خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,334
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری
اطلاعات پروژه
نام: خانه شماره ۱۰۱/
آدرس: شیراز/
شرکت مشاور: استودیو معماری یسنا مختاری/
معمار: یسنا مختاری /
تاریخ: ۱۳۹۸/
مساحت: ۲۲۰ مترمربع
نوع: مسکونی، بازسازی/
اجرا: استودیو یسنا مختاری
پیمانكار: مهدی زارع/
طراح سه بعدی: مصطفی یکترزاده، امین مرادی
گرافیک: زهرا قادری، مینا شاه کرمی
کارفرما: مهدی زارع
عکاس: پرهام تقی اف، آرش اختران


توضیحات
طراحی داخلی این واحد با توجه به تجربیات معمار، نیازهای جسمی، روحی و عاطفی افراد استفاده کننده و محدودیت های موجود انجام شده است. این خانه متعلق به یک زوج ، معمار و مهندس معدن می باشند که هر کدام خواسته هایی در ذهن داشتند که با هدف برآورده شدن خواسته ها تغییراتی در پلان داده شده است. نیاز به خانه ای کاملا" مدرن و مجهز و پذیرا ، اتاق خواب مستر بزرگ، آشپزخانه دلنشین و داشتن یک تراس زیبا و نیز فضایی برای بار و پذیرایی و نهارخوری متفاوت از ایده آل های آنها بود . چالش معمار برای این طراحی براورده کردن خواسته های این زوج و در عین حال خلق فضایی که در عین داشتن آرامش برای ساکنین ، ایجاد یک فضا یا نقطه ای خیره کننده برای ایجاد جذابیت در فضای نهار خوری و بار از دیگر تلاش های معمار در این واحد مسکونی بوده است.

این واحد با حذف تعدادی از پارتیشن ها برای روشنایی بیشتر فضا، ادغام دو اتاق برای داشتن یک اتاق مستر بزرگ دارای Walk-in closet و TV stand area و Mini bar تغییر کرده است. در طراحی پوسته داخلی خانه سعی در پیوسته دیده شدن از دیگر چالش های معمار به شمار می رود. تبعیت از کشیدگی پلان و استفاده از خطوط کشیده و ادامه دار در بدنه ها و سقف و حتی مبلمان و نور پردازی در همه جا به چشم می خورد. نقطه خیره کننده این واحد میز بار ونهارخوری ساخته شده از ترکیب سنگ، فلز و چوب و آویز بالای میز که با ایده Abstract art توسط معمار طراحی شده است می باشد.

فضای TV room با مخفی شدن ویدئو پروژکتور در زیر پوسته سقف ،فضایی دو منظوره برای استفاده فراهم کرده است. در این خانه از یک پالت سفید، خاکستری و چوبی برای فراهم کردن زمینه ای آرام استفاده شده است. خانه شماره ۱۰۱طیف وسیعی از امکانات در یک خانه مدرن را فراهم می کند که از مجموعه فضاهای محدود ،به یک خانه باز و معاصر تبدیل شده است.

منبع:
caoi.ir​


پروژه ‌‌خانه شماره ۱۰۱

 
  • تشکر
Reactions: Arti
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا