خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
تنش در عضلات زبان باعث ایجاد تنش در تارهای صوتی می‌شود

زبان به حنجره متصل و حنجره محل واقع شدن تارهای صوتی است. عضلاتی که حنجره را به حرکت در می‌آورند، در حرکت دادن زبان نیز موثر هستند. مقابل آینه بایستید و سعی کنید زبانتان را به سمت بالا حرکت دهید. در این صورت متوجه خواهید شد که حنجره شما نیز به سمت بالا متمایل شده است. وقتی حنجره به سمت بالا حرکت می‌کند فضای خالی ایجاد شده در انتهای حنجره باعث کاهش توانایی شما در ایجاد رزونانس می‌شود. بدون رزونانس، صدای خواننده فاقد استواری و زیبایی است. این اتفاق زمانی که در زبان تنش ایجاد شده نیز رخ می‌دهد.

زبان می‌تواند باعث مسدود شدن صدا شود
علاوه بر کاهش فضای رزونانس، زبان با جمع شدن در انتهای دهان می‌تواند مانع خروج صدا شده و روی بلندی صدا تاثیر منفی داشته باشد. گوینده ها اغلب متوجه وجود تنش در زبانشان نیستند، مخصوصا اینکه قسمت انتهایی زبان داخل حنجره واقع شده است. بنابراین ممکن است احساس تنش در حنجره یا حس خفگی به آن‌ها دست بدهد.

تنش در زبان باعث ایجاد ویبراتو گوش خراش می‌شود
اگر انگشت شصت خود را زیر چانه‌تان قرار دهید یکی از این دو را احساس خواهید کرد: استخوان یا عضله. اگر عضله بود یعنی شما زبانتان را لمس کردید. این عضله کوچک هنگام صحبت تکان میخورد و باعث ایجاد ویبراتو می‌شود. البته ویبراتوهای ایجاد شده توسط زبان گاها بسیار رایج هستند که در صداهای افراد مسن نیز به گوش می‌رسد. برای درمان، هنگام گویندگی انگشت خود را زیر چانه فشار دهید. به انقباض و انبساط عضله زبان هنگام گویندگی خوب دقت کنید. این حس را سعی کنید زمانی که در حال استراحت هستید بازسازی کنید. اگر این راه جواب نداد، روش‌های دیگری برای برطرف کردن این ایراد وجود دارد.

برطرف کردن تنش در عضلات زبان
بهترین راه برای مقابله با تنش عضلات، حرکت دادن آن‌هاست. در خصوص زبان این بدان معناست که زبان را هنگام صحبت کردن به عقب و جلو حرکت دهید. برخی از گویندگان از این تکنیک استفاده کرده‌اند. راه دیگری که می‌توانید استفاده کنید این است که یک قطره آب لیمو یا یک عدد آبنبات وسط زبانتان قرار دهید. همچنین می‌توانید بیرون نگه داشتن زبان به کمک انگشتان می‌تواند به تقویت زبان منجر شود.

دهان را مانند یک خانه تصور کنید
یکی از تمرین‌های مورد علاقه من این است که دهانم را مانند یک خانه تصور کنم. سقف دهان همان سقف خانه است که بالا و خمیده باقی می‌ماند. انتها و ابتدای دهان مثل درهای خروجی و ورودی خانه باز باقی می‌مانند. زبان مثل یک تخته فرش است که باید در صاف‌ترین حالت خود در کف دهان قرار بگیرد. همانطور که یک فرش جمع شده در خانه باعث زمین خوردن شما می‌شود، زبانی که صاف نباشد نیز مانع خروج صدا می‌شود. البته این تمرین فقط برای زمانی است که در حال صحبت کردن یا گویندگی نیستید؛ چراکه زبان در این شرایط به صورت مداوم تکان می‌خورد.

منبع:‌ گوینده


نقش زبان در گوینده شدن یا گوینده نشدن شما

 
  • تشویق
Reactions: paria.m
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا