خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵ جاذبه گردشگری برتر در قبرس

کورایون باستانی: از بهترین محل های باستانی قبرس کورایون است که در بین صخره های ساحلی واقع شده و چشم اندازی زیبا از طبیعت بیرون شهر و دریای مدیترانه دارد. مشهور ترین اثار باستانی به جا مانده در این شهر تئاتر، حمام و خانه استولیوس، خانه آچیلس و استادیوم می باشد.

لارناکا: لارکنا شهری در ساحل جنوبی قبرس است و با جمعیت ۸۴۰۰۰ نفر سومین شهر بزرگ این جزیره می باشد. محبوبیت این شهر به دلیل درختان نخل ساحلی، کلیسای سنت لازاروس، قنات قدیمی کامارس و قلعه های قرون وسطایی آن است. این شهر به دلیل بارندگی کم و تابستان های خشک خود آب و هوایی نیمه خشک دارد .

شبه جزیره کارپاس: شبه جزیره ای ناهوار که روستاها و آثار تاریخی بسیاری دارد و در شمال شرقی قبرس قرار دارد. گشت و گذار در روستاهای تاریخی و زیبای این شبه جزیره و آسودن در ساحل آرام و شنی آن لحظات خوشی را ایجاد می کند. به دلبل دورافتاده بودن این محل طبیعت آن دست نخورده است و بیشتر اهالی آن کشاورزند و میوه ها و سبزیجات خاص و منحصر بفرد را در اینجا پرورش می دهند.

سلامیس باستانی: سلامیس از شهرهای باستانی است که در شرق ساحل قبرس قرار دارد در حدود ۱۱۰۰ سال قبل میلاد مسیح پایتخت قبرس بوده است. این محل باستانی خرابه های مرمر زیادی دارد و به همراه کورایون باستانی از مهمترین مکان های تاریخی جزیره هستند. در این شهر همه خرابه های تاریخی نگهداری می شوند و به خوبی بیانگر قدرت مهندسی و مدیریت مردمان باستان این سرزمین هستند.

قلعه سنت هیلاریوم: یکی از زیباترین خرابه های قلعه در مدیترانه میباشد. این قلعه سنگر جنگ های صلیبی بوده است و افسانه های بسیاری درباره آن وجود دارد که معروف ترین آن این است که یک ملکه پری این محل را ساخته است. در این قلعه، برج و باروهای عظیم به صورت مارپیچ از کوه بالا رفته است و گویی در جست و جوی بهشت آسمان است. برای کسانی که به قسمت بالایی این برج می روند چشم انداز پانورامایی زیبا از جزیره وجود دارد. اگر در سفر به قبرس فقط وقت بازدید از یک قلعه را دارید حتما از اینجا بازدید کنید.

منبع: الی گشت


۵ جاذبه گردشگری برتر در قبرس

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا