خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,462
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
میخاییل اول (۸۱۳-۸۱۱ میلادی)، در زمان سلطنت خود، در نظر داشت که با تنظیم قراردادهای سـ*ـیاسی خود را به دربار امپراتور فرانک نزدیک سازد و از بروز هر گونه اختلاف و علل دیگری که باعث جدایی قسطنطنیه و شارلمانی گردد شدیدا اجتناب کند. در پی چنین قصدی در تاریخ اکتبر ۸۱۲ میلادی، سفیری به همراه سفیر فرانکی که در زمان نیسه فور اول برای انعقاد قراردادی به قسطنطنیه آمده بود به اکس الاشاپل روانه ساخت. سفیر بیزانس مأموریت داشت که نقشه های سـ*ـیاسی نیسه فور اول را در دربار فرانک تعقیب و معاهده صلحی با امپراتور فرانک امضا کند. در ضمن، یکی از شاهزاده خانمهای فرانک را برای تئوفیلاکت، فرزند میخاییل اول، خواستگاری کند.
اما، امپراتور نتوانست از این اقدامات مفید سـ*ـیاسی خود بهره ببرد، زیرا در تاریخ ژوئن ۸۱۳ میلادی بعد از آنکه شکست سختی از خان تزار در نزدیکی آندری نوپل به قشون او وارد آمد به علت طغیان قشون تراکیه ناگزیر از سلطنت کناره‌گیری کرد مؤیدی، ۱۳۴۵، ص ۲۰۰).
میخاییل دوم (۸۲۹-۸۲۰ میلادی) نیز، چون از اقدامات مذهبی خود نتیجه ای نگرفت، درصدد برآمد که دست کمک به سوی پاپ دراز کند تا با دخالت و مساعدت وی بتواند به مقصود خویش نایل شود. در اجرای چنین قصدی، سفیری به دربار فرانسه روانه کرد تا در این باب با لوئی مقدس، پادشاه فرانسه، مذاکره کند و در تاریخ دهم آوریل ۸۲۴ میلادی نامه ای به پادشاه فرانسه نوشت.

سفر مذکور که حامل نامه امپراتور بود در دسامبر ۸۲۴ میلادی وارد فرانسه شد و دولت فرانسه استقبال و پذیرایی شایانی از او کرد. و لوئی مقدس پادشاه فرانسه با اشتیاق تام در انجام تقاضای مذهبی امپراتور بیزانس کوشید، ولى از فعالیت پادشاه فرانسه و مذاکرات پی‌درپی او با پاپ اوژن دوم، که در این موقع به‌جای پاپ متوفی، پاسکال اول، به مسند پایی نشسته بود نتیجه مطلوبی عاید او نشد. با توجه به وضع آن روز، احتمال می رفت که امپراتور بت شکن، روم شرقی به زودی برای سرکوب کردن «شمایل پرستان» به اذیت و شکنجه آنان براید، ولی، برخلاف تصور، میخاییل دوم به قول خود وفادار ماند و از هر گونه خشونت با بت پرستان خودداری کرد و آنان را تا زمان مرگ خود در اجرای مراسم مذهبی خویش آزاد گذاشت (مؤیدی، ۱۳۴۵، صص ۱۱-۲۱۰).
لازم است به کراهت فزاینده و متقابل میان مردم شرق و غرب توجه کرد. به نظر مسافران غربی که ظاهراً تا حدی به سطح زندگی بیزانس حسد می ورزیدند، یونانیان خیـ*ـانت پیشه می‌آمدند. به نظر مردم بیزانس، مردم غربی وحشی، متلون المزاج و خطرناک و بربرمی‌آمدند. اکراه متقابل بین بیزانس و مردم مغرب زمین در دوره بعد از قرن یازدهم رو به افزایش بود (برینتون و دیگران، صص ۳۰۱-۳۰۰ ).


دودمان آموری (۸۶۷-۸۲۰ میلادی)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا