خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

neybad

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/8/18
ارسال ها
55
امتیاز واکنش
1,426
امتیاز
213
زمان حضور
4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱- استفاده از حرکات بدن بیشتر از کلمات:
ما گونه ای هستیم که قادر به صحبت کردن هستیم . ما عاشق گفتگو هستیم، حتی با حیوان خانگی مان که قسمت عمده ای از حرفهای ما را نمیفهمد ! ممکن است سگها بتوانند معنی تعدادی حروف کلیدی مثل : راه برو ، مودب باش ، اسباب بازی و ... را بفهمند ولی نمیتوانند زبان انسان ها را بفهمند. چیزی که آنها بر طبق آن متوجه معانی میشوند، حرکات بدن ماست. سگها در خواندن حرکات بدن شما تخصص دارند و اگر فقط صحبت کنید و بدنتان را حرکت ندهید ، نمیتوانید پیام درست را به آنها منتقل کنید .
سعی کنید یک روز کامل اصلا با سگتان صحبت نکنید و تلاش کنید با حرکات بدنتان با او ارتباط برقرار کنید. این کار به شما این امکان را میدهد که متوجه شوید چقدر میتوانید با بدنتان با حیوان صحبت کنید و چه حرکتی انجام دهید که بتوانید نتیجه دلخواهتان را در طول تربیت او دریافت کنید و چطور بدون به زبان آوردن یک کلمه با او مکالمه کنید .

۲-بـ*ـغل کردن سگتان :
شماعاشق این هستید که دوست پشمالوی خود را در آ*غو*ش بگیرید ولی بیشتر سگ ها از اینکار متنفرند.
ما فکر میکنیم که بـ*ـغل کردن یک کار فوق العاده است که پشتیبانی ، عشق ، لـ*ـذت و احساسات دیگر را بیان میکند و این کاملا نرمال است که ما دستانمان را دور یک چیزی حلقه کنیم و آن را فشار دهیم و منظور مثبتی از اینکار داشته باشیم ولی سگها اینطور فکر نمیکنند.
سگها دست ندارند و هیچوقت یکدیگر را در آ*غو*ش نمیگیرند و برعکس اگر سگی پاهای جلوییش را پشت سگ دیگری قرار دهد، یک جور حمله به حساب می آید !
ممکن است تعدادی از سگی با نگاه کردن به صورت خانواده ای که وقتی فرزند آنها دستانش را دور او حلقه میکند لبخند به لـ*ـب دارند، اینکار را تحمل کند ، اما اکثر آنها در این مواقع دچار ترس و اضطراب میشوند و حتی گاز میگیرند !
ممکن است بعضی سگها از بودن در آ*غو*ش یکی از اعضای خانواده لـ*ـذت ببرند و در مقابل یکی دیگر از اعضای خانواده رفتاری کاملا برعکس از خودشان بروز دهند. پیدا کردن سگی که واقعا عاشق بـ*ـغل کردن باشد کار بسیار دشواری است.
اگر میخواهید بفهمید که آیا سگتان از بـ*ـغل کردن متنفر است یا نه، به حرکات بدنش وقتی او را در آ*غو*ش میگیرید دقت کنید : آیا سرش را از شما دور میکند ؟ از داشتن ارتباط چشمی با شما خودداری میکند ؟ لبانش را لیس میزند ؟ دهانش را بسته نگه میدارد ؟ گوش هایش را عقب میگیرد ؟
اینها همه علایمی هستند که نشان دهنده نارضایتی سگ هستند ! بله ، حتی لیس زدن لبانش هم نشان دهنده این نیست که حیوان لبریز از عشق شده ، بلکه نشان دهنده نارضایتی اوست و حتی یک رفتار عصبی به حساب می آید ، بنابراین دفعه بعد که میخواهید او را بـ*ـغل کنید به حرکات بدنش دقت کنید و بخاطر داشته باشید که صورتتان را در کنار یک سری دندان تیز قرار داده اید !!!


۳-نوازش کردن سر صورت سگ :
فکر نمیکنم شما دوست داشته باشید کسی سرتان را نوازش کند،مهم نیست چقدر عاشقانه اینکار را انجام میدهد، بهرحال هیچ لذتی در اینکار وجود ندارد ! اینکار در بهترین حالت آزاردهنده و در بدترین حالت دردناک است !
اگر کسی دستش را به سمت صورت شما دراز کند بصورت غیر ارادی خود را بسمت عقب خواهید کشید. اکثر انسانها فکر میکنند که سگ ها از اینکار لـ*ـذت میبرند ولی حقیقت این است که فقط تعدادی از سگ ها با این مسئله که کسی که به او اطمینان دارند سرشان را نوازش کند کنار می آیند و اکثر سگها از اینکار هیچ لذتی نمیبرند.
اگر دقت کرده باشید حتی وقتی میخواهید سر و صورت یک سگ خانگی را نوازش کنید خودش را بسمت عقب میکشد، ولی در آخر به شما اجازه اینکار را میدهد چون از نظر او رییس شما هستید!

این مسئله حریم خصوصی سگهاست. به همین دلیل است که والدین مسئولیت پذیر به فرزندانشان آموزش میدهند که به آرامی پشت سگ را نوازش کنند و به سمت سر آنها نروند. اگر میخواهید از نظر سگتان ، رییس فوق العاده ای باشید به سمت سر و صورت او نروید و در عوض پشت او را نوازش کنید ، آنها از اینکار لـ*ـذت خواهند برد.


چند رفتاری که سگ ها از ان متنفر هستند

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Agrin

neybad

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/8/18
ارسال ها
55
امتیاز واکنش
1,426
امتیاز
213
زمان حضور
4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴- رفتن به سمت یک سگ غریبه و زل زدن در چشمهایش :
همه ما میدانیم که تماس چشمی چقدر قدرتمند است. تماس چشمی بسیار مهم است و همانطور که اعتماد و تمرکز را نشان میدهد ، احساس عصبی بودن ، نارضایتی و ناراحتی را هم نشان میدهد. وقتی یک غریبه بدون پلک زدن به شما خیره شود، شما خواهید ترسید. در بیشتر گونه ها ، تماس چشمی قسمت مهمی از احساسات را بیان میکند و در انسانها ما میتوانیم کوچکترین انقباضها و انبساطهای ماهیچه های اطراف چشم و دهان را ببینیم و بفهمیم آن نگاه دوستانه است یا نه ، ولی بهرحال وقتی یک غریبه به شما زل میزند ، احساس راحتی نخواهید کرد .
سگها هم همین احساس را دارند . وقتی به یک سگ غریبه زل میزنید ، حتی اگر لبخند بزنید و سعی کنید با او گرم بگیرید ، سگ این نگاه شما را نشانه ای از تهاجم و عصبانیت در نظر میگیرد .
آنها ممکن است عکس العمل هایی مثل نگاه کردن به اطراف ، دم تکان دادن ، چرخیدن و یا عقب رفتن و پارس کردن از خود نشان دهند . اگر میخواهید با یک سگ جدید آشنا شوید ، شانه هایتان را مقابل سگ قرار ندهید و سعی کنید به آرامی در چشمهایش نگاه کنید و با صدایی آرام با او صحبت کنید ، این رفتار ها نشانه های یک رابـ*ـطه دوستانه است .

۵- بی قانونی :
سگها قوانین را دوست دارند . ممکن است فکر کنید که قوانین سرسخت ، زندگی سگها را کسل کننده و ناخوشایند میکند ولی سگها واقعا دوست دارند بدانند که صاحبشان چه خواسته ای از آنها دارد .
اگر دقت کرده باشید بچه هایی که با قانون بزرگ میشوند ، رفتار بهتری نسبت به آنهایی که آزادند همه کار انجام بدهند دارند . در مورد سگها هم همین قانون وجود دارد . قوانین باعث میشوند که زندگی سگها گیج کننده و پر استرس نباشد .
سگها متوجه قوانین استثنا نمیشوند ، مثلا نمیفهمند که اجازه ندارند وقتی لباس رسمی میپوشید روی شما بپرند و لی وقتی لباس کار میپوشید میتوانند اینکار را انجام دهند ، و یا نمیفهمند که وقتی از خاک بازی می آیند اجازه ندارند روی مبل بیایند ولی وقتی ار حمام می آیند میتوانند اینکار را انجام دهند .
بعلاوه وقتی به یک سگ « نه » میگویید ، نه تنها اجباری در کار نیست ، بلکه بعنوان یک رهبر ، یک رابـ*ـطه بر پایه اعتماد را میسازید و شرایط را برای داشتن یک سگ شاد مهیا میکنید ...

۶- مجبور کردن حیوان به ارتباط برقرار کردن با سگها و افرادی که دوست ندارند :
درست مثل بقیه گونه های اجتماعی ، سگها هم دوست و دشمن دارند .تشخیص دادن افرادی که سگ تمایل به ارتباط برقرار کردن با آنها را دارد کار آسانی است ، با این حال بعضی از صاحبان سگها ، به عکس العمل های آنها دقت نمیکنند و متوجه این موضوع نمیشوند .
اینکه صاحبان سگها ، آنها را مجبور میکنند که در محیط های اجتماعی قرار بگیرند و یا به یک غریبه اجازه میدهند که سگشان را نوازش کند ، یک مسئله رایج است .

باید کم کم آنها را ترغیب کنید که از لاک خود بیرون بیایند و در ازای رفتارهای اجتماعی مناسب به آنها جایزه بدهید . وقتی سگتان را مجبور میکنید که در یک محیط اجتماعی قرار بگیرد ، احتمال حمله و گاز گرفتن بیشتری وجود دارد . در این شرایط ابتدا با حرکاتشان به شما نشانه هایی میدهند ، سپس از ارتباط برقرار کردن امتنا میکنند ، غر غر میکنند و در نهایت شما را گاز خواهند گرفت ! و از همه بدتر اینکه اعتمادشان به شما را از دست خواهند داد .


چند رفتاری که سگ ها از ان متنفر هستند

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Agrin

neybad

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/8/18
ارسال ها
55
امتیاز واکنش
1,426
امتیاز
213
زمان حضور
4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷- قدم زدن بدون اجازه فضولی و بو کشیدن :
این خیلی مهم است که وقتی سگ را برای قدم زدن به بیرون میبرید ، به او اجازه فضولی دهید !
انسانها با استفاده از قدرت بینایی جهان اطرافشان را شناسایی میکنند ولی سگها با بینی شان اینکار را انجام میدهند . بو کردن یک تنه درخت برای سگها مثل تماشای غروب زیبای خورشید برای ماست !
به سگتان لطفی بکنید و یکی از قدم زدن های روزانه اش را به بوکردن اختصاص دهید . آهسته قدم بزنید و به او اجازه دهید جهان را با بینی اش اکتشاف کند . به مکانها و محله های جدید بروید ، به او اجازه دهید هرچقدر که میخواهد بو بکشد و بعد به حرکتش ادامه دهد . برای اینکه سگتان تفاوت بین پیاده روی هایی که باید کنار شما بماند و از شما اطاعت کند و پیاده روی هایی که میتواند فضولی و اکتشاف کند بفهمد ، میتوانید یک کوله پشتی و یا یک قلاده ویژه برای اینکار در نظر بگیرید . این کوله پشتی یا قلاده باید انقدر با بقیه تفاوت داشته باشد که سگ بتواند این تفاوت را احساس کند . این کارها زندگی را برای سگ شما جالب تر خواهد کرد ...


۸- محکم کردن قلاده :
سگها توانایی فوق العاده ای در خواندن حرکات ما دارند . وقتی قلاده سگتان را محکم میکنید ، در او استرس و هیجان ایجاد میکنید . میدانم الان به چه چیزی فکر میکنید : من نمیخواهم قلاده اش را محکم کنم ولی مجبورم چون سگم آنرا میکشد !
اما نکته مهم این است که باید به سگتان آموزش دهید چطور با شما قدم بزند . میزان قابل توجهی انرژی توسط قلاده بین شما و سگتان منتقل میشود . وقتی قلاده را شل میکنید ، به سگتان میفهمانید که همه چیز رو به راه است و دلیلی برای نگرانی و تنش وجود ندارد ، به او میفهمانید که همه چیز تحت کنترل است و او به آرامش خواهد رسید . سگهایی که قلاده شان را محکم میبندند بیشتر پارس میکنند و به شرایط پاسخ منفی میدهند . یک پیاده روی خوشایند به آرامش سگ شما کمک شایانی میکند .

۹- عصبی بودن :
سگها نشانه های عصبی بودن شما را میخوانند . وقتی شما عصبی و پر استرس هستید این احساس را به سگتان منتقل خواهید کرد و سگها این احساس را دوست ندارند . دفعه بعد که سگتان را عصبی دیدید به خودتان نگاهی بیندازید ، آیا در چند روز یا چند ساعت گذشته عصبی بوده اید ؟!
سگها مثل اینه شما عمل میکنند ، پس آرامش داشته باشید تا عمق آرامش را در او ببینید .

١۰- کسل کننده بودن :
تصور کنید مجبور باشید با کسی که کسل کننده است و یا با والدینتان وقتی جروبحث کرده اند وقت بگذرانید . حالا تصور کنید به اسباب بازی فروشی یا پارک بروید ! احساساتتان را باهم مقایسه کنید .
فکر کنید در مکانی نشسته اید و حق حرکت و شیطانی کردن ندارید ، و برعکس وقتی آزادی حرکت دارید ، میتوانید بدوید و با کسی باشید که تنهاییتان از بین برود . این احساساتی است که سگها وقتی شما کسل هستید دارند .
زمانیکه از سر کار به خانه می آیید چند کار انجام میدهید،غذا میپزید ، روی مبل دراز میکشید و استراحت میکنید ، ولی اینها کسل کننده ترین کارهایی است که میتوانید در مقابل کسی که از صبح به انتظار شما نشسته تا با او بازی کنید انجام دهید .
اگر سگتان دردسر درست میکند ، داخل جعبه ها و یا کمد میرود ، کفشهایتان را پاره میکند و یا پایه های میز را میجود ، بطور ساده به شما نشان میدهد که حوصله اش سر رفته است . خوشبختانه یک راه حل سریع و آسان برای این مشکل وجود دارد : « بازی های اموزشی »
به سگتان حقه های جدید آموزش بدهید ، روی حقه های قدیمی شان کار کنید ، اسباب بازی مورد علاقه شان را قایم کنید و از آنها بخواهید انرا پیدا کنند و اورا به پیاده روی ببرید تا حس مسیر یابی اش را تقویت کنید .
یک ساعت آموزش مفید به ساعتها بازی های کسل کننده می ارزد . همانقدر که فعالیت های بدنی برای سگ شما لازم است ، فعالیت های ذهنی هم مهم است . روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه فعالیت ذهنی برای سگ شما ضروری است .

۱۱- اذیت کردن :
وقتی در خیابان از کنار یک سگ عبور میکنید به سمتش پرخاش نکنید ، وقتی یک سگ از پشت پنجره یا در به شما پارس میکند برایش دست تکان ندهید و با او صحبت نکنید ، دم سگها را نکشید !
این موارد خیلی زیاد است ولی بطور خلاصه برای تفریح ، کاری نکنید که یک سگ را عصبانی کنید ...







منبع: ویکی‌سوال


چند رفتاری که سگ ها از ان متنفر هستند

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا