خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,289
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
شیراز
جاذبه های شیراز
کلیسای شمعون غیور شیراز
فارس، شیراز، خیابان زند، کوچه نو بهار
معرفی کلیسای شمعون غیور شیراز
کلیسای شمعون غیور که به آن کلیسای زند نیز می گویند متعلق به دوران حکومت رضا شاه می باشد و نام آن را از شمعون قانوی، حواری دهم و یکی از دوازده یار حضرت عیسی (ع) که طبق روایاتی در ایران کشته شده است گرفته اند. این کلیسا با رعایت جزییات معماری ایرانی یکی از زیباترین کلیساهای کشور در بین جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود. سقف نمازگاه، طاق ضربی آجری است و با نقشه‌های مهندسی ریز و بسیار ظریف، استفاده از پنجره‌های رنگارنگ برای دریچه ها و استفاده از درها و پنجره‌هایی که در خانه‌های قدیمی شیراز بسیار می‌توان دید. ساخت این کلیسا در سال 1317 پایان یافته و بنیانگذار و اولین کشیش آن رالف نارمن شارپ، خاور شناس و دانشمند معروف انگلیسی بود.
منبع: سلطان سفر

کلیسای شمعون غیور یا زند شیراز مربوط به دوره پهلوی اول است و در شیراز، خیابان زند، کوچه نوبهار، کلیسای شمعون غیور زند واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۱۸۳۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. شمعون قانوی حواری دهم بود و طبق یک روایت قدیمی در ایران کشته شد. این کلیسای مسیحی، یکی از زیباترین کلیساهای کشور با رعایت جزئیات معماری ایرانی است. سقف نمازگاه، طاق ضربی آجری است و به جای دریچه در همه جا پنجره‌های رنگارنگ با نقشه‌های مهندسی ریز و بسیار ظریف، به کار رفته‌است. چنین در و پنجره‌هایی در خانه‌های قدیمی شیراز مشاهده می‌شود. ساخت این کلیسا در سال ۱۳۱۷ پایان یافت. بانی و نخستین کشیش این کلیسا «رالف نارمن شارپ» دانشمند و خاورشناس شهیر انگلیسی است.[۱]این کلیسا در حال حاضر محل عبادت انگلیسی زبان‌ها و مسیحیان ارمنی می‌باشد. ورود به این کلیسا توسط ماًموران دولتی در چند سال اخیر محدود گردیده و فارسی‌زبان‌ها نمی‌توانند در زمان برنامه‌ها وارد شوند.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


کلیسا شمعون غیور شیراز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا