خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنچه درست قبل از اجرا می خورید می تواند بر توانایی شما تأثیر بگذارد . برخی از غذاها می توانند صدای شما را بهتر جلوه دهند در حالی که برخی می توانند تأثیر منفی روی این موضوع بگذارند . بنابراین ، در مورد میوه چطور ؟ آیا همه میوه ها برای صدای شما مفید هستند یا بعضی از آنها بهتر از بقیه هستند ؟
چه میوه هایی باید هر روز بخورید ؟ همه این ها بستگی به این دارد که شما اجرا می کنید یا نه . به عنوان مثال موز در ایجاد احساس سلامتی بسیار عالیست اما بافت خامه ای آن می تواند مخاط اضافی ایجاد كند . در حالیکه آناناس طبیعی ضد التهاب است و گلو را آرام می کند.اگر به عنوان گوینده به دنبال بهترین میوه برای تهیه وعده های غذایی هستید ، به جای مناسب خود رسیده اید ! شکی نیست که میوه ها پر از فواید سلامتی هستند ، این بدان معنی نیست که همه آنها برای صدای شما عالی هستند . آنچه گوینده ها می خورند و می نوشند می تواند تأثیر زیادی بگذارد و بعضی از میوه ها مطمئناً بسیار بهتر از سایرین هستند …

آیا میوه برای صداپیشگان خوب است یا بد ؟
جواب هم مثبت است و هم منفی ، واقعاً بستگی به این دارد که چه نوع میوه ای می خورید و چه موقع . خوب است که بخواهید موز را در زندگی روزانه خود بخورید اما درست قبل از اجرا به دلیل عوارض جانبی منفی کار درستی نیست . با این حال ، مقادیر زیاد ویتامین C در تمام میوه ها می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به غلبه بر گلودرد کمک کند. پس، میوه می تواند برای صداپیشگان بسیار خوب باشد و این یک چیز عالی است که به طور مرتب به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بیایید نگاهی به بهترین و بدترین میوه برای صداپیشگان بیاندازیم.

آیا سیب برای صدای شما خوب است؟
اگر قبل از اجرای خود قصد استفاده سیب دارید ، بهتر است آن را بجوید تا نوشیدن آب سیب . بدن شما ویتامین های عالی را جذب می کند . همچنین ، مقدار قند به مراتب کمتری در کل میوه ها نسبت به آب میوه وجود دارد شما نمی خواهید قبل از اجرا بیش از حد مواد قندی دریافت کنید زیرا این امر می تواند باعث بد شدن صدای شما شود .
سیب یک روش عالی برای دریافت روزانه ویتامین C است که برای گویندگان بسیار عالی است برای سیستم ایمنی بدن ، بافت ها و جلوگیری از خستگی و… مؤثر است . علاوه بر این ، سیب ها همچنین دارای آب بسیار بالایی هستند که برای مرطوب نگه داشتن گلو شما بسیار مفید است.

آیا زردآلو برای صدای شما خوب است ؟
زردآلو حاوی مقادیر زیادی منیزیم است که یک درمان طبیعی عالی برای جلوگیری از اضطراب است . بنابراین ، اگر به طور مرتب از ضبط رنج می برید ، زردآلو راهی فوق العاده برای آرام کردن اعصاب و احساس عملکرد خوب است !
این میوه همچنین دارای ویتامین A فراوان است که آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را برای ترمیم سلول ها و موجب جلوگیری از هرگونه آسیب به قسمت های اصلی بدن می شود . بنابراین ، اگر به دنبال راهی برای تقویت اعتماد به نفس و محافظت از گلوی خود هستید ، زردآلو راهی برای پیشبرد شما ست .

آیا آووکادو برای صداپیشگان خوب است؟
آووکادو نه تنها فوق العاده خوشمزه و پر از امگا 3 سالم است ، بلکه سرشار از خواص درمانی است که گلو را تسکین می دهد . روغنهای طبیعی موجود در آووکادو گلو را مرطوب می کنند و به نظر می رسد که آن را مانند مومیایی کننده تسکین می دهد . علاوه بر این ، اثر این تقریباً فوری است !
اگر گلو شما احساس خشکی یا خراشیده شدن می کند ، آووکادو یک روش سالم عالی برای تسکین آن است .

آیا موز برای صدای شما بد است؟
موز برای سلامتی شما عالی است ، موز سطح سروتونین شما را تقویت می کنند و باعث طولانی شدن احساس سلامتی در شما می شود . با این حال ، بهترین انتخاب میوه برای گویندگان قبل از ضبط نیست . در حالی که موز قند خون را حفظ می کنند ، یعنی دقیقاً همان چیزی است که شما قبل از ضبط می خواهید ، اما می تواند برای صدای گویندگی شما مضر باشد.
بافت خامه ای موز می تواند مخاط اضافی ایجاد کرده و گلوی شما را بپوشاند ، که صدای شما را خراب میکند . ضخامت پوشش ایجاد شده توسط یک موز توانایی سخن گفتن شما را کم می کند و بهتر است دقیقاً قبل از اجرا از خوردن آن خودداری کنید . خوردن موز در اصل همان خوردن لبنیات قبل از گویندگی است ، هر دو برای اجرا مضر هستند .

آیا انواع توت ها صدای شما مفید هستند ؟
توت فرنگی ، زغال اخته و تمشک همه ضد التهاب هستند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند . آنتی اکسیدان ها سلول های شما را ترمیم کرده و از عفونت جلوگیری می کنند . خوردن غذاهای ضد التهاب بسیار عالی است زیرا آنها بر روی تارهای صوتی شما تأثیر منفی نخواهند گذاشت .
بنابراین انواع توت ها ، میان وعده ای عالی برای مصرف درست قبل از اجرا هستند. تارهای صوتی شما هم محافظت می شود و هم آبرسانی .

آیا نارگیل برای صدای گویندگی شما مفید است ؟
نارگیل باعث تقویت انرژی و خلق و خوی شما می شود و توانایی شما را بیش تر می کند . این موقعیت بسیار خوبی برای درست بودن قبل از اجرا است و بدنتان از شما بخاطر آن تشکر می کند . حتی بهتر ، نارگیل می تواند با ویروس هایی که شما نمی خواهید بجنگد ، بیماری نمی تواند بر روی تارهای صوتی شما اثر تخریبی داشته باشد .
روغن نارگیل همچنین برای گلو بسیار تسکین دهنده است . اگر به دنبال نوشیدنی هستید ، آب نارگیل نیز می تواند بسیار مفید باشد .

آیا خیار برای صدای شما خوب است ؟
به جای اینکه وارد بحث قدیمی بشویم که خیار میوه یا سبزی است ، بیایید بحث کنیم که چرا برای صدا پیشگان اینقدر عالی است . خیار تقریباً کاملاً آب است و همین کار مناسب برای صاف نگه داشتن تارهای صوتی است .
مهمتر از این ، به گویندگان توصیه می شود در یک روز اجرا یک رژیم غذایی قلیایی بخورند . اسید بیش از حد می تواند به سلامت تارهای صوتی ما آسیب برساند و منجر به عملکرد ضعیفی شود . خوشبختانه ، خیار دارای PH بالای 7 است که آن را بسیار قلیایی می کند .

آیا انگور برای صدای شما مناسب است ؟
انگور هم از نظر آنتی اکسیدان سرشار است و هم ضد التهاب است ، دو مورد از بهترین چیزهایی که قبل از اجرا می خواهید ! علاوه بر این ، انگورها بسیار آبرسان هستند که به تارهای صوتی کمک می کند تا هنگام سخن گفتن ، لرزش آزادانه داشته باشند .
هنگام گویندگی انگور چیز خوبی برای شماست ، خوردن انگور آسان است و هیچ گونه آشفتگی ایجاد نمی کند .

آیا لیمو برای گویندگی خوب است؟
مرکبات می توانند اثر بسیار خشک کنندگی بر گلوی شما داشته باشند که قبل از ضبط آنچه شما نیاز دارید نیست . با این حال ، ترکیبی از لیمو و عسل به عنوان یک درمان مناسب برای صداپیشگان مورد ستایش است . این یک راه عالی برای آرامش و آبرسانی صدای شما در حین اجرایتان است .
بعلاوه ، لیمو یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی است که بدن شما می تواند از شر سموم خلاص شود . این یک روش خارق العاده برای قوی نگه داشتن صدای شما است . در حالی که اسید سیتریک می تواند باعث خشک کنندگی شود ، می تواند هرگونه ایجاد مخاط در گلو را نیز تجزیه کند . بنابراین ، باید بدانید که آیا لیمو به صدای شما کمک می کند یا خیر.
قبل از گویندگی ، لیمو و آب گرم را امتحان کنید و ببینید که آیا به تارهای صوتی شما کمک می کند یا خیر . همه افراد متفاوت هستند و فقط ممکن است این معجزه درمانی شما باشد !

آیا انبه برای صداپیشگان خوب است؟
انبه نه تنها خوشمزه است ، بلکه از نظر ویتامین C نیز بسیار سرشار از آن است و موجب کمک به سیستم ایمنی بدن است و به شما در مبارزه با بیماری کمک می کند . بنابراین ، عالی است که به عملکردی منجر شویم که بتواند از بیماری جلوگیری کند یا بر یک بیماری غلبه کند . همچنین خوردن آن در روز بسیار عالی است تا از بروز صافی تارهای صوتی جلوگیری کنید .
انبه همچنین مملو از ویتامین A است که به سالم ماندن غشاء مخاط کمک می کند . این یک میوه ایده آل برای گویندگان است زیرا نمی خواهید در هنگام اجرا هرگونه مخاط اضافی داشته باشد .

آیا زیتون برای تارهای صوتی شما مفید است ؟
احتمالاً زیتون یکی از آخرین مواردی است که قبل از ضبط در مورد آن فکر خواهید کرد اما می تواند برای گویندگی شما بسیار مفید باشد . زیتون ها حاوی مقدار مناسبی از نمک و روغن زیتون هستند . این می تواند یک روش عالی برای حفظ رطوبت در تارهای صوتی شما باشد .
برخی از افراد برای مرطوب نگه داشتن گلو خود پیشنهاد می کنند آب و روغن زیتون را مخلوط کنید . این یک راه عالی برای پوشاندن گلوی شماست اما لزوماً همه آن را دوست ندارند . با این حال ، اگر شما به صورت زنده اجرا می کنید ، بیشتر کافه ها زیتون های کامل را به راحتی در دسترس خواهند داشت که باید این ترفند را انجام دهند !

آیا پرتقال برای صدای شما بد است؟
پرتقال ها پر از ویتامین C هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به ترمیم بافت ها می شوند . اگر مدت زیادی مشغول به گویندگی باشید ، قطعاً تارهای صوتی شما می توانند تشدید شوند ، بنابراین ویتامین C مطمئناً چیزی است که شما می خواهید زیاد باشد .
با این حال ، پرتقال ها بسیار اسیدی هستند که می توانند باعث ایجاد گاز اضافی شوند و عملکرد شما را مختل کنند. بنابراین ، ایده خوبی است که در زندگی روزمره پرتقالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشید. با این حال ، بهتر است قبل از اجرای زنده از خوردن آنها خودداری کنید .

آیا هلو برای صدای شما خوب است ؟
هلو از آب بسیار بالایی برخوردار است . این باعث می شود تا یک ساعت یا حدودی قبل از اجرایتان ، یک میان وعده عالی برای شما باشد . به عنوان یک گوینده ، تارهای صوتی شما خیلی سریع لرزان می شوند و تحت فشار زیادی قرار می گیرند . بنابراین ، شما باید مطمئن شوید که از مقدار آب مناسب استفاده می کنید تا به بهترین شکل ممکن عمل کنند .
از آنجا که هلوها به رنگ زرد هستند ، از نظر ویتامین A نیز بسیار پرمصرف هستند ، بسیار شبیه به انبه . بنابراین شک نکنید و یک هلو بخورید !

آیا آناناس برای تارهای صوتی شما مفید است ؟
آناناس نوعی ضد التهاب عالی است که باعث آرامش تارهای صوتی شما شده و از تشدید آنها جلوگیری می کند . علاوه بر این ، آناناس از هر گونه ایجاد مخاط در گلو شما جلوگیری میکند و صدای شما را واضح و قوی نگه می دارد . میوه شیرین همچنین به شما در تولید بزاق کمک خواهد کرد که گلو شما را آبرسانی می کند .
این ایده خوبی است که چند ساعت قبل از شروع اجرای خود بر روی بعضی از آناناس ها غذا بخورید تا در واقع تمام مزایا را احساس کنید .

آیا آلو برای گویندگان خوب است؟
آلو میوه دیگری با آب بسیار زیاد است که تارهای صوتی شما را خوب و هیدراته نگه می دارد . آلو همچنین دارای نمره شاخص گلیسمی ( شاخص گلیسمی تنها یک عدد است. منتهی به شما ایده‌ای می‌دهد که به وسیله آن می‌توانید بفهمید که کربوهیدرات داخل غذا با چه سرعتی به گلوکز تبدیل می‌شود ) پایینی است که باعث ایجاد لکه های ناخواسته در قند خون شما نمی شود . این باعث می شود قبل از عملکرد خود ، آنها را به عنوان یک میان وعده ایده آل انتخاب کنید ، زیرا ناگهان در نیمه راه افت نمی کنید .
آلو همچنین باعث کاهش التهاب می شود که برای تسکین گلو و سالم نگه داشتن تارهای صوتی شما مناسب است .

گوجه فرنگی برای صدا پیشگان خوب یا بد است ؟
باز هم ، گوجه فرنگی دارای آب بسیار بالایی است ، بنابراین نمی توانید قبل از اجرای خود سالاد درست کنید . اکثر سالادها آب زیادی دارند که گلو شما را خوب و آبرسانی می کند . با این حال ، اگر کسی هستید که به طور مرتب سوزش سر دل یا ریفلاکس اسید می شود ، گوجه فرنگی می تواند قبل از اجرای یک کار بدون فشار بکار بیاید . مقدار اسید زیاد موجود در گوجه فرنگی در صورت سوزش سر دل باعث صدای ملتهب می شود .
شاید یک روز قبل از اجرای خود سالاد گوجه فرنگی بخورید تا در صورت نگرانی از آن روز تکرار نکنید . به یاد داشته باشید ، هیدراتاسیون مناسب باید روزها و هفته ها قبل از عملکرد شما اتفاق بیفتد !

آیا هندوانه برای گویندگان خوب است ؟
هندوانه حاوی بیش از 90٪ آب است بنابراین بهترین راه برای آبرسانی به خود و صدای شما قبل از اجرا است . در صورت کمبود آب بدن ، گلو شما احساس تنگی می کند و تار های صوتی شما قادر به لرزش آزادانه نخواهند بود . اطمینان حاصل کنید که اگر قبل از اجرا مصرف شود و دمایی متناسب با دمای اتاق دارد . زیرا غذاها و نوشیدنی های سرد می توانند تارهای صوتی شما را محکم کنند .
مصرف همواره هندوانه این اطمینان را حاصل خواهد کرد که صدا و حنجره و تارهای صوتی شما به درستی آبرسانی شده اند و همچنین طعم خوشمزه ای نیز دارد . نمی توانید اشتباه کنید!


منبع: گوینده


آیا مصرف میوه برای گویندگان خوب است؟

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: Elaheh_A و paria.m
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا