خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.
  • شروع کننده موضوع Ryhwn
  • تاریخ شروع

Ryhwn

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/3/20
ارسال ها
962
امتیاز واکنش
4,206
امتیاز
278
محل سکونت
Bookland
زمان حضور
80 روز 11 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
منبع: نقد فارسی

The Little Things (چیزهای کوچک)
  • 2020
  • آمریکا
  • جنایی, درام, هیجانی
  • 127 دقیقه
  • انگلیسی
  • R

کارگردان: John Lee Hancock (جان لی هنکاک)
نویسنده: John Lee Hancock (جان لی هنکاک),
6.3
54
0.64
خلاصه داستان:
داستان یک کلانتر به‌نام دک و یک کارآگاه LASD به‌نام بکستر را دنبال کند که به دنبال یافتن و دستگیری یک قاتل سریالی بسیار باهوش و حقه‌باز در کرن کانتی هستند اما...
نقد و بررسی فیلم به قلم James Berardinelli (جیمز براردینِلی)

نشریه reelviews

نمره 7.5 از 10

نقد و بررسی فیلم:
بزرگترین چیز « چیزهای کوچک » این است که یک فیلم رازآلود/هیجان انگیز معمولی نیست. شاخص‌ترین مشکل احتمالی فیلم، مخصوصا با در نظر داشتن مقبولیت عمومیش، ابهام مقصود نهایی است. برخی از بینندگان از پایان فیلم متنفر خواهند شد. اگر چه چیزهای کوچک مانند میلیاردها پروسه پلیسی با الگوهای ناهماهنگ تعقیب قاتل زنجیره‌ای دیگر شروع می‌شود، از یک خط روایی خلاقانه برای اعتبارزدایی محدودیت «حفظ کارکتر» فیلم استفاده شده است. فیلم وقتی که از دید لنز باریک رستگاری شخصی یکی از شخصیت‌ها دیده می‌شود قابل فهم است.
چیزهای کوچک دلیلی برای برگرداندن « جو دیکن » با بازیگری « دنزل واشنگتن » از تبعید خارج از شهریش به به خیابان‌های خشن و وحشی لس آنجلس، جایی که او پیشتر در آن چندین قتل را بررسی کرده است، پیدا می‌کند. جو در معابر شهر کوچک گشت می‌زده است که عموما در آن‌ها قتلی رخ نمی‌دادند – که این گشت زنی عکس العمل مستقیمی به رویدادهای گذشته تاریکی است که در ابتدا چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم اما در جریان پیشرفتن فیلم از آن‌ها آگاه خواهیم شد. ماموریت جو او را ملزم می‌سازد که به محل زندگی قدیمیش بازگشته و مدارک جمع کند. رستاخیزش آمیخته به ترکیبی از حسن نیت و بی‌اعتمادی است؛ وابسته به کسی که با او ملاقات می‌کند. جایگزینش، زرنگ رسانه، فارغ التحصیل کالج و به دست آورنده هر آن چه که می‌خواهد، « جیم بکستر » با بازیگری « رامی ملک » در ابتدا تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد اما این مانع نمی‌شود که جو را به همراهی با خودش دعوت کند. و این آغاز رابـ*ـطه غیرمعمولی‌ای می‌شود که به تحقیق روی فردی مشکوک به قتل، « آلبرت اسپارما » با بازیگری « جرد لتو »، می‌انجامد.

در حالی که تا جایی که مربوط به تحقیقات می‌شود، داستان « هنکاک » عموما در حیطه آشنایی به سر می‌برد اما پایان فیلم کاملا به شیوه متفاوتی است. اگرچه فیلم به سبک «کی این کار رو کرده» شروع می‌شود، اما به زودی مشخص می‌شود که تور تنها یک فرد مشکوک را به دام انداخته است، اسپارما. از آن پس دیگر فیلم درگیری‌ای است بین اراده‌های دیکن/بکستر و یک پلیس و وابسته.
چیزی در مورد پایان ناامید کننده است، اگرچه من جلوه‌های هنری آن را درک می‌کنم. جرات بسیاری لازم است که فیلمسازی سنت‌ها را در هم بشکند و هنکاک از این کار ابایی ندارد. او بیشتر به کشف تاثیرات روانشناسی داستان بر دیکن که قبلا در این مسیر بوده است و بکستر که نبوده است علاقه مند است تا شناختن کسی که مرتکب جرم شده است.
مترجم: امید بصیری


نقد و بررسی فیلم چیزهای کوچک | The little things

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا