خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,524
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
سقط جنین در ماههای اول بارداری برای بسیاری از زنان نگرانی است که هر لحظه منتظر وقوع آن هستند، برای پیشگیری از این رخداد نارحت کننده بهتر است علائم ، نشانه ها و راههای جلوگیری از افتادن بچه را بدانید.
اصلی ترین علل سقط جنین و راههای جلوگیری از افتادن بچه
افتادن بچه یا همان سقط جنین به دلایل مختلف رخ می دهد که در این رخداد مادر و پدر هر دو می توانند نقش داشته باشند ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی شغل پدر می تواند یکی از علل سقط جنین در ماههای اول باشد. در این بخش از دانستنی های دوران بارداری مطلبی کامل از سقط برایتان جمع اوری کرده ایم که مطالعه می فرمایید.


سقط جنین چیست؟
افتادن بچه یا همان سقط، به دفع جنین از بدن مادر قبل از هفته بیستم بارداری گفته می شود که بیشتر دفع جنین با وزن زیر 500 گرم رخ می دهد. بیش از 80 درصد سقط ها قبل از هفته دوازدهم بارداری اتفاق می افتند. اگر مادر، جنین را بعد از 20 هفتگی از دست بدهد، به آن مرده زایی (stillbirth) می گویند. اکثریت سقط ها در اوایل بارداری یعنی 3 ماهه اول اتفاق می افتد و شایع ترین علت این اتفاق مشکلات جنین است که مشکل وراثتی و ژنتیکی است. این اتفاق می تواند گاهی به خودی خود رخ دهد و در برخی شرایط به دلایلی که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت اتفاق بیافتد.



همه چیز درباه سقط جنین
نشانه های سقط جنین:
اولین و طبیعی ترین نشانه لکه بینی یا خونریزی از مهبل است . یکی از متخصصان در این باره گفت :شایع ترین علامت سقط جنین را ایجاد خونریزی بعد از به تأخیر افتادن قاعدگی دانست و بیان کرد:یعنی امکان دارد قاعدگی به مدت یک تا 2 هفته به تعویق بیافتد؛ بعد خانمی مشکوک به بارداری شود و بعد از انجام تست بارداری و مثبت بودن نتیجه آن امکان دارد بعد از این مدت دچار خونریزی های مختصر واژینال شود.

نشانه بعدی درد یا انقباضات دردناک شکمی و یا کمری است.

خروج بافت یا مایع از مهبل از علائم دیگر سقط جنین است.

دلایل و علت سقط جنین:
شاید برایتان جالب باشد اما در حقیقت برخلاف باور بسیاری از افراد ورزش سبک، مقاربت ****، کار کردن یا حمل وسایل سنگین موجب سقط نمی شود. تهوع و استفراغ اوایل بارداری حتی اگر بسیار شدید باشد، موجب سقط نمی شود و هیچ شواهدی موجود نیست که افتادن یا ضربه یا یک هراس ناگهانی بتواند موجب سقط شود پس علت سقط جنین چیست؟

اصلی ترین علل سقط جنین را می توان به این شرح عنوان کرد:
سن : در زنان 40 ساله دو برابر زنان 2 ساله احتمال سقط جنین وجود دارد.

اشعه ایکس که در رادیولوژی ها استفاده می شود

مصرف سیگار و الکل و مصرف بیش از 5 فنجان قهوه در روز

سموم داروهای بیهوشی :برخی سموم محیطی نیز موجب سقط می شوند از جمله گازهای بیهوشی اگر به مدت طولانی استفاده شوند، برای پرسنل اتاق عمل خطرناک بوده و احتمال سقط را زیاد می کند.

سابقه سقط جنین : زنانی که دو یا چند سقط جنین متوالی داشته اند.

علل ژنتیکی : تقریبا نیمی از سقط های اولیه به دلیل مشکلات ژنتیکی و کروموزومی جنین اتفاق می افتد. به طور مشخص، این مشکلات از والدین به بچه ارث نرسیده، بلکه در نتیجه خطایی بوده که به طور شانسی در زمان تقسیم سلولی و نمو جنین رخ داده است.
#نمناک


سقط جنین به چه دلیل و با کدام نشانه ها؟

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,524
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
کم کاری تیروئید: کم کاری تیروئید است، بخصوص در مناطقی که کمبود ید در غذا وجود دارد. همین طور بیماری دیابت به خصوص در موارد شدید می تواند موجب سقط شود. بیماری سلیاک نیز از بیماری هایی است که موجب نازایی و سقط می شود.



علائم و نشانه های سقط جنین
بیماری هایی که موجب افزایش احتمال سقط جنین می شوند
ابتلا به لیستری، گوشک، سرخجه، سرخک، سیتومگالو ویروس، پاروو ویروس، سوزاک، ایدز و عفونت های دیگر

افزایش شدید فشار خون مادر

مرض قند کنترل نشده مادر و سایر اختلالات هورمونی (هیپوتیروئید)

مشکلات سیستم ایمنی و بیماری های خود ایمنی

وجود استعداد لـ*ـخته شدن خون

مشکلات رحمی یا گردن رحم

اختلالات ساختمانی مادرزادی رحم مثل رحم دوشاخ کمتر منجر به سقط می شود، اما مشکل نارسایی دهانه رحم که به دلیل دستکاری های رحمی در حاملگی های قبلی یا به صورت مادرزادی وجود دارد منجر به سقط در سه ماهه دوم یا زایمان زودرس می شود که تنها راه درمان آن دوختن دهانه رحم و استراحت در کل دوره بارداری است.

تاثیر شرایط جسمی پدر با سقط جنین:
بله درست است اینکه شرایط جسمی و کار پدر هم می تواند یکی از دلایل سقط جنین باشد و گفتنی است که مهمترین این فاکتورها شامل:

خطر سقط با افزایش سن پدر، بالا می رود.

وقتی پدر در معرض جیوه، سرب، و مواد شیمیایی صنعتی و آفت کش ها قرار گرفته باشد، خطر سقط بیشتر می شود.



دلایل سقط جنین و افتادن بچه
دلیل سقط مکرر چیست؟
سقط های مکرر دلایل چندجانبه ای دارد. طی بررسی ها، معمولا 50درصد علت سقط شناسایی شده و 50درصد بدون توضیح باقی می ماند. در مواردی که علت خاصی یافت نمی شود پیش آگهی بارداری موفق با مراقبت های حمایتی حتی پس از چند بار سقط، عالی است و بیماران نباید ناامید باشند و پس از بارداری دچار استرس و اضطراب شدید شوند. در صورتی که سقط یک مرتبه اتفاق بیفتد (به خصوص در سقط های زودرس) در 70درصد موارد جنین سقط شده از نظر کروموزومی غیرطبیعی است. این درصد با افزایش تعداد سقط کمتر شده و عوامل غیرژنتیک هم مطرح می شود. به طور کلی سقط مکرر به دلیل مشکل های ژنتیکی در خانم و آقا و همچنین به دلیل عوامل محیطی یا چندعاملی (ترکیب مشکل های ژنتیکی و عوامل محیطی) در زوجین است؛ از جمله اختلال های ایمنی، انعقادی، غدد درون ریز، چاقی، عدم تخمک گذاری مزمن و ناهنجاری های رحمی و عوامل کمتر شایع. تمام این موارد بر قدرت پذیرش مخاط رحم تاثیر می گذارند.

راههای جلوگیری و پشگیری از سقط جنین
غذای سالم بخورید: رژیم غذایی مغذی را دنبال کنید که جذب چربی را کاهش داده و غنی از میوه و سبزیجات باشد. مصرف غذائی حاوی ویتامین ب برای زنان باردار یا زنانی که تصمیم به بچه دار شدن دارند به طور جدی می تواند به مادران برای جلوگیری از تولد نوزاد ناقص یا جنین سقط شده کمک کند. اسفناج سرشار از اسید فولیک است که یکی از ویتامین های گروه B است. از نقایص عصبی جنین پیشگیری می کند و در سلامت جنین نقش دارد. غذاهای حاوی ب 12فقط غذاهای حیوانی مثل کباب برگ گوشت گوسفند و شتر - جگر- تخم مرغ محلی - کره وروغن محلی و شیر محلی می باشند و نخود و خرما و...حاوی ویتامین ب هستند. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. مصرف لوبیا و به عادت ماهانه را مرتب و از سقط جنین جلوگیری میکند.

آب بنوشید:نوشیدنی های شیرین و کافئین دار و معتاد را با آب جایگزین کنید. مصرف معمول چای یا قهوه طبق نظر پزشک منعی ندارد اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.
داروهای خود را به طور دقیق مصرف نمایید:در صورت عدم مصرف داروهای تجویزی، ممکن است سلامت جنین خود را به خطر بیندازید.

این خوردنی ها را نخورید:مصرف آویشن،پونه و بابونه و غوره برای زنان باردار مفید نیست زیرا باعث سقط جنین می ‎ شود .

استراحت کافی داشته باشید: هشت ساعت خواب شبانه و چرت عصرگاهی را برای خود و به ویژه در سه ماهه اول بارداری در نظر بگیرید و از انجام کارهای سخت بپرهیزید.

تذکرات پزشک را جدی بگیرید: استراحت کنید و از کشیدن سیگار خودداری کنید. علائم غیر معمول را به پزشک خود بگویید. آزمایشات خونی و سایر تست های مورد نیاز را به موقع انجام دهید.
استرس و نگرانی را از خود دور کنید :روابط اجتماعی خود را افزایش دهید و دفترچه خاطراتی از احساسات دوران بارداری خود تهیه نمایید. آرامش روانی می تواند بارداری ایمن و سالم شما را تضمین کند.

در ورزش میانه روی کنید: در صورت تایید پزشک، پیاده روی 30 الی 40 دقیقه در روز مفید است. 20 دقیقه هوای تازه به ویژه صبح هنگام یا عصر و بدون آفتاب سوختگی برای سلامتی شما موثر است.


سقط جنین به چه دلیل و با کدام نشانه ها؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا