خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
5/28/17
#1
ایران از جمله کشورهایی است که برای دستیابی به اینترنت پاک و استفاده مفید از شبکه جهانی اینترنت با اعمال فیلترینگ هوشمند، از دسترسی به سایت‌های غیراخلاقی و نامناسب ممانعت می‌کند.
گرچه در برخی موارد بسیار جزئی فیلترینگ نیز دچار خطاهای احتمالی بوده و برخی سایت‌ها به اشتباه اخطار شده یا برخی سایت‌ها ضمن نامناسب بودن در این اخطار قرار ندارند، اما کنترل و نظارت روی سایت‌های نامناسب تا حد قابل توجهی صورت گرفته و خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت فرزندانشان را به استفاده از اینترنت و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار آن تشویق کنند.
در این میان همان‌طور که ذکر شد ممکن است سد فیلترینگ جلوی برخی سایت‌ها را نگیرد یا برخی سایت‌ها برای کاربران بزرگسال مفید بوده، اما به تشخیص والدین برای فرزندانشان نامناسب باشد. همچنین ممکن است به دلایل متعددی همچون علاقه بیش از حد فرزندتان به بازی‌های آنلاین بخواهید دسترسی به سایت‌های دارنده کلماتی مرتبط با بازی‌های آنلاین را مسدود کرده یا مانع دسترسی به برخی از سایت‌هایی شوید که محتوای نامناسبی ندارند، اما وقت فرزندتان را تلف می‌کنند.
دوست دارید یک سیستم فیلترینگ مجزا با پنل مدیریتی کامل در اختیار داشته باشید تا خودتان بتوانید دسترسی به برخی سایت‌ها یا کلمات را محدود کنید؟ انجام این کار در مرورگر کروم به روش بسیار ساده‌ای امکان‌پذیر است:
مرورگر کروم را اجرا کرده و پس از مراجعه به لینک زیر، افزونه Block Site را در مرورگر نصب کنید.
Block site
پس از نصب افزونه، در بخشی خالی از صفحه مرورگر کلیک راست ماوس را فشار داده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Block Site را انتخاب کرده و در ادامه روی Options کلیک کنید.
در سمت چپ صفحه تنظیمات افزونه، گزینه‌هایی به‌نمایش درآمده است که با انتخاب هرکدام می‌توانید فیلترهای مختلفی را اعمال کنید. این گزینه‌ها عبارت است از:
Blocked Sites: در این بخش می‌توانید سایت‌های موردنظرتان را با مشخص کردن لینک آنها، در لیست سیاه قرار دهید تا دسترسی به آنها مسدود شود. قابلیت استخراج فهرست یا ورود دسته‌ای لینک‌ها از فایل CSV نیز در این بخش طراحی شده است.
Blocked Words: چنانچه می‌خواهید کلمات خاصی را در لیست سیاه قرار دهید ‌باید از این بخش کمک بگیرید. چنانچه کلمات قرارگرفته در این بخش در لینک یک سایت مشاهده شود، دسترسی به آن لینک از طریق افزونه مسدود می‌شود.
Active Days and Times: چنانچه می‌خواهید فیلترینگ اعمال شده از سوی شما در روزها یا ساعت‌های خاصی اعمال شود، می‌توانید از این بخش کمک بگیرید. همچنین در این بخش می‌توانید سایت‌های مسدود شده در بخش Blocked Sites را نیز به روز یا ساعت خاصی محدود کنید.
Uninstall Protection: اگر تا این بخش از تنظیمات افزونه فکر می‌کردید هر کاربری با مراجعه به تنظیمات می‌تواند این افزونه را غیرفعال کند و فیلترینگ را دور بزند سخت در اشتباه هستید، چراکه با اختصاص یک رمزعبور در این قسمت، می‌توانید از بخش تنظیمات افزونه حفاظت کنید تا اعمال هرگونه تغییر یا غیرفعال کردن افزونه بدون استفاده از رمز غیرممکن شود.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
گوگل‌شیت یکی از مجموعه ابزارهای ارائه شده توسط سرویس گوگل داک است که شما را قادر می‌کند در هر زمان و مکان به جایگزینی بسیار مناسب برای نرم‌افزار اکسل از مجموعه آفیس دسترسی داشته باشید.
کار کردن با اطلاعات ذخیره شده در سلول‌های مختلف، بهره‌مندی از افزونه‌های متعدد و پرهیز از انجام کارهای تکراری به کمک فرمول‌ها، توابع و تکه‌برنامه‌هایی که روی این سرویس در اختیار شما قرار می‌گیرد، از جمله مواردی است که موجب شده‌ بسیاری از کاربران استفاده از این سرویس را به نرم‌افزار اکسل ترجیح دهند.
در این میان برخی کاربران که بیشتر آنها کاربران فارسی زبان هستند، ممکن است برای کار کردن روی اطلاعات ذخیره شده در این سرویس، نیازمند تغییر جهت نمایش محتوا از چپ به راست (LTR)، به راست به چپ (RTL) باشند و این گزینه برخلاف نرم‌افزار اکسل در سرویس گوگل شیت قابل مشاهده نیست.
مشاهده نشدن این گزینه در گوگل شیت موجب می‌شود برخی کاربران گمان کنند چنین قابلیتی در این سرویس وجود ندارد و بناچار در همان جهت نمایش از سرویس استفاده کنند؛ در صورتی‌ که این قابلیت در گوگل شیت نیز گنجانده شده و برای فعال‌سازی آن باید از روش زیر کمک بگیرید:
به لینک زیر مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود به سرویس گوگل داک وارد شوید.
Sign in - Google Accounts
از بالا سمت چپ صفحه روی منوی اصلی (آیکون همبرگری) کلیک کرده و از گزینه‌های به‌نمایش درآمده روی Settings کلیک کنید.
در پنجره به‌نمایش درآمده علامت چک‌مارک کنار گزینه Always show right-to-left controls را فعال کرده و با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کنید.
دوباره روی آیکون منوی اصلی کلیک کرده و با انتخاب سرویس Sheets به سرویس گوگل شیت وارد شوید.
یک فایل جدید ایجاد کرده یا روی هریک از فایل‌های موردنظرتان دوبار کلیک کنید تا توسط این سرویس فراخوانی شوند.
چنانچه به نوار ابزار دقت کنید، چند گزینه در سمت راست این نوار اضافه شده‌ که با کلیک روی آنها علاوه بر تغییر در جهت نمایش محتوای هر صفحه به‌صورت راست به چپ، جهت نمایش محتوا در سلول‌ها را نیز می‌توانید مدیریت کنید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
با استفاده از این ترفند می توانید مصرف اینترنت خود را پایین بیاورید و سرعت آن را افزایش دهید.
دلایل زیادی برای کاهش سرعت وای فای وجود دارد؛ قدرت سیگنال دهی وای فای که البته با ترفندهای تقویت سینگنال دهی وای فای قابل حل است، تغییرکانال وای فای، مشکلات روتر و غیره. چیزی که در ارتباط با مشکلات احتمالی وای فای وجود دارد تشخیص قسمتی است که سبب کاهش سرعت و افت کیفیت وای فای میشود. با چک کردن موارد اساسی در روتر و نرم افزار مربوط به روتر و همچنین به کارگیری ترفندهای افزایش سرعت وای فای می توانید به سادگی مشکلاتی که سبب افت سرعت وای فای شما شده اند را تشخیص و برطرف کنید.
روتر را خاموش و روشن کنید
شاید برای شما جالب باشد که بدانید خاموش و روشن کردن وای فای در اغلب موارد کندی سرعت وای فای را برطرف می کند. تنها کافی است در مرحله اول مودم خود را برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خاموش کنید و سپس آن را روشن نمایید. گاهی قطع اتصال موبایل و سایر دستگاه ها از وای فای و روتر نیز می تواند موثر باشد. در واقع بهتر است مودم خود را برای چند ثانیه از تمام اتصالات موجود خارج کنید.
دستگاه های متصل به روتر را چک کنید
برای وای فای شما و به طور کلی هر نوع اینترنتی که مصرف می کنید یک پهنای باند ثابت در نظر گرفته میشود. این میزان به صورت مساوی میان تمام دستگاه های موجود تقسیم میشود. به صورت کلی اگر موبایل یا کامپیوتر های مجاور یک صفحه اینترنتی معمول را باز کنند تاثیر چندانی روی سرعت اصلی نمی گذارند؛ اما بازی های آنلاین یا دانلود کردن می تواند تاثیر به سزایی روی سرعت وای فای شما داشته باشد. بنابراین دومین گام بعد از خاموش و روشن کردن روتر بررسی سایر دستگاه هایی است که از روتر و وای فای شما استفاده می کنند. دقت داشته باشید که تنها عدم استفاده دستگاه از وای فای به معنای حذف آن از دایره پهنای باند نیست؛ اگر وای فای دستگاه همچنان وصل باشد در پس زمینه برنامه ها از پهنای باند شما کسر می گردد.
غیرفعال کردن پس زمینه برنامه های مصرف کننده
همواره در برنامه های مختلف نظیر شبکه ها اجتماعی از پهنای باند برای آپدیت شدن دیتا استفاده میشود. در ویندوز نیز به صورت خودکار اطلاعات به روزرسانی ها دریافت میشود و نسخه های جدید به صورت خودکار نصب میشوند. بنابراین به صورت کلی راه هایی همواره وجود دارد که از پهنای باند اینترنت می کاهد؛ اما کاربران معمولا از آن ها آگاهی ندارند. برای غیر فعال کردن پس زمینه برنامه ها از ترفند زیر استفاده کنید:
در صورتی که کاربر ویندوز هستید می توانید میزان مصرف پهنای باند هر برنامه را از طریق Windows Task Manager چک کنید. برای دسترسی ساده به این بخش از کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+Esc استفاده کنید. تب Processes را مطابق با شکل زیر انتخاب کنید تا فرآیند یا پروسه مصرفی هر برنامه یا خود ویندوز را مشاهده کنید. حال به دنبال برنامه هایی بگردید که می دانید از پهنای باند شما استفاده می کنند اما برای شما کاربردی ندارند. End Process را برای متوقف کردن پس زمینه هر برنامه انتخاب کنید و نهایتا تغییرات را ذخیره کنید. برنامه هایی مثل Windows, Microsoft, explorer.exe و System می توانند برای متوقف کردن پس زمینه انتخاب خوبی باشند و تاثیر زیادی نیز روی آزاد شدن پهنای باند خواهند داشت.

خاموش و روشن کردن وای فای در اغلب موارد کندی سرعت وای فای را برطرف می کند
به امنیت وای فای خود توجه کنید
پیشرفته ترین پورتکلی که برای بهبود امنیت وای فای به کارگرفته میشود WPA2 security می باشد. تنظیمات پسورد خود را تغییر دهید و ایمن ترین پسورد را از طریق وارد کردن آی پی مودم خود و ورود به تنظیمات آن انتخاب نمایید.
برای دسترسی به آدرس آی پی تنها کافی است از کلیدهای Windows + R استفاده کنید و در پنجره RUN ، عبارت cmd را تایپ کنید.

ترفندهای افزایش سرعت وای فای
در کادر بعدی مطابق با شکل زیر ipconfig را تایپ کنید تا آدرس آی پی را مقابل "Default Gateway” مشاهده کنید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
بر کسی پوشیده نیست که محیط وب امکانی فوق‌العاده برای کاوش و تحقیق را فراهم می‌کند. درست مانند عبور از مسیرهای جذاب و پرخطر، در صورتی که امنیت خود را در این فضا حفظ نکنید، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. خوشبختانه، به منظور حفاظت در برابر خطرات محیط آنلاین نیازی به داشتن تحصیلات پیشرفته در زمینه شبکه نخواهید داشت و تنها کافی است به مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم توجه کرده و به آن‌ها عمل کنید. بدین وسیله ریسک انجام کارهای اشتباه توسط شما به حداقل می‌رسد.
۱. نرم‌افزارهای خود را به‌روز نگه دارید
گاهی اوقات ممکن است غیرفعال‌ کردن ارتقای برنامه‌ها تبعات پر هزینه‌ای را در پی داشته‌ باشد. بنابراین این موضوع یکی از نکات مهم برقراری امنیت شماست. به همین دلیل است که شرکت‌های سازنده اکثر مرورگرها و سیستم‌‌عامل‌های حال حاضر، به صورت یکپارچه اقدام به به‌روزرسانی می‌کنند. پیشنهاد می‌شود در هنگام درخواست به‌روزرسانی برنامه‌های مختلف (و نه فقط مرورگرها)، حتما این کار را انجام دهید.
۲. پاک‌سازی مرورگر
افزونه‌های غیرضروری مرورگر خود را به طور کامل حذف کنید، چرا که آن‌ها کارایی برنامه را کاهش می‌دهند یا حتی ممکن است در صورت عدم هوشیاری شما اقدام به جاسوسی کنند. بنابراین به صفحه افزونه‌های مرورگر خود بروید و پلاگین و سایر برنامه‌های اضافی آن را پاک کنید. هنگام انجام این کار اصول اولیه‌ای را که ممکن است اطلاعاتی درباره آن‌ها نداشته‌ باشید، در نظر بگیرد.
۳. فعال‌سازی تاییدیه دو مرحله‌ای
تقریبا همه نرم‌افزارهای امروزی ساخته‌ شده توسط بسیاری از شرکت‌ها مانند گوگل، اپل و مایکروسافت، گزینه‌ای را برای اعمال تایید هویت دو مرحله‌ای در اختیار می‌گذارند. اساسا، این قابلیت بدین صورت است که شما با استفاده از یک پیامک یا کد نرم‌افزاری، نام‌ کاربری و گذرواژه خود را در هر زمانی که از طریق دستگاه جدیدی وارد سیستم می‌شوید، تکمیل می‌نمایید.
۴. بررسی فعالیت‌های حساب کاربری
برخی از سرویس‌ها (شامل فیسبوک، توییتر و جیمیل) به شما اجازه می‌دهند تا فعالیت‌های ورود به سیستم را بازرسی نمایید و از هرگونه اتفاق مشکوکی (مانند دسترسی به حساب کاربری از جای دیگر) که ممکن است از آن مطلع نباشید، جلوگیری کنید. بدین وسیله می‌توانید ارتباط اپلیکیشن‌هایی را که به طور منظم از آن‌ها استفاده نمی‌کنید قطع نمایید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.
۵. حفاظت از گوشی با بکارگیری قفل صفحه
اگر گوشی شما به دست کسی بیفتد و قفل صفحه آن را فعال نکرده‌ باشید، فرد مورد نظر می‌تواند به اطلاعاتی مانند حساب‌ کاربری شبکه اجتماعی یا جزییات مرورگرها (از جمله اطلاعات ورود به سیستم) دسترسی داشته‌ باشد. یک الگوی حفاظتی، پین کد یا اثر انگشت را به دستگاه خود اضافه کنید، تا از دسترسی مستقیم سایر افراد به اطلاعات آن جلوگیری کنید.
۶. حفاظت از حساب کاربری لپ‌تاپ
نکته قبلی را برای رایانه شخصی یا لپ‌تاپ خود نیز به کار ببرید، مخصوصا اگر اجازه ورود خودکار به سایت‌های مختلف را در مرورگر و یا نرم‌افزارهای دیگر تنظیم کرده باشید. از یک رمز عبور یا روش حفاظتی دیگر استفاده کنید و مطمین شوید که در هنگام ورود به سیستم‌عامل پس از خروج از حالت خواب یا محافظ نمایشگر الزام به ورود گذرواژه داشته‌ باشید.
۷. رمزگذاری مقصد به مقصد
هیچ‌کس نمی‌تواند پیام‌های رمزگذاری شده را به غیر از گیرنده و فرستنده آن بخواند، حتی اگر فردی قصد جاسوسی از این طریق را داشته‌ باشد. بنابراین در صورت استفاده از سرویس‌های پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و -، زمانی که گفت‌وگوی حساسی دارید، می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شوید. علاوه براین، به سایت‌هایی که آدرس آن‌ها با HTTPS آغاز می‌شوند، دقت کنید. آن‌ها می‌بایست یک قفل سبزرنگ را در کنار نوار آدرس مرورگر شما نشان دهند.
۸. هنگام استفاده از وای‌فای عمومی مراقب باشید
مشکلی که در رابـ*ـطه با شبکه‌های وای‌فای عمومی وجود دارد، دسترسی همگانی به آن است. به عبارت دیگر در زمان استفاده از اینگونه ارتباطات بهتر است در برابر به اشتراک‌گذاری فایل‌ها احتیاط بیشتری کنید و در صورت امکان از نرم‌افزارهای خصوصی‌سازی شبکه استفاده نمایید.
۹. اطلاعات مهم را به اشتراک نگذارید
به یاد داشته‌ باشید که شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر به طور پیش‌فرض عمومی هستند، بنابراین هر کسی می‌تواند از کارها و اطلاعات مکانی شما با خبر شود. برای جلوگیری از این اتفاق، از برچسب‌گذاری اطلاعات مکانی مهم خود (مانند محل کار و منزل) روی تصاویر اجتناب کنید. سرویس فیسبوک برای مخاطبینی که ممکن است از پست‌های شما دیدن کنند تنظیمات متنوع‌تری را فراهم می‌کند.
۱۰. حساب‌های مهم خود را وارسی کنید
اطمینان حاصل کنید که امنیت لازم را برای اطلاعات بانکی یا شبکه خود اعمال نموده‌اید. بررسی کنید که در صورت استفاده از مواردی مانند آدرس یا تاریخ تولد برای اهداف امنیتی آن‌ها را در فضای آنلاین منتشر نکرده باشید.
۱۱. دریافت کمک از تجهیزات امنیتی آنلاین
بسیاری از ابزارهای امنیتی رایگان و پولی در بازار موجود هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها روی فعالیت‌های آنلاین خود نظارت داشته‌ باشید و لایه‌های حفاظتی مرورگر خود را بهبود دهید. توجه داشته‌ باشید که برخی از این ابزارها تنها ادعای کمک‌رسانی آنلاین به شما را دارند و هنگام مواجه با مشکلات در این محیط خدماتی را ارایه نمی‌کنند.
۱۲. از حفاظت در برابر دنیای واقعی غافل نشوید
اقدامات پیشگیرانه‌ای که باید آن‌ها را در نظر بگیرید تنها شامل موارد دیجیتالی نمی‌شوند. برخی از افراد نام‌دار عرصه تکنولوژی به وسیله وب‌کم‌هایشان مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند. در صورت امکان از اینترنت سیمی در منزل استفاده کنید و اطلاعات ورود به سیستم و گذرواژه‌های خود را در جایی یادداشت نکنید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
با این ترفند می توانید به صورت اتوماتیک تاریخچه مایکروسافت اِج را پس از بستن مرورگر پاک کنید.
یکی از قابلیت هایی که تمام یا اکثر مرورگرهای اینترنتی دارند امکان ذخیره سازی اطلاعاتی همانند آدرس های تایپ شده، صفحات مرور شده، کوکی ها، پسورد های ذخیره شده، کش و … است که به صورت کلی به آن تاریخچه ی مرورگر می گویند.

این قابلیت بسیار مفید است و به شما کمک می کند تا در مراجعه های بعدی سهولت و سرعت عمل بیشتری در هنگام مرور وب داشته باشید.اما گاهی ممکن است جدا از محاسن خوبش ایرادهایی هم داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که از یک کامپیوتر عمومی استفاده می کنید بهتر است که حتما تاریخچه ی مرورگر پاک شود تا در صورت استفاده ی فرد دیگر، حریم خصوصی شما حفظ شده و از مشاهده اطلاعات مرور وب شما توسط دیگران جلوگیری شود.

یکی از ویژگی های مفیدی که مرورگر نوپای مایکروسافت اِج دارد، امکان حذف اتوماتیک تاریخچه مرور وب است که به شما کمک می کند بدون ورود به تنظیمات و تنها با بستن مرورگر، تاریخچه مرور وب را پاک کنید. با ترفند زیر به راحتی می توانید به صورت اتوماتیک تاریخچه مایکروسافت اِج را پس از بستن مرورگر پاک کنید.
گام اول: ابتدا مرورگر Microsoft Edge را اجرا کنید.

تاریخچه مایکروسافت اِج
گام دوم: به تنظیمات مراجعه کنید. برای این کار ابتدا روی دکمه "…" کلیک کنید.

حذف تاریخچه مایکروسافت اِج به صورت اتوماتیک
گام سوم: سپس از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

تاریخچه ی مرورگر مایکروسافت اج
گام چهارم: از بخش قسمت Clear browsing data بر روی دکمه Choose what to clear کلیک کنید.

گام پنجم: اکنون مواردی که مایل هستید پاک شوند را تیک زده و سپس گزینه always clear this when I close the browser را فعال کنید. با انجام مراحل بالا هر زمان که مرورگر مایکروسافت اج را ببندید، تاریخچه مرورگر شما به صورت خودکار پاک خواهد شد.
انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
جیمیل دارای کلید‌های میانبر کاربردی است که موجب افزایش سرعت و همچنین آسودگی کار شما با برنامه‌ها خواهند شد.
کلید‌های میانبر (Shortcuts) ماهیتی کمک کننده دارند که به سرعت استفاده شما از اپلیکیشن‌ها و محیط‌های کاری مختلف کمک خواهند کرد.
جیمیل نیز از این قضیه مستثنا نبوده و دارای کلید‌های میانبر کاربردی است که موجب افزایش سرعت و همچنین آسودگی کار شما با برنامه‌ها خواهند شد.

کلیدهای میانبر جیمیل که شاید مهم باشد عبارت است از:
۱ – Shift + Click: با نگاه داشتن کلید شیفت قادر خواهید بود همان گونه که در محیط ویندوز خود چندین فایل را باهم انتخاب می‌کنید، چند ایمیل را به حالت انتخاب درآورید.

۲ – #+Shift : پاک کردن اینباکس شما به وسیله این کلید میانبر، به مراتب آسان تر از انجام این کار با کلیک بر روی گزینه‌های مدنظر می‌باشد. تنها کافیست تا هر چند ایمیلی که خواستید را با استفاده از کدمیانبر بالایی انتخاب کرده سپس با فشردن کلیدترکیبی Shift + # آنها را به یکباره پاک کنید.

۳ – Shift + i: با این کلید میانبر قادر خواهید بود تا ایمیل‌های انتخابی خودتان را با سرعت بیشتری به حالت "Mark as read" درآورید.

۴ – Shift + U: قصد دارید تا یک ایمیل را به حالت "Mark as Unread" در آورید؟ تنها کافیست تا از این کلید میانبر استفاده کنید.

۵ – Shift + T: این کلید میانبر نیز ایمیل‌های آماده شما را به گوگل تسک ارسال خواهند کرد.
نکته: اگر هیچ از کلید‌های میانبر برای شما عمل نمی‌کنند، به مسیر Settings > General > Keyboard shortcuts رفته و مطمئن شوید که تیک "Keyboard shortcuts on" زده شده باشد.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
این روزها بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و در این شبکه‌ها دوستان مجازی و واقعی بسیاری را نیز دنبال می‌کنند.
همان‌طور که می‌دانید دوستان مجازی به افرادی اطلاق می‌شود که ممکن است کاربر یک بار هم آنها را ندیده باشد، ولی اولین روش ارتباطی آنها با یکدیگر به‌صورت مجازی و توسط یکی از شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده باشد. دوستان دنیای واقعی نیز به تعریف نیاز ندارند؛ دوستانی که علاوه بر دنیای واقعی در فضای مجازی نیز با آنان در ارتباط هستید.
شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس از جمله شبکه‌هایی به‌شمار می‌روند که ارتباطات دوستانه میان مجازی‌ها و واقعی‌ها را مستحکم‌تر کرده و آنها را از حال و احوال یکدیگر باخبر می‌کنند، اما یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران با حضور در شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه می‌شوند، مطالبی است که توسط دوستانشان منتشر شده و در پروفایل شخصی آنها نمایش داده می‌شود.
یکی از روش‌ها مشاهده نشدن این مطالب قطع ارتباط دوستی با فرد موردنظر است، اما این قطع ارتباط ممکن است رابـ*ـطه دوستی چند ساله را خراب کند پس باید راه‌حل بهتری به این منظور انتخاب شود که در این مطلب قصد داریم شما را با این راه‌حل مطلوب آشنا کنیم.
با آموزش ارائه شده در این مطلب بدون نیاز به قطع ارتباطات دوستانه خود (UnFriend) می‌توانید مطالب افراد موردنظر را اخطار کنید تا فرمان عدم نمایش این مطالب در صفحه شخصی شما صادر شود.
توییتر
برای اخطار کردن یک کاربر در توییتر و مشاهده نکردن توییت‌های ارسال شده توسط او ‌باید به پروفایل کاربری فرد موردنظر مراجعه کرده و در ادامه روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده قابل مشاهده است، کلیک کنید. در پایان از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه Mute کلیک کنید و به همین راحتی بدون آن‌که ارتباط دوستی خود را قطع کنید، از توییت‌های کاربر خلاص شوید.
نکته: برای فعال‌سازی مجدد نمایش توییت‌ها در فید شخصی خود کافی است مراحل اشاره شده را تکرار کرده و گزینه Unmute را انتخاب کنید.
فیسبوک
مشاهده مطالب ناخواسته در صفحه شخصی فیسبوک بیش از دیگر شبکه‌های اجتماعی برای کاربران رخ می‌دهد. در این شبکه اجتماعی نیز می‌توانید از صفحه پروفایل شخصی دوست‌تان یا صفحه شخصی خودتان، نمایش مطالب مخاطب موردنظرتان را اخطار کنید.
در روش اول تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فید شخصی خود یکی از مطالب آن فرد را پیدا کرده و از بالا ـ سمت راست پنجره مطلب ارسالی، روی آیکون کوچکی که به شکل یک پیکان است کلیک کنید. در ادامه از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Unfollow را که با نام مخاطب همراه شده انتخاب کنید.
روش دوم با مراجعه به پروفایل کاربر انجام‌پذیر است. در این روش پس از مراجعه به پروفایل کاربر کلیدی با عنوان Following را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه نیز قابلیت دنبال کردن مخاطب غیرفعال شده و مطالب او از فید شخصی شما حذف می‌شود.
نکته: هنگامی که در فیسبوک فردی را از حالت دنبال کردن خارج می‌کنید (Unfollow) هیچ اعلانی برای مخاطبتان ارسال نشده و او از این اتفاق مطلع نخواهد شد.
لینکدین
ندیدن مطالب دوستانتان در لینکدین بدون قطع ارتباط با آنها روشی مشابه با فیسبوک دارد. برای انجام این کار باید به فید شخصی خود مراجعه کرده و یکی از مطالب فرد موردنظر را پیدا کنید. در نهایت از بالا سمت راست پنجره مطلب موردنظر، روی علامت پیکان موجود کلیک کنید و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Unfollow را که با نام کاربر همراه شده کلیک کنید.
گوگل پلاس
یکی دیگر از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس است که به واسطه یکپارچگی با دیگر سرویس‌های گوگل کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در این سرویس نیز برای به نمایش در نیامدن مطالب یک کاربر خاص بدون قطع ارتباط دوستی می‌توانید به این روش عمل کنید: به صفحه پروفایل کاربر موردنظر مراجعه کرده و در زیر اعداد تعداد دنبال‌کنندگان /نمایش مطالب روی علامت پیکان کوچکی که جهت پایین را نشان می‌دهد کلیک کرده و گزینه Mute را که با نام کاربر همراه است انتخاب کنید.
رفاقت بی‌رفاقت!
متاسفانه برخی شبکه‌های اجتماعی همچون پینترست و اینستاگرام قابلیتی برای ندیدن مطالب کاربران بدون قطع ارتباطات دوستانه را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و به عبارت دیگر چنانچه روحیات شما با مطالب منتشر شده توسط دوستانتان سازگار نباشد یا باید برخلاف میل خود انتشار این مطالب را تحمل کنید یا دوستی‌ها را کنار گذاشته و به‌دلیل اختلافات سلیقه‌ای خود به رفاقت‌های مجازی خاتمه دهید!
البته امیدواریم به‌زودی این قابلیت در این شبکه‌ها و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز طراحی شود.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
یکی از مشکلاتی که کاربران سیستم‌عامل ویندوز هنگام اتصال به اینترنت با آن مواجه می‌شوند، افت شدید سرعت در مرور صفحات وب یا دانلود نرم‌افزارهای مختلف است.
بسیاری از کاربران در این شرایط با پشتیبانی شرکت ارائه‌کننده سرویس تماس گرفته و پشتیبانی نیز اعلام می‌کند اتصال اینترنتی از سرعت خوبی برخوردار است و یکی از برنامه‌های موجود در سیستم‌عامل کاربر با دانلود خودکار از اینترنت، موجب افت سرعت شده است.
آیا می‌دانید برنامه‌های زیادی در پشت پرده به‌صورت پنهانی فایل‌های مختلفی را از اینترنت دانلود کرده و اقدام به تبادل اطلاعات با سرورهای اصلی خود می‌کنند یا به‌روزرسانی‌های خودکار را بدون اطلاع شما انجام می‌دهند؟ این مساله در مورد به‌روزرسانی خودکار ویندوز بخصوص ویندوز 1/8 و 10 نیز صادق است و افت سرعت‌های بسیاری از کاربران نیز به‌دلیل نبود کنترل یا نظارت روی همین مصرف‌های بی‌اجازه است.
دوست دارید ترافیک مصرفی اینترنت را در رایانه خود به شکلی بسیار آسان کنترل کنید تا در صورت نیاز بتوانید برخی ارتباطات را قطع یا سرعت اتصال را کاهش دهید تا افت سرعت در عملکرد دیگر برنامه‌ها محسوس نباشد؟
نرم‌افزار قدرتمند NetLimiter یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارها برای انجام این کار است. به‌کمک این نرم‌افزار می‌توانید میزان مصرف ترافیک اینترنتی خود را در هر لحظه مشاهده کرده و با گذاشتن یا برداشتن یک علامت چک‌مارک، دسترسی نرم‌افزارها به اینترنت را قطع یا وصل کنید.
همچنین می‌توانید در صورت نیاز محدودیت‌هایی را در سرعت دانلود و آپلود مشخص کرده و این محدودیت‌ها را برای برنامه‌های موردنظرتان اعمال کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید محدودیت دانلود را برای بخش به‌روزرسانی ویندوز معین کنید تا هنگام دریافت فایل‌های به‌روزرسانی نیز تمام ترافیک اینترنتی به این امر اختصاص نیافته و بتوانید مرور صفحات وب یا دیگر کارها را انجام دهید.

از دیگر امکانات این نرم‌افزار مشاهده میزان مصرف آپلود و دانلود در بازه‌های زمانی مختلف (24 ساعت گذشته تا چند سال قبل) به تفکیک پروتکل ارتباطی، نرم‌افزار، نام کاربر یا حتی شبکه کابلی و بی‌سیم است.
این نرم‌افزار در دو نسخه سری 3 و 4 قابل دانلود است که سری 3 برای ویندوزهای اکس‌پی، ویستا و 7 قابل استفاده بوده و سری 4 برای ویندوزهای 8،7، 10 استفاده می‌شود.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
گر شما برای کارتان یا امور تحصیلی به طور روزمره از اینترنت استفاده می‌کنید، بهره وری از اصول کلیدی موفقیت شما خواهد بود. جهت بهینه سازی امور تحت وب بهترین افزونه‌های فایرفاکس را به کار بگیرید تا کارهایتان سریع‌تر، آسان‌تر و کاراتر انجام پذیرند.

معرفی بهترین افزونه‌های فایرفاکس
طرح بندی کاشی‌ها را برای زبانه‌هایتان امتحان کنید
اگر شما اغلب از چند زبانه استفاده می‌کنید و در بیشتر مواقع بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید، احتمالا اگر به جای ردیف کردن، آن‌ها را کاشی چینی کنید بهره‌وری بهتری خواهید داشت. افزونه Tile Tabs این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا زبانه‌ها را در یک صفحه منفرد از طریق تقسیم صفحه نمایش مشاهده کنید. این ابزار به خصوص جهت مقایسه محتویات دو سایت یا کپی کردن اطلاعات از یک سایت به دیگری بسیار به کار می‌آید. شما می‌توانید انتخاب کنید که دو، سه، چهار یا همه زبانه‌ها را در ترتیب متنوعی از چینش، هرکدام به همراه نوار هدایت خود، داشته باشید.
از ویژگی‌های برجسته چینش کاشی مانند‌ زبانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• همسان ‌سازی هدایت به شما این اجازه را می‌دهد که همه کاشی‌ها و زبانه‌ها را به صورت هم‌زمان جابه‌جا کنید.

• نحوه چینش می تواند به ترتیب متفاوت افقی، عمودی و شبکه‌ای باشد و در نتیجه می تواند به شما انعطاف بالایی در مشاهده محتویات دهد.

• منوهای شخصی سازی شده شما را قادر می‌سازند تنها طرح‌ها و الگوهایی را ببینید که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید.

• میان‌برهای صفحه کلید برای نحوه چینش، جابه‌جایی زبانه‌ها و ایجاد زبانه‌های جدید به شما امکان می‌دهند چینش کاشی مانند زبانه‌هایتان را به سرعت انجام دهید.
• نحوه جداسازی زبانه‌ها‌، پوسته ها، مرزهای کاشی‌ها همگی قابل تنظیم هستند و باعث می‌شوند شما آن طور که می‌خواهید کاشی‌ها را ببینید.
Tile Tabs افزونه ای عالی برای کسانی است که بیشتر از یک زبانه را مورد استفاده قرار می‌دهند

میان‌برهای تقویت شده را به جستجوها اضافه کنید
نظرتان در مورد ساده‌تر کردن جستجو چیست؟ SME – Search Made Easy به شما اجازه می‌دهد بر روی هر لغتی در یک صفحه وب کلیک کنید و از منو زمینه، گزینه جستجو را انتخاب نمایید. این قابلیت اگر که شما می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لغتی خاص بیابید یا فیلمی مرتبط با آن لغت را از YouTube ببینید، می تواند به دردبه‌خور باشد. با این افزونه، به جای باز کردن زبانه‌ای جدید و جستجو، تنها نیاز است دوبار کلیک کنید.
تنظیمات افزونه به شما اجازه می‌دهد تا موتور جستجوی پیش فرضتان و سایت‌هایی را که دوست دارید در منوی زمینه ظاهر شوند، را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید برای هر عملکرد یک میان‌بر ویژه تعریف کنید یا سایت‌های مورد علاقه خودتان را به لیست اضافه کنید. نتایج جستجو برای راحتی شما می توانند در زبانه‌ای جدید یا صفحه‌ای جدید باز شوند.
SME – Search Made Easy جستجو را برای شما ساده‌تر می‌کند

افزونه ای برای ساده‌تر کردن جستجو در مرورگر فایرفاکس
زبانه ای جدید پر از بوکمارک داشته باشید
اگر می‌خواهید باز کردن بوکمارک‌ها برایتان خیلی ساده‌ای باشد، می‌توانید از افزونه Bookmark Tab استفاده کنید تا هر وقت زبانه‌ای جدید باز می‌کنید، بوکمارک‌های شما را باز کند. این افزونه به شما امکان می‌دهد به سادگی و سرعت به هر جایی که می‌خواهید از طریق بوکمارک‌هایتان در نوار ابزار، منو و... بروید. همچنین می‌توانید جعبه جستجویی در بالای لیست بوکمارهایتان داشته باشید، پوشه‌های بازشده را نشان‌دار ببینید، همه بوکمارک‌ها را درون پوشه هایشان داشته باشید یا قابلیت دید کلی را خاموش کنید. همچنین در صورتی که تمایل دارید نمایشی شخصی سازی شده از بوکمارک‌ها داشته باشید می‌توانید شیوه نمایش را نیز تغییر دهید.
افزونه Bookmark Tab مانند میان‌بر زیبایی است که می‌توانید با استفاده از آن به نحوی کارا بوکمارک‎‌ها را در یک زبانه جدید باز کنید

کارآیی بیشتری را برای دکمه خانه فایرفاکس تعریف نمایید
فایرفاکس افزونه به‌ درد بخوری به نام UsableHomeButton دارد که هدف ساده‌ای را دنبال می‌کند. ‌این افزونه دکمه خانه فایرفاکس را به هر وب‌سایتی که شما اکنون مشاهده می‌کنید لینک می‌کند. در نتیجه، با کلیک بر روی دکمه خانه فایرفاکس شما به صفحه اصلی سایتی که در حال مشاهده آن هستید، هدایت می‌شوید. چرا؟ سایت‌های بسیاری هستند که امکان بازگشت به صفحه اصلی آن‌ها چندان راحت نیست. سایت‌هایی که انتقال ساده را برای کاربر تسهیل می‌کنند که مشکلی ندارند؛ اما گاهی اوقات برای شما مقدور نیست که به مسیر اولیه‌تان در صفحه اصلی سایت بازگردید. در چنین اوقاتی این افزونه ساده می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
همچنین توسط این افزونه یک منوی زمینه به دکمه خانه در فایرفاکس شما افزوده می‌شود. یک ویژگی خوب منو زمینه امکان «فراموشی» صفحه یا سایت جاری است که با استفاده از آن سایت یا صفحه موردنظر از تاریخچه مرورگر شما پاک می‌شود. اگر شما بر روی forget about the site کلیک نمایید هر کوکی مربوط به آن نیز پاک خواهد شد. همچنین می‌توانید زبانه جاری را خالی سازید یا مستقیما به صفحه آغاز که در تنظیمات فایرفاکس تعریف کرده‌اید، بروید.
به وسیله UsableHomeButton شما دیگر هیچ ‌گاه راه بازگشت خود به صفحه اصلی یک سایت را گم نمی‌کنید.

کدام یک از این افزونه‌ها بیشتر سبب بهره ‌وری و کارآیی شما می‌شوند؟
چه شما بخواهید وبسایت‌ها را مقایسه کنید، چه به دنبال میان‌برها باشید؛ این عناوین مطمئنا می‌توانند برای شما مفید واقع شوند. اما، افزونه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در مسیرهای متفاوتی برای ما مفید باشند.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
سرویس ایمیل جیمیل ویژگی‌ جدیدی را فعال کرده است که مورد تقاضای بسیاری از کاربران بود. حالا کاربران می‌توانند دکمه بلاک را در جیمیل خود فعال کنند همچنین می‌توانید نمایش و دیدن پیام‌ها از کسانی که مزاحم هستند یا برایتان مشکلی ایجاد می‌کنند را متوقف کنید.

آموزش بلاک کردن ایمیل های مزاحم در جیمیل
بلاک کردن افراد مزاحم مسیری راحت و دو مرحله‌ای دارد که مستقیما پیام‌های این افراد را به بخش اسپم می‌فرستد. در کنار امکان بلاک گزینه‌ "unsubscribe" در اپلیکیشن های جیمیل فعال شده است. از طریق این امکان می‌توانید مستقیما روی نسخه موبایل از گروه ایمیلی که تمایل ندارید خارج شوید.
برای فعال کردن هر دو امکان به قسمت بالای سمت راست ایمیل بروید و روی سه نقطه کلیک کنید. پس از باز کردن این منو بر روی موبایل می‌توانید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر بعد از بلاک کردن فرستنده‌ای پشیمان شدید می‌توانید به بخش تنظیمات جیمیل رفته و آن‌ها را به حالت اول برگردانید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا