خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۲ جاذبه برتر گردشگری بازل سوئیس

بازل سومین شهر سوئیس است و تبدیل به یک جاذبه فرهنگی در این کشور شده است. تعداد کمی از شهر های اروپایی را از نظر زیبایی می توان با این شهر مقایسه کرد. بازل را می توان دومین شهر بزرگ و دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس دانست. این شهر، به شهر موزه ها نیز معروف است، بطوریکه می توانید بیش از یک موزه در هر کیلومتر مربع مشاهده کنید.

شهر بازل شهری است پرآوازه که در شمال کشور سوئیس و در مجاورت رود راین و همسایگی کشور فرانسه و آلمان قرار دارد. شهر بازل یکی از مراکز مهم صنایع شیمیایی و داروسازی سوئیس است. از جاذبه‌های گردشگری بازل می ‌توان به تالار شهر و بازار، صومعه‌ی بازل، موزه‌ ی هنر بازل، اسپالنتور یا همان دروازه‌ی قدیمی شهر و موزه‌ی ویترا دیزاین اشاره کرد.

دو قسمت شهر بازل با شش پل روی رودخانه راین به هم پیوند داده شده‌اند و در این تقسیم‌ بندی، قسمت قدیمی شهر و جاذبه‌های فرهنگی در کرانه چپی قرار دارند. بعد از حکومت «بورگاندی» و امپراتوری‌های آلمان و اتریش، بازل در سال ۱۵۰۱ به اتحادیه سوئیس پیوست. شهر بازل به شهر عاشقان هنر معروف است،

قرارگیری بازل در شمال آلپ زیبایی بسیاری را به این شهر بخشیده است. جاذبه های دیدنی بازل که هم طبیعی و هم تاریخی هستند، به هیچ وجه شما را از حضور در این شهر خسته نمی کنند. در این مقاله ما قصد داریم، زیباترین و مهم ترین و بهترین جاذبه های دیدنی بازل را به شما معرفی کنیم.اروپا

۱. اسپالنتور جاذبه ای در بازل

مکان زیبا برای مشاهده کردن بخش قدیمی شهر و مرور تاریخ این دیواره مستحکم این که در انتهای قسمت قدیمی شهر قرار دارد. اسپالنتور (Spalentor)، دروازه مستحکمی متعلق به سال ۱۳۷۰ بوده که انتهای قسمت قدیمی شهر را مشخص می‌ کند. دروازه شهر که زمانی بخشی از دیوارهای شهر قدیمی بوده، بعد از تخریب آن‌ ها در سال ۱۸۶۶ به تنهایی پا بر جا ماند. اگر به قسمت چپی دروازه نگاه کنید، صندوق پستی قرن نوزدهمی با نشان کبوتر بازل را خواهید یافت. دروازه شهر که در دورانی بخشی از دیوار های شهر قدیمی بوده که تخریب آن در سال ۱۸۶۶ میلادی تنها پا بر جا مانده است. در همسایگی دروازه زیبا و قدیمی شهر کلیسای سنت پیتر قرار دارد، این مکان در قرن ۱۵ بازسازی شده و نقاشی‌ های دیواری در نمازخانه اِبِرلِر (Eberler) و راهرو دارد.

۲.صومعه بازل

بر بلندای تپه صومعه، بنای صومعه بازل با منار مخروطی و کاشی‌های روشن و درخشان سقفش به راحتی قابل شناسایی است. میدان صومعه که در قدیم محوطه‌ی دژی رومی بوده، به قرن ۱۷ تعلق دارد. این صومعه که از ماسه سنگ قرمز کوه‌های «وُژ» فرانسه در بین قرون ۹ الی ۱۳ ساخته شده است، بعد از زمین لرزه سال ۱۳۵۶ میلادی تحت بازسازی‌ هایی به سبک گوتیک قرار گرفت. میدان صومعه که در قدیم محوطه‌ ی دژی رومی بوده، به قرن ۱۷ تعلق دارد. این صومعه که از ماسه سنگ قرمز کوه‌های «وُژ» فرانسه در بین قرون ۹ الی ۱۳ ساخته شده است، بعد از زمین لرزه سال ۱۳۵۶ میلادی تحت بازسازی‌ هایی به سبک گوتیک قرار گرفت. محراب بلند و بسیاری از اثاث اینجا در سال ۱۵۲۹ توسط پروتستان‌ ها نابود شد، اما بزرگ ‌ترین گنجینه در اتاق مخصوص نگهداری اشیای مقدس پنهان شده بود و نجات یافت. می‌ توانید قسمتی از آن را در موزه تاریخی تماشا کنید.

حتماً بازدید از درگاهی سنت گالوس در جناح شمالی کلیسا با حکاکی ‌های سنگی قرن دوازدهمی رومانسکش که یکی از قدیمی‌ ترین درگاهی‌ های پیکره‌دار در اروپای آلمانی‌زبان است را فراموش نکنید. در فضای داخلی، سرستون‌ های کنده کاری شده‌ای با تزئینات غنی گیاهی و حیوانی را مشاهده خواهید کرد، همچنین سر ستون‌های رومانسک راهروی اصلی بسیار ارزشمند هستند.

۳. قسمت قدیمی شهر بازل

قسمتی از بازل بین رودخانه و دروازه قدیمی شهر بازل در اسپالنتور قرار گرفته است. اما با خیابان های سنگفرش شده و کلیسای قرون وسطایی و خانه های قدیمی که فواره های درخشانش فضا را پر حس و حال زیبا در خود جا داده است. در همین میان این خانه های باشکوه تاریخی که فواره های مدرنش ساخته دست فرد مجسمه ساز سوئیسی به نام ژان تنگی است، صحنه ای فوق العاده را تشکیل داده است. آب‌ هایی که از این آب ‌نما بیرون می ‌ریزد در زمستان منجمد شده و مجسمه یخی خارق العاده ‌ای را تشکیل می‌ دهند. با قدم زدن در خیابان ‌ها و گذرگاه ‌های این قسمت شهر، می‌ توانید بناهای شاهکاری از قرون مختلف با سبک‌های گوتیک، باروک و رنسانس را تماشا کنید. این منطقه زیبا نیز جزء بهترین مکان های دیدنی بازل سوئیس است.

۴. تالار شهر و بازار بازل

اینجا نقطه کانونی قسمت قدیمی شهر بازل است، جایی که هنوز می‌ توانید بازارهای روزانه رنگین که محصولات محلی، گل و گیاه و غذاهای گوناگون می‌فروشند را پیدا کنید. «تالار شهر» بازل نیز با رنگ قرمز درخشان و سر درِ رنگین نقاشی شده‌اش در میدان خودنمایی می ‌کند. ساختمان اصلی به سبک گوتیک بورگاندی متأخر طراحی شده و متعلق به سال‌های ۱۵۰۴ تا ۱۵۲۱ است. این جا مکان قدیمی شهر بازل است که اکنون به مکان های دیدنی بازل سوئیس در آمده است. در این نقطه بازار های روزانه رنگین که محصولات و گل و گیاه و غذاهای محلی را می فروشند. تالار شهر با سر در درخشان و قرمزش در میدان دل نوازی می کند. که ساختمان اصلی به سبک گوتیک بورگاندی طراحی شده و متعلق به سال‌های ۱۵۰۴ تا ۱۵۲۱ است. برج بلند در سمت راست از ضمیمه قرن ۱۹ است و ساعت آن نیز که اثر استاد ماهر ویلهلم است به سال‌های ۱۵۱۱ تا ۱۵۱۲ باز می‌گردد. برای مشاهده نقاشی‌های دیواری حتما به حیاط آن وارد شوید این نقاشی ها در قرن ۱۷ خلق شده و مورد بازسازی قرار گرفته‌اند. بر تمام این موارد، دو عدد از اتاق‌های شورا هم در اینجا قرار دارند که می ‌توانید تزئینات ارزشمندی را در آن‌ها تماشا کنید. مجسمه‌ای که در راهروی بیرونی قرار دارد نیز نمایشگر مؤسس افسانه‌ای شهر موناتیوس پلانکوس است.

۵. موزه هنر بازل

این موزه هنری (Kunstmuseum Basel) که با اضافه کردن فضای نمایشگاهی جناح ۲۰۱۵ بهبود و ارتقا پیدا کرد، بهترین مجموعه نقاشی سوئیس به شمار می ‌آید که شاهکارهای قدیمی را در کنار هنر مدرن به نمایش گذاشته است. در طبقه اول شاهکارهای قدیمی و مجموعه نقاشی‌های فرانسوی و هلندی قرار دارند. از اثرات دیگر می توان به صلیب آویخته شدن مسیح اثر گرونوالد، داود و سر جالوت اثر رامبراند از نمونه ای آثار برجسته نام برد. در دومین طبقه اش از مجموعه چشمگیر در قرن ۱۹ امپرسیونیست ها و اکسپرسیونیست ها و سورئالیست ها به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این موزه آثار مهم پیکاسو، ونگوگ، براک، شاگال، سالوادور، ماکس ارنست دیده می شود که جز مکان های دیدنی بازل سوئیس به شمار می رود.

۶.موزه ویترا دیزاین بازل

به دلیل وجود مرز های بین المللی که بازل در کنار آن ها قرار دارد برخی از ناحیه های حومه ای آن به سمت آلمان و فرانسه گسترش یافته است. این موزه زیبا که جز موسسه بازل به حساب می آید تنها تا مرز آلمان ۵ دقیقه با قطار فاصله دارد. موزه ویترا دیزاین یکی از مهم ترین موزه های دیزاین جهان به حساب می آید که ساختمان این موزه دل انگیز، خودش اثر تاریخی برجسته محسوب می شود که توسط معمار کانادایی طراحی شده است. درون این ساختمان نمایشگاه‌های موقتی که دو یا سه بار در سال تغییر می ‌کنند، وجود دارد. موارد به نمایش گذاشته شده از دیزاین‌های تاریخی تا امروزی هستند که برای بازدیدکنندگان خیره‌کننده و بحث برانگیزنده خواهند بود. اگر علاقمند به هنر دیزاین و طراحی مدرن و تاریخی هستید، حتما از این موزه دیدن کنید.

۷. کلیسای سنت تئودور بازل

در نزدیکی پل وِتشْتاین (Wettstein) روی رودخانه راین، کلیسای گوتیک متأخر سنت تئودور، متعلق به قرن ۱۴ قرار دارد. این کلیسا بیشتر به خاطر حوضچه غسل تعمید ماسه سنگی‌اش متعلق به سال ۱۵۰۰، پنجره‌های قدیمی قسمت سرایندگان متعلق به سال ۱۳۷۵ و قسمت سرایندگانش قابل توجه است. بین میدان و رودخانه نیز، صومعه کارتوزیان (Carthusian) که از سال ۱۶۶۹ مورد استفاده قرار می‌گرفته قرار دارد.

۸. موزه هنر معاصر بازل

این موزه که در کارخانه تولید کاغذی قدیمی با الحاقات مدرن قرار دارد، نمونه‌هایی از هنر ۱۹۶۰ تا امروز را به نمایش می ‌گذارد. می‌ توانید در اینجا آثار نقاشی و مجسمه از هنرمندانی چون شاگال، دِکیِریکو، دالی، براک، موندْریان، کله، جاکومِتی، مور و … را پیدا کنید. موزه هنر معاصر اولین موزه عمومی در اروپا بود که انحصاراً وقف آثار خلق شده در اواخر قرن ۲۰ شده است. این موزه برای کسانی که عاشق هنر معاصر و مدرن هستند، مناسب است.

۹. موزه عتیقه و مجموعه لودویگ

موزه عتیقه‌جات بازل و مجموعه لودویگ، آثار هنری مصری، یونانی، ایتالیایی، اتروسکی و رومی را در بازه زمانی ۴۰۰۰ قبل از میلاد تا قرن ۶ میلادی را پوشش می ‌دهد. اگرچه نمایشگاه‌های خارق العاده‌ای از طلا و جواهرات، مجسمه‌های برنزی و فیگورهای گلی هم در اینجا وجود دارد، اما قوی‌ ترین بخش این مجموعه‌ها، مجسمه‌ها و گلدان‌های یونانی هستند. آثار هنری یونانی، مصری، ایتالیایی، رومی و اتروسکی از ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد تا قرن ۶ بعد از میلاد در این موزه گردآوری شده اند که گلدان ها و مجسمه های یونانی در این موزه طرفداران بسیاری دارند. موزه ای بسیار جالب و جذاب برای علاقمندان تاریخ و کسانی که عاشق یادگیری هستند.

منبع: الی گشت


۱۲ جاذبه برتر گردشگری بازل سوئیس

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا