خود بگویید، بلکه مهم نحوه پاسخ دادن شما به بی احترامی او است که تا چه حد به کار خود ادامه دهد. در ادامه راههایی برای پاسخ دادن به نوجوانتان زمانی که با بی احترامی صحبت می کند را پیشنهاد کرده ایم.



7 راهکار مقابله با بی احترامی های نوجوانان در صحبت کردن


1.قوانینی را تعیین کنید که “احترام” در اولویت باشد

قوانینی را ایجاد کنید تا توسط آن روشن کنید که کدام رفتارها قابل قبول هستند و کدام رفتارها تحمل ناپذیرند. در حالی که بعضی از والدین اهمیت چندانی به این موضوع نمیدهند برخی دیگر سـ*ـیاست تحمل صرف را انتخاب کرده اند. سعی کنید برای آنها شفاف سازی کنید که رفتارهای خاصی مانند بالا بردن صدا، تهدید کردن و یا سرکوفت زدن عواقب منفی به همراه خواهد داشت.
#دونفره


7 راهکار مقابله با توهین نوجوان به والدین

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,530
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
2.آرامش خود را حفظ کنید

فریاد زدن یا مشاجره کردن فقط موقعیت را از آنچه که هست بدتر خواهد کرد. بنابراین مهم نیست که فرزندتان در بی احترامی کردن چه می گوید، سعی کنید آرام باشید. یک نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، و برای بهبود وضعیت خود کلمات آرامش بخش را با خود بارها و بارها تکرار نمایید. بهترین کارهای ممکن را برای جلوگیری از عصبانی شدن خود انجام دهید.



آرامش خود را حفظ کنید


3.تلاشی که برای عصبانی کردن شما انجام می دهد نادیده بگیرید

بی احترامی کردن اغلب به این دلیل است که او نمیخواهد کاری را انجام دهد و یا با چیزی مخالف است. بنابراین، هر چقدر بیشتر او تلاش کند که شما را وارد بحث و مشاجره کند، در انجام کاری که از او خواسته اید تاخیر بیشتری ایجاد خواهد کرد. اگر شما در دام او بیفتید و درگیر بحث شوید، او می تواند دستوراتی که به او داده اید را کنار بگذارد. بنابراین گاهی اوقات، نادیده گرفتن رفتار های منفی نوجوان مانند: گرد کردن چشم و یا غرغر کردن های زیر لـ*ـب ممکن است بهترین راه حل باشد. هنگامی که ارتباط چشمی نداشته باشید، بحث نکنید، یا توجه ای به رفتارشان نکنید به احتمال زیاد این رفتار ها متوقف خواهند شد. آنگاه شما می توانید اطمینان حاصل کنید که نوجوان دستور هایتان را گوش خواهد داد.



تلاشی که برای جلب توجه شما می کنند را نادیده بگیرید


4.تسلیم نشوید

دلیل دیگری که نوجوانان با داد و بیداد حرف خود را پیش می برند آن است که فکر می کند می توانند ذهن والدین را نسبت به خود تغییر دهند. هر زمانی که هر کاری انجام می دهید و نوجوانتان با بی احترامی پاسخ می دهد تسلیم نشوید. اگر کوتاه بیایید با این کار رفتار ناپسند او را تقویت خواهید کرد و او یاد می گیرد که یک ابزار مناسب را برای کسب هر آنچه که می خواهد بدست آورده است. هنگامی که شما در موضوعی “نه” گفته اید، اجازه ندهید که نوجوانتان ذهن شما را تغییر دهد. حتی زمانی که او می گوید شما بدترین پدر و مادر جهان هستید، یا تلاش می کند که شما را متقاعد سازد که شما باعث خراب شدن زندگی او هستید، فقط به قوانین خود پایبند باشید.


7 راهکار مقابله با توهین نوجوان به والدین

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,530
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
5.به او هشدار دهید

اگر نوجوانتان از دستورالعملهایی که شما به او داده اید سرپیچی کرده یا اینکه همچنان بی ادبی می کند، به او یک هشدار بدهید. بگویید که اگر این رفتارش را متوقف نکند پیامدهای بدی برایش به همراه خواهد داشت. هشدار را چندین بار تکرار نکنید، در عوض اگر او رفتارش را تغییر نداد یک هشدار به او دهید و به دنبال نتایج هشدارتان باشید.



به او هشدار دهید


6.به دنبال یک نتیجه گیری باشید

اگر نوجوانتان یک قانون را نقض کرد، زمانی که به او هشدار دادید اما رفتار خود را تغییر نداد، از رفتار های او برای خود نتیجه گیری کنید. شما می توانید در صورت لزوم امتیازات و امکاناتی که در اختیار دارد را حذف و یا مسئولیت های اضافی به او اختصاص دهید.


7.مشکل را با یکدیگر حل کنید

اگر بی حرمتی کردن در خانه ی شما به یک مسئله رایج تبدیل شده است، از این فرصت به عنوان راهی برای آموزش مهارتهای حل مسئله استفاده کنید. صبر کنید تا همه احساسات فروکش کند، آنگاه با کمک همدیگر مشکل را حل کنید. بنشینید و درباره ی نگرانی هایی که از بی احترامی کردن دارید صحبت کنید. از نوجوان خود بخواهید که ایده و استراتژی هایی را درباره ی چگونگی برخورد با این نوع رفتار ارائه دهد. برای آنها روشن کنید که همه ی افراد در خانه باید به یکدیگر احترام بگذارند. نشان دهید که مایل هستید تغییراتی را اعمال کنید. به عنوان مثال: وقتی نوجوان می گوید دلیل حاضر جوابی هایش وقتی که به او می گویید اتاقش را تمیز کند این است که درست هنگام دیدن برنامه ی مورد علاقه اش از او چنین درخواستی دارید، به دنبال راه حل مناسب بگردید. با یک طرح پیشگیرانه و استوار، این نوع رفتار نادرست می تواند بهتر شود. یادگیری نحوه ارتباط با دیگران بدون بی ادبی یک مهارت حیاتی مهم است که به نوجوان کمک می کند تا در آینده به خوبی رفتار کند.


7 راهکار مقابله با توهین نوجوان به والدین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا