خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,541
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاید شهریور ماه بهترین فرصت برای برنامه ریزی یک خانه تکانی جانانه با حضور فرزندان باشد تا مادران شاغل خانه را برای شروع مدارس آماده کنند.
خانه تکانی
گروهی از خانم ها تا امروز خانه تکانی شان را تمام کرده اند اما خانم های شاغل و پر دغدغه، همچنان با پروژه خانه تکانی پیش از شروع مدارس درگیرند؛ برای شما که هنوز خانه تکانی انجام نداده اید یا کارتان هنوز تمام نشده، نسخه ویژه ای داریم. در خانه، مکان های آلوده ای هستند که شما از آن ها بی خبرید و با تمیز کردن آن ها نیمی از راه را رفته اید .


با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس و پایان تعطیلات تابستانه، مادران شاغلی که فرصت حضور تمام وقت را در منزل ندارند، می کوشند تا بتوانند فضای خانه را هر چه بیشتر برای شروع مدارس آماده کنند. شاید شهریورماه بهترین فرصت برای برنامه ریزی یک خانه تکانی جانانه با حضور فرزندان باشد. برای این منظور می توان کارها را با فرزندان هم تقسیم کرد. این کار نه تنها باری از دوش مادر برمی دارد بلکه عادات خوبی به فرزندان می آموزد. اگر تاکنون مشغله کاری مجالی به شما برای خانه تکانی نداده است، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، خانه را برای قدم گذاشتن به فصل مدارس بتکانیم.



گام به گام با خانه تکانی در شروع مدارس
حذف وسایل اضافی در خانه تکانی
برای آماده سازی منزل برای شروع مدرسه منتظر ننشینید و به بهانه نزدیک شدن مهرماه، یک سطل یا کیسه زباله بردارید و پروژه خانه تکانی منزل تان از وسایل اضافی و به درد نخور فرزندتان را آغاز کنید. این وسایل می تواند شامل کتاب های سال تحصیلی گذشته یا کوهی از برگه های امتحانی او باشد. پیشنهاد می کنم کاغذهای غیرقابل استفاده را برای کمک به محیط زیست هم که شده به غرفه های بازیافت تحویل دهید. در مورد سایر وسایل نیز می توانید آنها را به مراکز خیریه تحویل دهید تا به دست کودکان بی بضاعت برسد. به این ترتیب هم سال تحصیلی جدید را با کار خیر آغاز کرده اید و هم از شلوغی اتاق خیال تان راحت شده است.

در آوردن لباس ها از گنجه در خانه تکانی
با شروع فصل مدارس و احتمال سردتر شدن ناگهانی هوا لازم است لباس های پاییزه و چیزهایی مانند سوئی شرت یا بارانی بچه ها را از میان لباس های زمستانی بیرون کشیده و مجددا داخل کمد آویزان کنید تا هوای متغیر پاییز به یکباره شما را غافلگیر نکند؛ البته حتما قبل از این کار لباس ها را مجدداً بشویید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند تا خدایی ناکرده پوست کودک شما در تماس با گرد و خاک باقیمانده احتمالی دچار اگزما نشود.

تعویض روتختی در خانه تکانی
تصور بیشتر افراد از خانه تکانی ایجاد تغییر و تنوع علاوه بر پاکیزگی در فضای منزل است. اگر شما هم به دنبال تغییر در اتاق فرزندتان هستید، تعویض روتختی نازک فعلی با یک روتختی مناسب شامل لحافی با اشکال کودکانه می تواند اتاق کودک تان را از فضایی یکنواخت دور کرده و تغییر چشمگیری ایجاد کند. این در حالی است که نیازی نیست شما کوچک ترین تلاشی در این باره انجام دهید.

استفاده از نظم دهنده ها در خانه تکانی
به منظور رشد شخصیت کودک و آموزش نظم به وی،برای همه وسایل او اعم از کیف و دفتر، لباس ها و روپوش و کفش های او جای مشخصی تعیین کنید. سعی کنید با استفاده از روش های مناسب مانند نصب رخت آویزهایی متناسب با قد کودک و قرار دادن وسایل مورد نیاز او در ارتفاع مناسب، به تدریج نظم را به کودک خود آموزش دهید. همچنین از قفسه ها و سبدها برای نظم دادن به فضا کمک بگیرید. سعی کنید هر وسیله ای جای مشخص خود را داشته باشد تا از شلوغی اتاق جلوگیری شود.



در خانه تکانی باید فضای مناسبی را برای مطالعه درنظر بگیریم
تعریف فضایی برای مطالعه کودک در خانه تکانی
فضایی اختصاصی را در اتاق کودک برای انجام تکالیف و مطالعه مهیا کنید. اگر اتاق مجزایی برای انجام این کار ندارید از جدا کننده ها استفاده کنید یا گوشه ای از اتاق را که خلوت تر است، انتخاب کرده و برای مطالعه و انجام تکالیف فرزندتان آماده اش کنید. سعی کنید او را عادت دهید همیشه در همان جای مشخص به انجام امور مدرسه اش بپردازد. این کار روی یادگیری او نیز موثر است.

اینها ساده ترین کارهایی است که والدین قبل از شروع مدارس می توانند انجام دهند و همچنین می توانند از راهنمایی و تجارب پدر و مادر های دیگر هم استفاده کنند. بهتر است والدین این تجربه ها یا راهنمایی ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا همه چیز برای شروع هر چه بهتر مدارس از قبل مهیا شود.
#نمناک


شهریور؛ بهترین فرصت برای خانه تکانی قبل از شروع مدرسه!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا