خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
GOOGLE


آموزش بسیار ساده پاک کردن اطلاعات در گوگل!
تاکنون به این موضوع فکر کردهاید که گوگل چقدر درباره شما میداند؟ با امکان جدیدی که گوگل به تازگی به موتور جستوجوگر خود اضافه کرده میتوانید این موضوع را بررسی کنید و همچنین سابقه تمام جستوجوهای خود را ببینید و دانلود کنید.

به وسیله این قابلیت که توسط وبلاگ غیررسمی «سیستم کار گوگل» کشف شده است، به کاربر این امکان داده میشود که به تمام اطلاعات از جستوجوها گرفته تا لینکهایی که در جستوجوها روی آن کلیک کرده است، دسترسی پیدا کند.
همچنین کاربران با این قابلیت به آدرسهایی که جستوجو کردهاند دسترسی پیدا میکنند. حتی میتوانند فهرستی از تصاویری را که هنگام جستوجو روی آنها کلیک کردهاند مشاهده کنند. پاک کردن حافظه مرورگر باعث نمیشود که این اطلاعات پاک شوند.
اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا علاوه بر دانلود سوابق جستوجوهای خود میتوانید آنها را پاک کنید. در ابتدا برای دانلود سوابق جستوجوها به این شکل عمل کنید.

1- به صفحه google web and app activity بروید

2- روی آیکون gear در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

3- از منویی که باز میشود گزینه دانلود را انتخاب کنید. اکنون یک پنجره باز میشود که به شما هشدار میدهد سوابق جستوجوهای خود را در یک رایانه عمومی دانلود نکنید زیرا حاوی حجم زیادی از اطلاعات حساس است.

4- اگر قصد ادامه داشتید، روی گزینه ایجاد آرشیو (create archive) کلیک کنید.

زمانی که سوابق شما دانلود شد، ظرف چند ثانیه یک لینک دریافت میکنید که به شما اجازه میدهد اطلاعات خود را ببینید.
اگر نمیخواهید اطلاعات را دانلود کنید و ترجیح میدهید از شر آنها خلاص شوید میتوانید آنها را پاک کنید.


البته دلایلی وجود دارد که به گوگل اجازه دهید اطلاعات جستجوهای شما را نگه دارد. برای مثال این سوابق نتایج سریعتر جستوجو را تضمین میکند. همچنین گوگل با این سوابق تمام تازه ترین اطلاعات مرتبط به شما را دارد. اگر این سوابق را پاک کنید نتایج جستوجوهای شما مطابق عادات شما نخواهد بود.
اما اگر باز هم خواستید سوابق جستوجوهای خود را پاک کنید، بدین طریق است.
قبل از شروع، لازم به ذکر است که اگر میخواهید اطلاعات خود را مخفی نگه دارید میتوانید از گزینه حریم خصوصی مرورگر خود استفاده کنید که مانع ذخیره سازی اطلاعات توسط گوگل میشود. اگرچه همچنان شرکت ارائه دهنده اینترنت و یا کارفرما شما میتواند به آن دسترسی داشته باشد.
صرفا پاک کردن حافظه مرورگر باعث پاک شدن سوابق جستوجوهای ذخیره شده توسط گوگل نمیشود زیرا شما فقط اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگر را پاک میکنید نه اطلاعاتی که روی سرور گوگل ذخیره میشود.



1- به صفحه web and app activity page بروید و روی آیکون gear در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

2- گزینه items remove را انتخاب و از پنجره ای که باز میشود گزینه the beginning of time را انتخاب کنید.

3- آیکون remove را بزنید و اطلاعات خود را پاک کنید. به این ترتیب سوابق تمام جستجوهای شما در گوگل پاک خواهد شد و لازم نیست که نگران آگاهی گوگل از اطلاعات درباره خود برای مثال زمانیکه برای یک کنسرت رزرو کرده اید باشید.


نکات مثبت :
* مطالب زیاد
* عنوان مناسب
نکات منفی :
* نبود تگ ها ( اضافه شدن توسط مدیر )
* نبود تصویر
* مطالب اضافی
* نبود لینک های مفید
* به روز رسانی نشدن مقاله در طولانی مدت​
انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Cinder

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
نکاتی جهت استفاده بهتر از سرویس جی میل ،سرویس ایمیل شرکت گوگل؛ یعنی Gmail یکی از بهترین سرویس های ایمیل است که کاربران زیادی هم دارد.با این اوصاف است که حالا دیگر اغلب کاربران ایمیل در سراسر دنیا به Gmail مهاجرت می کنند تا از سرعت و امکانات پیشرفته آن بهره ببرند.

بنابراین کلیدهای میان بر، امکانات و کلیدهایی که در جاهای مختلف برای انجام سریع تر امور قرار داده شده، برچسب ها و دسته بندی های شخصی، جست وجو و سایر امکانات جی میل برای کاربران آن مهم است. با این اوصاف می توانید با این چند نکته کاربردی از این سرویس ایمیل محبوب بهتر و راحت تر استفاده کنید.


انصراف از ارسال ایمیل
این یک قابلیت بسیار خوب و کاربردی است که در بسیاری از سرویس های ایمیل دیگر وجود ندارد. گاهی از ارسال یک ایمیل منصرف می شوید و تصمیم می گیرید آن را ارسال نکنید. برای این کار باید به بخش تنظیمات که با آیکون چرخ دنده مشخص شده، مراجعه کرده و در تب Labs آن را فعال کنید. در این صورت اگر به اشتباه ایمیلی را به آدرسی بفرستید، می توانید به سرعت از ارسال آن انصراف دهید.


جی میل تان را مرتب کنید
شاید ظاهر جی میل تان گاهی کمی شلوغ باشد و شاید هم برعکس، به نظر خیلی فشرده برسد. برای اینکه تراکم آیکون ها و ایمیل ها بیشتر شود، بهتر است از حالت نمایش Compact یا فشرده استفاده کرده و اگر می خواهید این بخش ها بزرگ تر شوند، حالت Comfortable را انتخاب کنید. برای انتخاب این حالات نمایش از آیکون چرخ دنده استفاده کنید که در سمت بالا و راست دیده می شود.


کلیدهای میان بر ضروری
قبل از هر چیز به قسمت Setting رفته و از تب تنظیمات عمومی یا General، گزینه Keyboard Shortcuts را در حالت فعال یا on قرار دهید.



چند کلید میان بر مفید عبارتند از: J برای باز کردن ایمیل قبلی، K برای باز کردن ایمیل بعدی، E برای آرشیو کردن یک ایمیل، شیفت و # برای فرستادن به سطل زباله یا Trash، / برای تایپ کردن در نوار جست وجو، A برای جواب دادن به ایمیل در جواب تمام افرادی که ایمیل موردنظر برای شان ارسال شده است و بالاخره R هم برای جواب دادن به یک ایمیل تنها در جواب یک شخص.

استفاده راحت تر از عکس ها
برای استفاده از عکس ها در جی میل کافی است که با کلید میان بر Ctrl+V آنها را Paste کنید. البته قبل از این عمل باید عکس را در کی برد کپی کرده باشید. با استفاده از قابلیت پشتیبانی گیری گوگل پلاس کار کمی ساده تر می شود، چون هر عکسی که با گوشی یا تبلت خود گرفته باشید، روی گوگل درایو ذخیره می شود.


کاربرد آن در جی میل این است که می توانید از کلید Insert که گوگل اخیرا در کادر ایجاد ایمیل جدید اضافه کرده، استفاده کنید و عکس های گوگل درایو خود را در ایمیل قرار دهید. البته امکان به اشتراک گذاری یک آلبوم کامل هم وجود دارد.


حذف ایمیل های حجیم
اگر فضای ۱۵ گیگابایتی جی میل شما رو به اتمام است، می توانید با استفاده از این لینک بررسی کنید که فضای موجود به چه صورت استفاده شده و برای خالی کردن موارد حجیم باید از کجا شروع کرد. برای این کار عبارت «size:[x number]m» را در گوگل جست وجو کنید.



مثلا با جست وجوی عبارت «size:۱۰۰k» تمام ایمیل هایی که ظرفیت بیش از ۱۰۰ کیلوبایت را اشغال کرده اند، نمایش داده می شوند. به جای k از m استفاده کنید تا ایمیل های بیشتر از ۱۰۰ مگابایت را پیدا کنید.

دیدن تعداد ایمیل های خوانده نشده در کنار تب های مختلف
با فعال کردن افزونه ای به نام Unread message icon می توان در کنار نام تب ها تعداد ایمیل های خوانده نشده را هم مشاهده کرد؛ البته به شرطی که تعداد تب ها زیاد نباشد. این تعداد به صورت خودکار به روز می شود و نیازی به باز کردن تبی که جی میل در آن باز شده ندارید. برای فعال کردن این امکان مسیر زیر را در تنظیمات دنبال کنید:

Settings > Labs tab > Enable Unread message icon


ارسال و آرشیواگر دوست دارید جی میل شما خلوت باشد، از آیکون Send and Archive به جای Send معمولی برای پاسخ به ایمیل ها استفاده کنید. البته آرشیو با حذف کردن متفاوت است. برای دیدن ایمیل های آرشیو شده می توان از تب All Mail در بخش کناری یا نوار جست وجو در بالای صفحه استفاده کرد. برای فعال کردن این ویژگی جی میل مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting > General > Show Send & Archive Button in reply



خواندن ایمیل ها به صورت آفلاینGmail Offline یکی از مهم ترین ویژگی های جی میل است. این افزونه به شما اجازه می دهد که ایمیل ها را بخوانید، پاسخ بدهید، جست وجو و آرشیو کنید، آن هم بدون اتصال به اینترنت. برای فعال کردن این ویژگی در تنظیمات جی میل به تب Offline مراجعه کنید.



لینکی برای نصب افزونه در این تب قرار داده شده که پس از نصب آن، امکان همگام سازی ایمیل ها فراهم می شود. به این صورت که در حالت آفلاین همه چیز توسط افزونه ذخیره می شود و به محض اتصال به اینترنت، با جی میل آنلاین همگام سازی می شود.


ایمیل ها را به برنامه های روزانه خود اضافه کنید
جواب دادن به ایمیل کار وقت گیری است. اگر سرتان شلوغ باشد و در انجام این مهم تعلل کنید، ممکن است بعضی از ایمیل های مهم بدون پاسخ باقی بمانند. بنابراین بهتر است این ایمیل ها را به Tasks خود اضافه کنید. در بخش بالا و چپ روی عبارت Gmail کلیک کنید و از لیست نمایش داده شده، گزینه Tasks را انتخاب کنید.


انصراف از ثبت نام در وب سایت ها و سرویس ها
شاید در وب سایت های زیادی ثبت نام کرده اید و از اینکه در طول روز ایمیل های زیادی دریافت می کنید، خسته شده اید. برای انصراف از ثبت نام یا به اصطلاح unsubscribe در نوار جست وجو همین عبارت را تایپ کنید.


نتیجه جست وجو این است که تمام مواردی که شامل این عبارت هستند، نمایش داده می شوند و می توانید یک به یک همه موارد را بررسی کنید. پلاگینی به نام Unroll.me هم برای پاکسازی این نوع ایمیل ها وجود دارد که کار را ساده تر می کند.

برای ایمیل ها Label انتخاب کنید
با Drag کردن لیبل های جی میل از بخش بالایی inbox و رها کردن روی ایمیل ها، می توانید عمل لیبل گذاری را سریع تر و راحت تر انجام بدهید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
  • تشکر
Reactions: Cinder

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
با حضور پر رنگ دنیای مجازی در زندگی روزمره ما، داشتن وبلاگ و سایت در میان افراد عادی محسوب می شود، اما بد نیست بدانید میان سایت و وبلاگ تفاوت هایی است.

وب سایت مجموعه ای از تعدادی فايلهای حاوی متن، تصویر یا گرافیک به هم متصل است که غالباً شامل یك صفحه اصلی است که بر روی یك خدمات دهنده اینترنتی یا سرور قرار دارد.اطلاعات آن به صورت مجموعه ای توسط یك فرد، گروه یا سازمان تهیه و نگهداری می شود و عموم مردم می توانند بـ*ـو*سیله اینترنت به آن دسترسی داشته باشند؛مانند صفحه هایی که دائما در اینترنت با آن سر و کار داریم.





اين مجموعه فايل ها با فرمت HTML شناخته شده اند و هر کاربر با وارد کردن نام اینترنتی وب سایت مربوطه در مرورگرها می توانند به صفحه اصلی وب سایت دسترسی پیدا کرده و از طریق این صفحه به سایر صفحات دیگر وب سایت راهنمایی شوند.


یک وب سایت اغلب می تواند متعلق به یک سازمان،شرکت یا شخص باشد که طراحی سایت برای دستیابی به بازارهای آنلاین و جلب توجه بینندگان و ترغیب کاربران جهت بازدید آنها و یا خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه برای بازگشت مجدد به همان سایت اهمیت بسزایی دارد.






برای ایجاد کردن یک وب سایت باید هم دامنه و هم فضایی جهت میزبانی داشته باشید و همچنین وب سایت ها برای مقاصد اقتصادی و تجاری،اطلاع رسانی،سرگرمی و آموزش ساخته می شوند.


وبلاگ:

وبلاگ از یک یا چندین صفحه اینترنتی شخصی یا گروهی تشکیل شده که در آن شخص یا گروه به نوشتن مطالب روزانه یا چند روز یکبار با موضوعات متنوع به صورت متوالی می پردازند این افراد در نوشتار خود می توانند افکار،عقاید اشعار و یا خاطرات خود را مکتوب کنند و برای مطالعه عموم قرار می دهند.







به دلیل اینکه وبلاگ در اینترنت منتشر می شود می توان آن را یک نشریه اینترنتی شخصی هم نامید،می توان گفت در واقع وبلاگ یک رسانه اینترنتی محسوب می شود.

برای نوشتن وبلاگ نیازی به پرداخت پول نیست چون سرویس های مختص آن امکانات لازم را به صورت رایگان در اختیار وبلاگ نویسان قرار می دهند ولی برای داشتن یک سایت باید برای داشتن دامنه هزینه کد در صورتی که وبلاگ رایگان است.


در نوشتن وبلاگ می توانید فیلم یا تصویر نیز به صورت رایگان به اشتراک بزارید و الزامی برای حضور تبلیغات در این صفحات نیست اما در وب سایت ها برای تامین هزینه های خود از تبلیغات در کناره سایت استفاده می کنند.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
تاکنون به این موضوع فکرکرده اید که گوگل اطلاعات جست و جویتان را در اختیار دارد؟ شما به وسیله قابلیت سابقه گوگل می توانید این موضوع را بررسی کنید و همچنین سابقه تمام جست و جوهای خود را ببینید و دانلود کنید.

اطلاعات خود را در گوگل پاک کنید

کاربران با این قابلیت به آدرس هایی که جست و جو کرده اند دسترسی پیدا می کنند. حتی می توانند فهرستی از تصاویری را که هنگام جست و جو روی آنها کلیک کرده اند مشاهده کنند. پاک کردن حافظه مرورگر موجب نمی شود که این اطلاعات پاک شوند.

اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا علاوه بر دانلود سوابق جست و جوهای خود می توانید آنها را پاک کنید. در ابتدا برای دانلود سوابق جست و جوها به این شکل عمل کنید.

به صفحه (google web and app activity) بروید و روی آیکون (gear) در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. از منویی که باز می شود گزینه دانلود را انتخاب کنید. اکنون یک پنجره باز می شود که به شما هشدار می دهد سوابق جست و جوهای خود را در یک رایانه عمومی دانلود نکنید؛ زیرا حاوی حجم زیادی از اطلاعات حساس است.




اگر قصد ادامه داشتید، روی گزینه ایجاد آرشیو (create archive) کلیک کنید.

حال اگر نمی خواهید اطلاعات را دانلود کنید و ترجیح می دهید از شر آنها خلاص شوید می توانید آنها را پاک کنید.

البته دلایلی وجود دارد که به گوگل اجازه دهید اطلاعات جست و جوهای شما را نگه دارد. برای مثال، این سوابق نتایج سریع تر جست و جو را تضمین می کند. همچنین گوگل با این سوابق تمام تازه ترین اطلاعات مرتبط به شما را دارد. اگر این سوابق را پاک کنید نتایج جست و جوهای شما مطابق عادات شما نخواهدبود.

اما اگر می خواهید سوابق جست و جوهای خود را پاک کنید، به این طریق است.

گفتنی است که اگر می خواهید اطلاعات خود را مخفی نگه دارید می توانید از گزینه حریم خصوصی مرورگر خود استفاده کنید که مانع ذخیره سازی اطلاعات از سوی گوگل می شود. اگرچه همچنان شرکت ارایه دهنده اینترنت یا کارفرمای شما می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

صرفا پاک کردن حافظه مرورگر باعث پاک شدن سوابق جست و جوهای ذخیره شده به وسیله گوگل نمی شود؛ زیرا شما فقط اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگر را پاک می کنید نه اطلاعاتی که روی سرور گوگل ذخیره می شود.

برای این منظور به شکل زیر عمل کنید.

به صفحه (web and activity page) بروید و روی آیکون (gear) در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. گزینه (items remove) را انتخاب و از پنجره ای که باز می شود گزینه (the beginning of time) را انتخاب کنید.

آیکون (remove) را بزنید و اطلاعات خود را پاک کنید. به این ترتیب سوابق تمام جست و جوهای شما در گوگل پاک خواهدشد و دیگر لازم نیست نگران اطلاع گوگل از برنامه های خود باشید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
بسیاری از کاربران مدتی سعی کرده اند از جستجوگر بینگ استفاده کنند، به قوت حریم خصوصی در جستجوگر «داک داک گو» دل خوش کرده و حتی یاهو را نیز یک بار دیگر امتحان کنند اما در نهایت باز به سراغ گوگل این قهرمان عرصه جستجوگری می روند.

سایر جستجوگرها دارند فاصله شان را با گوگل کم می کنند اما گوگل همچنان یکه تاز است زیرا نتایج مرتبط تری به دست می دهد، وبگاه ها را سریع تر نمایه بندی و جستجو می کند و مدام در حال بهتر شدن است. به راستی گوگل از رقبا بهتر است؟





تاریخچه فناوری جستجوگر


بد نیست نخست به برخی از فناوری ها و شرکت ها نگاهی بیندازیم که جستجوگری را پیش برده و جستجوگری را به وضعیت کنونی رساندند.

به میدان آمدن آرکی (1900)

آرکی (Archie) را بسیاری نخستین جستجوگر می نامند. براساس معیارهای امروزی بدوی به نظر می رسد اما ابرازی بود که وبگاه های اف تی پی در دسترس عموم را نمایه بندی می کرد تا کاربران بتوانند فایل های مورد نظرشان را پیدا کنند. دوره قبل از جهان گستری وب بود. بنابراین کاربر باید با استفاده از کارخواه (client) محلی یا تلنت به رایانه های خدمات دهنده آرکی دسترسی می یافت. تلنت قرارنامه ای برای شبکه بندی است که اتصال دو رایانه هم شبکه را میسر می کند.




واندرر (1993)


جستجوگر واندرر (World Wide Web Wanderer) که در سال 1993 پا گرفت. نخستین جستجوگری بود که برای نمایه بندی وبگاه ها و درج خود کار آنها در پایگاه داده پدید آمد. نمایه این جستجوگر یعنی واندکس راهی برای اندازه گیری وب براساس شمارش رایانه های خدمات دهنده سراسر جهان به منظور اندازه گیری ردش وب بود. در واقع این قابلیت به سرمشق برنامه های وب کاوی امروزی تبدیل شد که وارد اوب می شوند و محتوای آن را نمایه بندی می کنند.

اکسایت (1993)

اکسایت طرح شش دانشجوی دانشگاه استفورد بود که سعی داشتند میزان کارایی نمایه بندی را با تحلیل روابط در زبان عادی افزایش دهند. در اکسایت که در آن هنگام آرکی تکست نام داشت، خبرنگاران رات برای نوشتن بررسی های کوتاه راجع به وبگاه ها به کار گرفتند تا قابلیت کاربری را در قیاس با جستجوگرهای بدوی تر مبتنی بر پیوندها بهبود دهند.

رونق جستجوگری (1994)

سال 1994 احتمالا مهمترین سال در تاریخ جستجوگرها است. در 12 ماه همین سال بود که جستجوگرهای اینفوسیک، آلتاویستا، وب کراولر، یاهو و لایکوس پدیدار شدند.

* اینفوسیک: این جستجوگر به کاربران امکان می داد به طور بی درنگ صفحه های وب خود را ارائه دهند و به طور خود کار براساس رده ای که کاربر تعریف می کرد نمایه بندی می کرد.

* آلتاویستا: نخستین جستجوگری که از پهنای باند نامحدود استفاده می کرد، پرس و جو به زبانط بیعی را پوشش می داد و برای بهکرد نتایج دارای تصحیح کننده جستجو بود.

* وب گراولر: کل صفحه را نمایه بندی می کرد نه فقط عناوین و توضیحات را.

* لایکوس: نخستین جستجوگری که براساس مرتبط بودن یافته ها، آنها را مرتب می کرد. این جستجوگر بزرگترین بانک داده وبگاه های مرتب شده را داشت و در اوج خود (حضور سال 1996) بیش از 60 میلیون وبگاه را نمایه بندی کرده بود.

جستجوگرها طی این دوره زمانی و چند سال بعد به شدت از برچسب های نشانگر عناوین، توضیحات و کلیدواژه های افزوده شده به وبگاه از سوی مدیر وبگاه استفاده کرده بودند. این برچسب ها و همچنین چگالی کلیدواژه ها در متن وبگاه عامل های اصلی رتبه بندی بودند که به شناسایی و نمایه بندی مناسب محتوا کمک می کردند.




جستجوگر اسک/ اسک جیو (1997)

در جستجوگر اسک (Ask) و خدمات اسک جیوز (Ask Jeev) آن از ویراستارها (انسان) استفاده کردند تا فهرستی از پرسش های جستجویی معروف تهیه کنند. در این خدمات از عملیات خود، کار در قالب سامانه رتبه بندی موسوم به دایرکت هیت استفاده کردند تا وبگاه ها را براساس معروفیت شان رتبه بندی کنند اما متوجه شدند دستکاری آن خیلی آسان است و چند سال بعد استفاده از این جستجوگر را متوقف کردند.

ام اس ان بینگ (2009-1998)

ام اس ان با نیت بهره گیری از موفقیت سایر محصولات مایکروسافت جستجوگر خاص خود را راه اندازی کرد و پای به قلمرو جستجوی بر خط گذاشت. این جستجوگر برای ارائه نتایج جستجو متکی به آورچر، لوک اسمارت و سایر فهرست های پولی بود تا اینکه گوگل موفقیت الگوی خود را به نام پیونده برگشتی را ثابت کرد. در نتیجه ام اس ان در سال 2004 با سرمشق قرار دادن گوگل راهبرد مشابهی در پیش گرفت، هر چند نتوانست به اندازه گوگل به موفقیت دست یابد. ام اس ان در سال 2009 میلادی نام تجاری خود را به بینگ تغییر داد.

سربرآوردن گوگل

در اواخر دهه 1990 میلادی سیطره هرزنامه ها در وب و بی ربطی نتایج جستجو موجب شده بود تا جستجوگرهای اینترنتی کمابیش بی استفاده باشند. برای دردسرهای ناشی از یکه تازی هرزنامه ها و دستکاری جستجوگرهای اینترنتی راهکاری وجود نداشت تا اینکه گوگل به میدان آمد. آغاز گوگل در واقع طرحی به نام بک راب بود که لاری پیج و سرگئی برین در سال 1996 آغاز کردند. هدف شان این بود عمدتا از پیونده ها برای رتبه بندی و بهکرد میزان با ربط بودن نتایج استفاده کنند و انقلابی در حوزه جستجوگری پدید آوردند.




محور این نظریه این بود که هر وبگاه دارای پیوند با وبگاه دیگر به معنای اعتماد به محتویات آن است. این پیونده ها نقش رأی را بازی می کردند و متن لنگر انداخته در آن پیونده روشی برای نمایه بندی وبگاه براساس چیزی بود که دیگران به آن رأی داده بودند.

این فناوری خیلی جالب بود و برین و پیج کوشیدند آن را به مبلغ 750 هزار دلار به رقبا بفروشند. خوشبختانه کسی علاقه ای به خرید آن نداشت. برین و پیج همچنان به بهسازی این فناوری ادامه دادند و گوگل در سال 2000 به بزرگترین جستجوگر جهان تبدیل شده بود.

علت پیشتازی گوگل

سازگارپذیری را شاید بتوان مهمترین دلیل برای پیشی گرفتن کاربری گوگل از سایر رقبا خواند. همین که بازاریابان و متخصصان جستجوی اینترنتی یاد می گرفتند گوگل را دستکاری کنند، گوگل دست به تغییر می زد.

وقتی فناوری های جدید مانند رسانه های اجتماعی نقش فعالی در ارتباط میان کاربران پیدا کردند، گوگل آنها را در الگوریتم خود گنجاند تا با ربط بودن نتایج را افزایش دهد. عادات جستجو هم که تغییر می کرد، گوگل خود را تغییر می داد. گوگل مدام در حال دیده بانی، واکاوی و تکمیل سازی است و با استفاده از انبوه داده هایی که از کاربران گردآوری می کند، مدام در حال تحویل محصولات و خدماتی بهتر، دقیق تر و کاربرپسندتر از رقبا است.

آینده جستجوگری

گوگل در صدر قرار دارد و بعید به نظر می رسد در آینده ای نزدیک هیچ کدام از رقبا بتوانند دردسری برایش ایجاد کنند اما وب هم به سرعت در حال تغییر است و گوگل و سایرین باید همچنان دقت جستجوگری های خود را بهبود دهند.




جستجوگرهای اینترنتی و از جمله گوگل تاکنون برمبنای انطباق پرسش ها یا صفحه های وب نتایج جستجو را تحویل می داده اند. اکنون بینگ، گوگل و یاهو در تکاپوی آن هستند تا براساس جستجوی معنایی به نتایج بهتری دست یابند.

افزایش اهمیت مکان

مثال غذای دریایی نشان می دهد که مکان اهمیت زیادی دارد. کسی که در تهران زندگی می کندرستوران غذاهای دریایی واقع در سنگاپور به دردش نمی خورد. جستجوی مکان مبنا در حال تغییر دادن همه چیز است و اکنون مکان کاربر برای تحویل نتایج مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهکرد جستجوی همراه

در سال 2015 برای نخستین بار در تاریخ میزان ارتباطات تلفن همراهی در اینترنت از نوع رایانه ای چه رومیزی چه کیفی پیشی گرفت و این روند همچنان به طور شتابان ادامه دارد. بنابراین باید به کاربران تلفن همراه هوشمند توجه بیشتری داشت.

گوگل در حال معرفی الگوریتم جدیدی برای تلفن همراه است که وبگاه هایی را که به طور مناسب در تلفن همراه به نمیاش درنمی آیند در نظر نمی گیرد تا کاربران تلفن همراه تجربه بهتری از کاربری خود به دست آورند. یاهو هم به تلفن همراه توجه دارد که شاید اثر ماریسا مایر، مدیرعامل این شرکت باشد که کارمندس ابق گوگل است.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
حدود ده سال پیش، شما با خیال راحت می توانستید درخواست های دوستی را قبول کنید. اما امروزه، حتی برای به اشتراک گذاری یک عکس باید کمی بیشتر درباره آن فکر کنید. در اینجا شما می توانید با انجام دادن این 10 روش ساده، علاوه بر اینکه می توانید تجربه خوبی را از حضور در شبکه های اجتماعی داشته باشید، از به سرقت رفتن اطلاعات شخصیتان جلوگیری کنید.





1. گمنام ثبت نام کنید

اول از همه یک ایمیل جدید درست کنید. از هیچ یک از مواردی که باعث شناختن هویت شما می شود (از جمله نام و نام خانوادگی، سال تولد یا کد پستی) در آدرس ایمیل جدید یا پروفایل تان استفاده نکنید. با استفاده از این آدرس ایمیل جدید، صفحات رسانهای اجتماعی را ایجاد کنید و فقط افرادی را که واقعا به آنها اعتماد دارید اضافه کنید. همچنین از گذاشتن عکس های شخصی که به شناسایی شما کمک میکند اجتناب کنید.

2. از رمز عبورهای قوی استفاده کنید

پسورد هایتان را برای اکانت هایی که دارید به روز رسانی کنید و مطمئن شوید که برای هر کدام از اکانت هایی که دارید پسورد قوی استفاده کردهاید. برای ساختن یک پسورد قوی می توانید از ترکیب حروف (حداقل یک حرف بزرگ) و عدد استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که می توانید از کاراکتر های خاص (از جمله @ # $ % !) نیز استفاده کنید. از رمز عبورهایی که به راحتی قابل حدس زدن هستند به هیچ وجه استفاده نکنید.

3. تنظیمات حریم خصوصی خودتان را ارتقاء دهید

هر رسانهی اجتماعی، گزینه ای برای تنظیمات دارد که در آن به شما اجازه میدهد امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید. بنابراین با استفاده از آن شما میتوانید فقط به دوستانتان یا افراد خاصی اجازه بدهید که پست های شما و اطلاعات شخصیتان را ببینند. هیچ وقت تصور نکنید که تنظیمات پیشفرض، به صورت محرمانه تنظیم شده است.

4. از شناسههای مکانیابی استفاده نکنید

تنظیمات مکانیابی را خاموش کنید و هرگز اطلاعات مکانی را که در آن می خواهید باشید (مثلا هنگام خارج شدن از شهر برای تعطیلات) را به اشتراک نگذارید. حتی مشخصات مکانی که معمولاً برای خرید کردن به آنجا می روید را با دیگران در میان نگذارید. این کار باعث می شود که مردم کارهای روزمره ای را که انجام می دهید پیدا کنند و درنتیجه می توانند مکانی را که شما قرار است به آنجا بروید پیشبینی کنند.

5. افرادی را که به عنوان دوست قبول می کنید، با دقت انتخاب کنید

مطمئن شوید افرادی که شما را به عنوان دوستی اضافه میکنند را می شناسید. قبل از اینکه درخواست دوستی را قبول کنید یک پیام خصوصی برای آن شخص بفرستید و از او چیزی را درخواست کنید که به شما در شناساندن هویتش کمک می کند. حتی اگر شما فرض کنید که می توانید او را از روی عکس یا نام تشخیص دهید، در این صورت برای شما راحت تر خواهد بود که بفهمید این فرد همان شخصی است که می شناسید یا اینکه نقش او را بازی می کند ( این روش، یکی از روش های مرسوم برای جعل هویت است).

6. اطلاعات شخصیتان را به اشتراک نگذارید

منظور از این اطلاعات، مواردی همچون شمارههای بیمه اجتماعی، تاریخ تولد، شماره تلفن واطلاعات بانکی است. سارقین هویت می توانند از این اطلاعات شما استفاده کنند. اگر فردی از لحاظ قانونی به این اطلاعات شما نیاز داشته باشد، راههای دیگری نیز وجود دارد که می تواند با استفاده از آنها با شما تماس بگیرد.

7. ارسال کردن ، دوباره ارسال کردن، لایک کردن

هیچ چیزی بر روی اینترنت به طور کامل امن نیست. هر کسی می تواند آنچه را که شما پست کردهاید ذخیره کند و یا اینکه آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. پس به خاطر داشته باشید چیزی را که می خواهید ارسال کنید با دقت بیشتری انتخاب کنید. همیشه فرض کنید چیزی را که ارسال می کنید باقی خواهد ماند و حذف نمی شود. هیچ وقت چیزی را درمورد خودتان،خانواده تان یا دوستان تان، که خود شما یا آنها دوست ندارند عمومی شود را ارسال نکنید. همیشه از ارسال چیزهایی که لحظه ای به ذهنتان خطور میکند اجتناب کنید، و اینکه از ارسال چیزی که باعث پشیمانی و تأسف خوردن شما می شود خودداری کنید.

8. از عکسها و آبرویتان محافظت کنید

اگر شخصی چیزی را ارسال کرده است که شما آن را دوست ندارید به آنها اجازه بدهید که بدانند این برای شما ناخوشایند است و از آنها درخواست کنید که آن را بردارد. به صورت منظم بخش "عکس هایی مربوط به خود" را چک کنید و ببینید که چه کسی آن را ارسال کرده است، همچین دیوار (wall) خودتان را بررسی کنید و چیزهایی که در آن برچسب خوردهاید را ببینید. اگر فردی از حذف کردن چیزی که برای شما ناخوشایند است امتناع می کند، پس ضروری است تا او را بلاک کنید و یا اینکه آن را گزارش (report) کنید.

9. مراقب چیزی که بر روی آن کلیک می کنید باشید

اگر بر روی لینک هایی که از محتوای آن خبر ندارید کلیک کنید، آگاه باشید که هکرها می توانند با استفاده از این روش وارد اکانت شما شوند و یا اینکه می توانند ویروسی را از طریق آن پخش کنند. اگر فردی چیزی را برای شما ارسال کرد و این فایل غیر طبیعی به نظر برسد و یا اینکه برای شما ناآشنا باشد، یک پیام برای آنها ارسال کنید و از آنها در مورد این فایل توضیح بخواهید و به آنها این فرصت را بدهید که فکر کنند که شما می دانستید آنها قصد هک کردن شما را داشتند.

10. شناخت کامل از کاری که میخواهید انجام دهید را داشته باشید

اگر شما توسط کسی اذیت شدید، مکالمه یا پست آزارگر را ذخیره کنید و یا از آن یک عکس (اسکرین شات) بگیرد و آن را به سایت مربوطه و یا هر شخصی که با چنین موقعیت هایی سرو کار داشته باشد (مانند وکیل، مشاور، و یا مددکار اجتماعی) گزارش دهید.

توانمندسازی به معنی این است که واقعیت ها را بدانید و آنچه را که برای شما بهترین است، انتخاب کنید. اگر شما احساس خوبی از رسانههای اجتماعی ندارید، این برای شما بهتر است و خود را تحتفشار قرار ندهید که در هر سایتی ثبتنام کنید. اگر احتیاج به کمک دارید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسبتر است با یک مشاور حرفهای صحبت کنید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
برای هر کسی پیش آمده است که از ارسال ایمیلای پشیمان شده باشد. مثلا ممکن است ما به صورت تکانهای بعد از خشمگین شدن از عبارات ناپسندی استفاده کرده باشیم یا اینکه ممکن است به سبب شباهت نسبی دو آدرس ایمیل با هم، ایمیلی را اشتباهی برای شخص دیگی فرستاده باشیم، یا ممکن است، ایمیلی فرستاده باشیم که بعد متوجه شده باشیم، نیاز به ویرایش عمده دارد.




در همه این موارد، ایمیل اشتباه اولی، ایمیلی است که دیگر فرستاده شده است و وارد اینباکس گیرنده شده و ما ظاهرا نمیتوانیم دیگر این ایمیل ارسال شده را بازگردانیم.

اما جیمیل از مدتها قبل در قسمت Labs خود این امکان را فراهم آورده بود که اگر متوجه اشتباهی در ارسال ایمیل شدیم، کوتاهزمانی بعد از ارسال بتوانیم، ایمیل را برگردانیم.

با این همه بسیاری از کاربران جیمیل متوجه این ویژگی خوب نبودند، حالا گوگل این ویژگی را به صورت پیشفرض در قسمت تنظیمات عمومی جیمیل قرار داده است. (+)

برای فعال کردن این گزینه مراحل زیر را طی کنید:

- به قسمت settings جیمیل بروید.




- در زبانه General، پایین بروید.




- گزینه undo send را پیدا کنید و فعال کنید.




- بهتر است بازه زمانی ۳۰ ثانیه را انتخاب کنید، تا ۳۰ ثانیه برای انصراف دادن از ارسال ایمیل، وقت داشته باشید.

- حالا هر وقت خواستید، یک ایمیل ارسالشده را برگردانید، بعد از ارسال ایمیل در بالای صفحه جیمیل روی گزینه undo کلیک کنید.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
وقتی حرف از اصطلاحی مثل «رایانش ابری» به میان می آید، خیلی ها فکر می کنند قرار است با مساله ای عجیب و غریب رو به رو شوند. واقعیت اما این است که با فراگیر شدن دسترسی به اینترنت، کم کم دوران دیسک های سخت و دردسرهایش دارد به پایان می رسد و حالا دیگر هرکسی باید بتواند زندگی اش را از آفلاین به آنلاین تغییر دهد. همه چیز از زمانی شروع شد که اینترنت پرسرعت خیلی کارها را ساده کرد. اگر روزگاری هرکسی مجبور بود همه چیز را آفلاین ذخیره کند، حالا دنیا به سمتی می رود که شاید روزی، بساط فروش ها هارددیسک ها برای همیشه جمع شود.

در عین حال، هنوز خیلی ها با اینکه هزار جور گجت هوشمند در اختیار دارند، باز نگران از دست رفتن اطلاعات تلفن یا رایانه شان هستند. یک مزیت مهم ذخیره سازی آنلاین (علاوه بر دسترسی به اطلاعات از هر نقطه جهان)، این است که نگرانی از بین رفتن اطلاعات (مثلا با دزدیده شدن موبایل تان) به صفر می سد. در «رایانش ابری» یا همان زندگی در میان ابرها، شما دیگر هیچ جا دغدغه از دست دادن اطلاعات یا دسترسی به آنها را ندارید.

رایانش ابری به زبان ساده، یعنی ذخیره سازی اطلاعات با نرم افزارهای آنلاین. به همین دلیل شرکت های مهم دیجیتالی جهان در همه سال های گذشته، بر سر این ماجرا با هم رقابتی جدی داشته اند و هرکدام تلاش کرده اند مدلی یک پارچه تر برای این منظور ارائه دهند. در این میان سه شرکت اپل، گوگل و مایکروسافت بیشترین تلاش ها را به خرج داده اند تا علاوه بر یک پارچه سازی اطلاعات، برای اجرای آنلاین برنامه ها بدون نیاز به نصب روی دیسک های سخت کامپیوترها رویاپردازی کنند. برای همین برنامه های آنلاین روز به روز گسترده تر می شود.

شاید زمانی این برنامه ها تنها به ویرایش گرهای آنلاین متن محدود می شدند، اما حالا با بهبود دسترسی به اینترنت پرسرعت، نرم افزارهای آنلاینی آمده اند که کار ادیت عکس و فیلم را هم انجام می دهند. درواقع با این برنامه های آنلاین، دیگر نیازی به پردازنده های قدرتمند ندارید و پردازنده های سرور شرکت ها بار این مساله را به دوش می کشد. بنابراین به عنوان کسی که در دنیا دیجیتال زندگی می کند، بهتر است فوت و فن استفاده از این امکانات را به خوبی بدانید.

Apple

اپل و ابر مشهورش





اپل مدت هاست که دارد روی سرویس مشهورد iCloud خود کار می کند و به همین خاطر یکی از یکپارچه ترین اکوسیستم های دیجیتال را دارد وقتی از پل - خودتان استفاده می کنید، همه چیز روی آی فون، آی پد، مک بوک و هر گجت دیگر اپلی هماهنگی یا به قول معرف «سینک» می شود. علاوه بر دفترچه تلفن، یادداشت ها، تقویم، پسوردها، فهرست کارها، اسناد و عکس های تان را می توانید در سرویس iCloud ذخیره کنید. به این ترتیب و در صورت فعال بودن گزینه های مرتبط، مثلا وقتی با گوشی تان عکسی می گیرید لازم نیست برای انتقالش دنبال کابل بگردید. عکس های تان از طریق سرویس آنلاین و برنامه photos در هر گجتی قابل دسترسی است.

برنامه های پکیج iWork (که مشابه آفیس مایکروسافت اند) هم امکان ذخیره و ویرایش آنلاین اسناد را به شما می دهند. مثلا وقتی مطلبی را روی تبلت تان تایپ می کنید، برای انتقالش به لپ تاپ و ادامه کار روی آن، نیازی به حافظه فلش ندارید. حتی از روی دستگاهی که هیچ نرم افزار ویرایشگر متنی ندارد، می توانید با استفاده از نرم افزار آنلاین Pages متن تان را ویرایش و ذخیره کنید تا بعدا بتوانید روی سیستم دیگری هم از آن استفاده کنید تا فضای پنج گیگابایت (که البته خیلی ناامیدکننده به حساب می آید)، استفاده از iCloud مجانی است. برای فضای بیشتر باید هزینه ماهانه پرداخت کنید. وقتی با دستگاهی از اپل به iCloud.com بروید، به همه این امکانات دسترسی دارید. در صورت اتصال به اینترنت، گجت های شما از طریق همین سایت ردیابی می شوند و در صورت سرقت، می توانید آنها را قفل یا اطلاعات شان را پاک کنید.

iCloud برای ویندوز

اگر آی فون یا آی پد دارید، اما با کامپیوتر شخصی مک کار می کنید، برنامه iCloud برای ویندوز را دانلود و نصب کنید. این برنامه با استفاده از اپل -، امکان هماهنگ سازی و ذخیره فایل ها را به شما می دهد. طبعا روی کامپیوترهای مک، نیازی به نصب این برنامه نیست.

آی تیونز (برای ویندوز)

این برنامه، هسته اصلی هماهنگ سازی و دسترسی به بازار خرید اپل و گجت های این شرکت است. آی تیونز روی کامپیوترهای مک به صورت پیش فرض وجود دارد، اما اگر گجت اپلی دارید، نصبش روی ویندوز برای تان از ضروریات است.

Google

گوگل، همه چیز با یک حساب کاربری





گوگل در این زمینه مثل همیشه در حال رقابت با اپل است. از چند سال قبل، استفاده از هرکدام از قابلیت های گوگل، منوط به داشتن یک شناسه کاربری شد. درواقع شما با یک شناسه کاربری (که همان آدرس جی میل تان باشد)، به همه چیز دسترسی دارید. در صورت استفاده از گجت های اندروید، این شناسه کاربری (مثل اپل - گجت های اپل) همه چیز را برای شما ذخیره می کند. تقویم گوگل که اطلاعات تان را نگه می دارد، برای خیلی ها مشهور است. Google Docs برای ساخت، ویرایش و به اشتراک گذاری اسناد شما طراحی شده و Google Drive می تواند انواع و اقسام فایل ها را برای تان ذخیره کند.

دفترچه تماس تان هم از روی گوشی اندرویدی شما با دفترچه تماس جی میل هماهنگ می شود. برخلاف اپل، گوگل درایو در حجم فایل های ذخیره سازی شده، محدودیت برای شما قائل نیست و 15 گیگا بایت فضای مجانی برای این کار در اختیار دارید. Google Docs هم در عمل برنامه موردنیاز مشابه آفیس را به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می دهد.

به این ترتیب و با استفاده از این امکان، در جایی که به آفیس دسترسی ندارید، می توانید از روی موبایل یا تبلت فایل های تان را ویرایش کنید. کروم، مرورگر گوگل نیز حسابی مشهور شده. یکی از اولین کارها در آغاز استفاده از کروم، ورود به آن با استفاده از حساب کاربری گوگل تان است. با این کار اطلاعات شما در فضای مجازی ذخیره می شود و دیگر از روی هر دستگاه و گجتی، به بوک مارک ها و پسوردها و حتی تاریخچه وبگردی های تان دسترسی دارید.

انقلابی به نام کروم بوک

«لپ تاپ گوگل» یا «کروم بوک» درواقع یک رایانه شخصی است که سیستم عامل گوگل کروم را اجرا می کند و همه کارهایش را آنلاین، حول محور مرورگر گوگل پیش می برد. درواقع در کروم بوک، مساله ای به نام هارددیسک یا دیسک سخت به طور جدی کنار گذاشته شده و بیشتر کارها بر پایه استفاده از برنامه های آنلاین انجام می شود.

گوگل درایو

گوگل درایو روی رایانه های شخصی، فولدری مثل فولدرهای معمولی درست می کند و به شما امکان کپی و پیست راحت فایل ها را می دهد. گوگل درایو روی همه کامپیوترهای شخصی از جمله ویندوز مک قابل نصب است و دسترسی به فایل های تان روی گجت های اندروید و iOS، از طریق اپلیکیشن های آن فراهم می شود.

Microsoft

مایکروسافت؛ کهنه کار جویای نام





مایکروسافت به عنوان یک غول دیجیتال، دهه هاست که درباره رایانش ابری تلاش می کند (نمونه اش Xbox Live، روی کنسول مشهور بازی این شرکت)، زمانی که Google Docs برای اولین بار ظاهر شد، شاید مایکروسافت تهدیدش را خیلی جدی نگرفت، اما حالا مقام های این شرکت به خودشان آمده اند. آنها در سال های اخیر تلاش کرده اند تا خدمات آنلاین خود را با استفاده از یک حساب مایکروسافت برای کاربران یکپارچه کنند. هرچند برای رسیدن به اپل و گوگل هنوز راه زیادی درپیش دارند. Office365 و راه اندازی سرویس ایمیل Outlook قدمی در همین راه بوده است.

با ثبت نام، شما می توانید از اپلیکیشن های آنلاین مایکروسافت استفاده کنید. SkyDrive- که حالا به خاطر مسائل حقوقی، نامش به One Drive تغییر پیدا کرده- درواقع همان کارهای گوگل درایو را انجام می دهد و به وسیله آن، شما می توانید به ساخت و ویرایش اسناد بپردازید.

شما به صورت مجانی به 15 گیگابایت فضا دسترسی دارید، اما اگر پول بدهید می توانید تا یک ترابایت فضای آنلاین در اختیار داشته باشید. نرم افزار One Drive مثل گوگل درایو برای همه سیستم عامل ها در دسترس است و با استفاده از اپلیکیشن های آن روی گجت های اندروید، iOS و ویندوزی تان می توانید به فایل های آنلاین خود دسترسی داشته باشید.

Office 365 حتی روی گجت های اپلی هم بیشترین دانلود را برای ویرایش اسناد دارد، اما برای استفاده از همه امکانات آن باید پول پرداخت کنید. مایکروسافت قصد دارد به زودی Office 365 را با سرویس جدید ایمیل خود Outlook یکپارچه کند تا شاید هرچه بیشتر در این عرصه به گوگل و جی میل نزدیک شود.

One drive

اگر قصد استفاده از خدمات آنلاین مایکروسافت را دارید، باید One Drive را روی دستگاه ها و گجت های تان نصب کنید. One Drive روی کامپیوترهایی با سیستم عامل ویندوز و مک و همچنین گجت های اندروید، ویندوزفون و iOS به هرماه Xbox نصب می شود.

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
شاید شما هم مثل من! از جمله افرادی باشید که تعداد زیادی ایمیل روزانه دریافت می کنید. حجم بالای دریافت ایمیل های بدرد نخور یک معضل است بویژه اینکه گوگل حجم بخش جیمیل را، از ۱۵ گیگابایت گوگل درایو کسر می کند. علاوه بر این داشتن تعداد بی اندازه ایمیل نخوانده، جلوه نا زیبایی به جیمیل می دهد و پیدا کردن ایمیل های مهم را کمی سخت می کند.




برخی ایمیل ها مانند اکثر خبرنامه ها در یک زمان مشخص، مهم هستند اما پس از مدتی ارزش خود را از دست می دهند. همین مساله احتمالاً باعث انبار این ایمیل ها در اینباکس می شود. حال اگر فرصت لازم برای پاک کردن یکی یکی آنها را نداشته باشید، چه باید کرد؟ آیا باید تک تک به سراغ آنها رفت و آنها را پاک کرد؟ شاید بگویید ایمیل ارسالی آن خبرنامه را سرچ کرده و بصورت دسته ای اقدام به پاک کردن ایمیل ها می کنم! اما سوال اینجاست که اگر تعداد این ایمیل ها به چند هزار برسد آیا پاک کردن دسته ای (حداکثر ۱۰۰ ایمیل در هر دسته قابل تعریف است) ایمیل ها کار سختی نیست؟

همچنین اگر از جمله افرادی هستید که تعداد چند جیمیل دارید و می خواهید آنها را یکپارچه کنید چه راه حلی پیشنهاد می دهید؟ دریافت تمام ایمیل های ارسال شده به تمام اکانت های جیمیل، در یک حساب خاص می تواند به شما کمک کند که به طور هزمان به تمام ایمیل هایی که برای شما ارسال می شود احاطه پیدا کنید.

اگر مدیر شرکتی هستید و قصد دارید تا ایمیل هایتان را برای اعضای گروه در ساعاتی خاص از روز ارسال کنید چه راه کاری را بر خواهید گزید؟ احتمالاً خواهید گفت ساعت گوشی را برای تک تک افراد تنظیم می کنم و با یادآوری ایجاد شده ایمیل را ارسال خواهم کرد! شاید این بدترین راه حل ممکنه پیش رو باشد! اگر بخواهید یک سری از ایمیل های خاص را در یک دسته مشخص و منخصربفرد قرار دهید، راهکار چیست؟ مثلاً اگر قبض های مختلف آب و برق و موبایل و… را پرداخت می کنید و بخواهید این صورت حساب های دیجیتال را جهت اطمینان و آرشیو در یک دسته قرار دهید چه باید کرد؟

در ادامه مقاله، ۶ ترفند جیمیل را که به احتمال بسیار، از آن بی خبر بوده اید را تشریح خواهیم کرد.

۱- ساخت یک پوشه اختصاصی یا Label

با ساخت یک پوشه و یا لیبل خاص می توانید ایمیل های مختلف خود را دسته بندی کنید. مثلاً لیبل جقوق کارمندان، یا لیبل پرداخت قبوض و … اینکار به شما خواهد کرد که در موضوعات مختلف آرشیو کامل و جامع داشته و در مواقع ضروری به آنها مراجعه نمایید. برای ساخت لیبل کافی است که در زیر منوی اصلی جیمیل بر روی more کلیک کرده -در عکس زیر پس از کلیک بر روی more واژه به Less تغییر کرده است – تا ادامه منوهای مخفی این قسمت نمایش داده شود. سپس به دنبال Create new label بگردید و بر روی آن کلیک کنید.



ساخت لیبل در جیمیل

حال از پنجره باز شده نام پوشه مد نظرمان را انتخاب می کنیم. از منوی کشویی زیر آن نیز می توانید تعیین کنید که پوشه جدید زیر شاخه پوشه دیگری شود. (مثلاً اگر قبلاً پوشه اینترنت را ساخته اید می توانید پوشه پارسیش را زیر مجموعه آن قرار دهید)



تعیین نام برای لیبل

می بینیم که پوشه پارسیش به انتهای منوی اصلی جیمیل اضافه شده است. (عکس زیر) حال می توانیم به کمک دراگ و دروپ ایمیل های خاصی را به این پوشه بکشیم.



قرارگیری لبل در زیر منوی اصلی جیمیل

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 

DeSIneR

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
20
امتیاز
88
سن
28
محل سکونت
TehRaN
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
۲- ادغام تمام جیمیل ها

برای اینکه تمام ایمیل های حساب های مختلف جیمیل را در یک حساب خاص دریافت کنید باید برای جیمیل این موضوع را روشن نمایید که هر ایمیل دریافتی را به «حساب جیمیل دیگرتان» ارسال کند. مثلاً من سه حساب جیمیل مختلف دارم که فقط یکی از آنها مهم و اصلی محسوب میشود و دو حساب دیگر برای ثبت نام در سایت های مختلف استفاده می شود. ایمیل های این دو حساب نیز با کمک خاصیت Forward به حساب جیمیل اصلی ارسال می شوند. برای استفاده از خاصیت Forward باید به سراغ Setting رفت. برای اینکار بر روی چرخ دنده کلیک کرده تا زیر منوی آن باز شود:



تنظیمات در جیمیل

از زیر منوی باز شده گزینه Setting را انتخاب می کنیم:



تنظیمات جیمیل

از صفحه باز شده، تب Forwarding and POP/IMAP را انتخاب نمایید. برای اینکه جیمیل به شما اجازه فروارد ایمیل را بدهد ابتدا باید مشخص شود که ایمیل مقصد نیز متعقل به شماست. پس ابتدا باید اهراز هویت انجام شود. کافی است بر روی Add a forwarding address کلیک کنید و ایمیل مقصد را به گوگل معرفی کنید. (شماره ۱ عکس زیر) توجه کنید الزاماً نباید از جیمیل استفاده شود و شما می توانید ایمیل های دیگر همچون outlook.com یا Yahoo.com را نیز تعریف نمایید. پس از تعریف ایمیل، گوگل، لینک تایید به ایمیل مقصد ارسال می کند و شما باید کد مندرج در آن را وارد حساب جیمیل مبدا (همین حساب کاربری) نمایید.

حال ایمیل مقصدی که تعریف کردیم به بخش زیر -شماره ۲ عکس زیر- اضافه می شود که شما می توانید آن را انتخاب کنید. از بخش کناری آن (شماره۳) نیز می توانید به جیمیل بگوید که بعد از ارسال ایمیل به حساب مقصد، با ایمیل مانده در حساب مبدا چه کند. که ما گزینه قرار دادن یک کپی از آن در حساب مبدا (حساب جیمیل فعلی) را تعریف کردیم.



تنظیمات فوروارد ایمیل در حساب کاربری مبدا

۳- فیلترگذاری ایمیل ها


در این بخش می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم. مثلاً می توانیم ایمیل های انباشه شده از یک فرد و یا شرکت مشخص را حذف کنیم. می توانیم تعریف کنیم که ایمیل هایی که زین پس از شرکت یا فرد خاصی ارسال می شود اسپم گردد یا حذف شود. برای انجام چنین کاری به بخش Setting رفته و سپس بخش Filters را انتخاب می کنیم (شماره ۱) سپس به سراغ Create New Filter می رویم.



ایجاد …… در حساب جیمیل

انجمن رمان نویسی


×آموزش مبانی اینترنتی×

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا