خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,524
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر پیش از بارداری شنا می کردید، با احتیاط بیشتری می توانید در دوران بارداری نیز، به آن ادامه دهید. ولی اگر در بارداری برای اولین بار تصمیم به شنا کردن گرفته اید، از سه ماهه دوم و آرام آرام این کار را شروع کنید
آیا شنا کردن برای زنان باردار خطر ناک است
بارداری سبب تغییراتی در بدن می شود .برخی از این تغییرات روی توانایی ورزش کردن تاثیر می گذارد. هرچند بیشتر این تغییرات، پس از زایمان به حالت طبیعی بر می گردند. از طرفی، هورمون های مترشحه در دوران بارداری که سبب شل شدن تاندون های نگه دارنده مفصل ها می شوند، منجر به تحرک بیشتر مفاصل و در نتیجه افزایش خطر صدمه و آسیب به آن ها می گردند


در دوران بارداری، برون ده قلبی (CO) بین 30 تا 50 درصد افزایش می یابد. فایده های کلی ورزش در دوران بارداری سبب می گردد آن را به خانم ها در این دوران توصیه کنیم . این فواید شامل :کمک به کاهش درد، یبوست، ورم و پف، افزایش انرژی، کمک به خواب بهتر، بهبود کشش، قدرت و تحمل عضلانی، بهبود خلق و خو بهبود و تصحیح وضعیت ها (posture) و نیز ممکن است در پیش گیری از دیابت بارداری و درمان آن مفید باشد.

فوایدشنا کردن در بارداری
شنا کردن، جریان خون را بهبود می بخشد، کشیدگی طبیعی و توان ماهیچه ها را افزایش می دهد و استقامت عضلات را به همراه دارد. اما دلیل اصلی پیشنهاد شنا به عنوان ورزش برای دوران حاملگی آن است که در حین شنا، علی رغم افزایش وزن دوران بارداری، احساس بی وزنی می کنید و از طرف دیگر، می توان گفت که تقریبا احتمال صدمه و جراحت در این ورزش وجود ندارد. وقتی که در حالت شناور در آب قرار دارید، احساس می کنید که هیچ اضافه وزنی ندارید. به علاوه، شنا موجب می شود که عضلات شما نیز قدرت و وضعیت بهتری پیدا کنند.

انجام ورزش شنا در حاملگی به زایمان آسان تر و کنترل اضافه وزن در حین بارداری کمک کرده و با کاهش وزن خانم حامله در آب، از صدمه به مفاصل زانوی او جلوگیری می کند.

شنا کردن در سه ماهه اول بارداری:
در صورتی که توان بدنی شما اجازه می دهد، یک روز در میان به مدت 20 دقیقه شنا کنید تا بهترین بهره را از این ورزش ببرید.
در صورتی که شنا، اولین فعالیت صبحگاهی شما باشد، می تواند حالت تهوع صبحگاهی یا ویار را از بین ببرد و به شما در طول روز انرژی کافی بدهد.


شنا کردن در سه ماهه دوم بارداری:
با پیشرفت دوران حاملگی، نیازی به متوقف کردن شنا نیست، زیرا این فعالیت ورزشی برای شما آسان است. آب در حین تمرین از مفاصل و رباط های شما محافظت می کند و از بروز آسیب دیدگی یا گرم شدن بیش از حد بدن شما جلوگیری خواهد کرد.
#نمناک


آیا شنا کردن برای زنان باردار خطرناک است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا