خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
چالش 0.7 متری

اگر در نزدیک شدن به سوژه‌های خود مشکل‌دارید، فوکوس خود را بر 0.7 متر قرار دهید و به مدت یک ماه تنها با همان فاصله عکس بگیرید.




هدف:

این تمرین عکاسی باعث می‌شود که ازلحاظ فیزیکی و عاطفی به سوژه‌های خود نزدیک‌تر شوید. لازم نیست که این عکس‌ها بدون اطلاع سوژه باشند، ابتدا اجازه بگیرید. هرچه عکس گرفتن از فاصله کم برایتان راحت باشد، در یک‌قدم عقب رفتن هم راحت‌تر خواهید بود.

یک هفته سر افراد را بیرون از کادر بگذارید
بیشتر اوقات عکس از دست‌ها، پاها و حالت‌های بدن جالب‌تر از چهره افراد است. پس در این تمرین، باید سر یا چهره افراد را خارج از کادر باقی بگذارید.




هدف:

این کار را امتحان کنید. به مدت یک هفته سوژه‌های خود را قطع عضو کنید (از چهره آن‌ها عکس نگیرید). این کار باعث می‌شود که دیگر خصوصیات سوژه را در سطحی عمیق‌تر ببینید.

یک مانکن خریداری کرده و از آن برای آزمایش عکاسی استفاده کنید
اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه پرتره‌های بهتر بگیرید، چطور بهتر از نورپردازی استودیو یا فلش استفاده کنید یا اصلاً چطور کادربندی کنید، یک مانکن بخرید و با آن تمرین کنید. بهترین نکته درباره داشتن یک مانکن این است که همیشه سوژه‌ای راغب دارید.




در عکاسی از مانکن فواصل کانونی مختلف، تنظیمات مختلف، اندازه‌های دیافراگم مختلف، سرعت‌های شاتر مختلف، تنظیمات نور متفاوت و هر چیز دیگری که می‌خواهید را با آن آزمایش کنید.

هدف:

با این تمرین عکاسی بهتر می‌فهمید که ازلحاظ فنی چطور از دوربین خود استفاده کنید؛ چگونه نور (به‌خصوص نور مصنوعی) بر عکس‌ها تأثیر می‌گذارد. جدای از این‌ها همواره یک سوژه همیشه صبور در اختیار خواهید داشت.


40 تمرین کاربردی برای افزایش خلاقیت در عکاسان

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
به مدت یک هفته تنها با فلش عکس بگیرید


در دنیای عکاسی تعصبی نسبت به استفاده نکردن از فلش وجود دارد. به نظر برخی در مقایسه با نور طبیعی عکس ناملایم و غیرطبیعی به نظر می‌رسد. با این‌وجود فلش به ما در چیره شدن به شرایط پیچیده نور کمک می‌کند. فلش به ما آزادی گرفتن عکس در طول روز و درزمانی که شاید نور چندان خوب نباشد را می‌دهد.




به مدت یک هفته سعی کنید فقط با فلش عکس بگیرید. بعد متوجه می‌شوید که فلش در طول روز، در سایه و در فضای بسته چطور کار می‌کند و چگونه بر عکس‌هایتان تأثیر می‌گذارد.

هدف:

فلش می‌تواند ابزار خوبی در عکاسی باشد. می‌تواند به شما در باز کردن درهای جدید خلاقیت و فرصت‌ها کمک کند. به شما آزادی اینکه در هرزمانی از روز عکس بگیرید را می‌دهد. شما همیشه نیاز به گرفتن عکس با فلش نخواهید داشت، اما سعی کنید طرز استفاده از آن را تا جای ممکن یاد بگیرید و بعد می‌توانید از آن در مواقع خاص یا حتی تمام مواقع استفاده کنید.

یک آلبوم عکس بسازید
دنیای امروز تا حد زیادی دیجیتال است. در دنیای عکاسی 99 درصد از تلاش‌هایمان را در اینترنت هم به اشتراک می‌گذاریم. کم اتفاق می‌افتد که اثری را پرینت بگیریم، کار خود را مرتب کرده یا ویرایش کنیم و از عکاسی خود، اشیاء فیزیکی بسازیم. یک آلبوم عکس ارزان‌قیمت خریداری کنید. تعدادی از عکس‌های خود را در اندازه کوچک 6 در 4 پرینت بگیرید. سپس یک آلبوم عکس بسازید.




این کار را با شریک، فرزندان یا دوستان خود انجام دهید. با عکس‌ها یک تم، مفهوم یا داستان بسازید. لـ*ـذت ببرید. عکس‌های 6 در 4 را روی زمین پخش کرده و تصمیم بگیرید با چه ترتیب و جریانی می‌خواهید آن‌ها را درون آلبوم قرار دهید.

هدف:

مدیریت عکس‌های فیزیکی، تجربه متفاوتی از نگاه کردن به آن‌ها در کامپیوتر یا گوشی است. فیزیکی بودن عکس‌ها بعد دیگری را برای خلاقیت بیشتر به عکاسی اضافه می‌کند. می‌توانیم ارتباطات تصادفی بیشتری را کشف کنیم و بیشتر درگیر دیگران شویم. ساخت یک آلبوم عکس تجربه اشتراکی خوشایندی است، کاری که خانواده‌ها درگذشته بسیار آن را انجام می‌دادند. ساخت یک آلبوم عکس می‌تواند به برقراری دوباره ارتباط با گذشته به ما کمک کند. درعین‌حال اسناد فیزیکی به وجود می‌آورد که در آینده به‌خوبی حفظ می‌شوند.


40 تمرین کاربردی برای افزایش خلاقیت در عکاسان

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
نمونه کارهای خود را پرینت بگیرید


بیشتر ما نمونه کارهای خود را در فضای آنلاین ذخیره می‌کنیم. تعداد کمی از ما نمونه کار فیزیکی داریم. تمام نمونه کارهای ذخیره‌شده خود را ببینید و از خود بپرسید: کدام 10 عکس از این مجموعه من را به‌عنوان عکاس معرفی می‌کند؟ بعد آن عکس‌ها را در هراندازه‌ای که دوست دارید پرینت بگیرید. درباره توالی عکس‌ها تصمیم بگیرید. بعد هر جا که رفتید این 10 عکس را هم با خود ببرید و آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. از آن‌ها بخواهید که ترتیب عکس‌ها را بنا به عواطف و احساسات خود مشخص کنند.




یاد بگیرید که عکس‌های خود را به‌جای گوشی و کامپیوتر، به‌صورت پرینت شده نشان دهید. ببینید که مردم نسبت به عکس‌هایتان چگونه واکنش نشان می‌دهند و دقت کنید که به‌عنوان عکاس چه حسی از واکنش آن‌ها می‌گیرید.

هدف:

عکس‌ها تا وقتی‌که چاپ نشوند وجود ندارند. اگر عکس‌ها در قالب اتم‌ها حضورداشته باشند، ما به‌عنوان انسان با آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنیم. می‌توانیم یک عکس را نگه‌داریم، یا به‌عنوان خاطره در دست خود بگیریم. بیشتر از قبل احساس واقعی بودن را منتقل می‌کنند، از آن‌ها بیشتر لـذت می‌بریم و با آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنیم. برخی اگر عکس‌هایشان را پرینت نگیرند احساس کامل بودن نمی‌کنند. از عکس‌های درون کامپیوتر لـ*ـذت می‌برند، اما اگر چاپ‌شده باشند بیشتر دوستشان دارند.

این تمرین عکاسی فرصت خوبی برای ارزیابی مجدد تمام کارهایتان هم هست. از خودتان می‌پرسید: کدام عکس‌ها حقیقت من را نشان می‌دهند؟


به مدت یک هفته روزی یک عکس ببخشید

به‌عنوان یک عکاس، بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به دیگران ببخشید یک عکس چاپ‌شده است. چرا؟ چون این تصاویر معنادارند، به‌راحتی حمل می‌شوند و چاپ کردنشان نسبتاً ارزان است. به‌عنوان تمرین، تعدادی از عکس‌هایتان را پرینت بگیرید و به مدت یک هفته، روزی حداقل یک عکس را به دیگران ببخشید (به یک غریبه، دوست، کسی که از او قهوه می‌خرید، عضوی از خانواده و غیره). ببینید که این کار چگونه بر حال آن‌ها و خودتان تأثیر می‌گذارد.




هدف:

مأموریت عکس‌ها به اشتراک گذاشتن لحظات، هنر و تاریخ است. با بخشیدن عکس‌هایتان ذره‌ای از روحتان را به اشتراک بگذارید. شاید احساس کنید که بخشیدن عکس‌هایتان، بار معنایی بیشتری نسبت به فروش آن‌ها داشته باشد.


40 تمرین کاربردی برای افزایش خلاقیت در عکاسان

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
بلاگ عکاسی خودتان را بسازید و در 30 روز متوالی در آن عکس بگذارید


در رسانه‌های اجتماعی شما کنترل زیادی ندارید. به عبارتی بـرده پلتفرم مورداستفاده هستید و مالکیت و فرصت‌های خلاقانه زیادی ندارید. وقتی بلاگ خودتان را بسازید، انعطاف بیشتری دارید. می‌توانید عکس‌ها، متن و ایده‌ها را در فرمت‌های متفاوت منتشر کنید. اگر مالکیت تام پلتفرم بلاگ را در اختیار داشته باشید (مثل وردپرس)، مالک واقعی محتوا هم خواهید بود. بلاگ‌ها فوق‌العاده هستند و اسناد تاریخی از گذشته ما به‌حساب می‌آیند. وبلاگ نویسی دشوارتر از به اشتراک گذاشتن تصاویر در رسانه‌ها اجتماعی است، اما به لحاظ شخصی هم معنای بیشتری دارد.




بیشتر اینکه بلاگ‌ها راحت‌تر توسط گوگل نشان داده می‌شوند. هرکسی که به مرورگر وب دسترسی داشته باشد می‌تواند کارهای شمارا هم ببیند، نه‌فقط تعداد محدودی از افراد که از پلتفرم یک رسانه اجتماعی خاص استفاده می‌کنند. در این تمرین عکاسی باید بلاگ خودتان را شروع کنید و به مدت 30 روز متوالی در آن پست بگذارید. پست می‌تواند درباره هر چیزی باشد. می‌توانید تنها یک عکس آپلود کنید، عکس‌هایی که به شما الهام می‌بخشند را آپلود کنید یا داستان‌های شخصی مربوط به عکس‌های موردعلاقه‌تان را هم بنویسید. زیاد سخت نگیرید، اما این کار را به مدت یک ماه متوالی انجام دهید.

هدف:

با ساختن یک بلاگ، مالکیت بیشتری نسبت به عکاسی، خلاقیت و کار خود در اینترنت دارید. اگر بـرده پلتفرم رسانه اجتماعی باشید، تأثیر شما محدودشده و راه‌های زیادی برای بروز خلاقیت خود نخواهید داشت. بلاگ‌ها می‌توانند آینده عکاسی باشند؛ عقب نمانید.


لیستی از سوژه‌هایی که دوست ندارید از آن‌ها عکس بگیرید را بنویسید

چطور متوجه می‌شوید که سبک شما در عکاسی چیست؟ یک‌راه دانستن آن چیزهایی که دوست ندارید از آن‌ها عکس بگیرید است. برای این تمرین، سعی کنید بفهمید چه ژانرهایی در عکاسی را دوست ندارید. آن‌ها را بنویسید و به‌سادگی از گرفتن عکس در آن سبک اجتناب کنید. در مرحله بعد با حذف کردن آن موارد متوجه شوید که چه نوع عکاسی هستید (بر اساس چیزهایی که دوست ندارید از آن‌ها عکس بگیرید).




بیشتر افرادی که به عکاسی خیابانی علاقه دارند، چندان به گرفتن عکس از طلوع خورشید یا مناظر راغب نیستند. افرادی که عکاسی از گل‌ها را دوست داشته باشند، به گرفتن عکس از مردم علاقه‌ای ندارند. افرادی که به گرفتن عکس مونوکروم علاقه داشته باشند، عکس رنگی گرفتن را دوست ندارند و برعکس.

هدف:

با حذف کردن چیزهایی که دوست ندارید، بفهمید چه کسی هستید. با سبک عکاسی خود هم این‌چنین برخورد کنید. عکس گرفتن از چه چیزهایی را دوست ندارید؟ پس به‌سادگی از آن‌ها عکس نگیرید.


40 تمرین کاربردی برای افزایش خلاقیت در عکاسان

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
به مدت یک هفته عمداً عکس‌های بد بگیرید


یکی از موانع عکاسی این است که همیشه سعی می‌کنیم عکس‌های واقعاً خوب بگیریم؛ اما به‌ندرت اتفاق می‌افتد که عکس خوبی بگیریم. پس بیایید مفهوم را وارونه کنیم: سعی کنید به مدت یک هفته عکس‌های به معنای واقعی کلمه «افتضاح» بگیرید. طرز فکر خود از ترکیب‌بندی، قاب‌بندی و نور خوب را دور بریزید. تنها از هر چیزی که به نظرتان جالب است عکس‌های واقعاً بد بگیرید.




غــریـــزه، روح و ندای درونی خود را دنبال کنید. زیاد فکر نکنید. بعد از یک هفته، ببینید که آیا در عکاسی احساس رهایی بیشتری می‌کنید؟ آیا راه خلاقیت شما کمتر از گذشته مسدود نیست؟ آیا کمتر خودتان را جدی می‌گیرید؟ آیا بیشتر لـ*ـذت نمی‌برید؟

هدف:

کمال‌گرایی می‌تواند جلوی کار خوب را بگیرد. سعی کنید عکس‌های خوب بگیرید، اما به خود اجازه گرفتن عکس‌های بد را هم بدهید.

وب‌سایت نمونه کار عکاسی خود را بسازید
اگر می‌خواهید کار عکاسی خود را به‌صورت جدی دنبال کنید (و جدی گرفته شوید)، یک وب‌سایت برای نمونه کارهای عکاسی خود ایجاد کنید. آدرس آن می‌تواند به‌سادگی ترکیب اسم و فامیل شما باشد.




وب‌سایت خودتان را بسازید و در آن 3 پروژه برتر خود را قرار دهید (از هر پروژه نهایتاً 10 عکس انتخاب کنید). به‌این‌ترتیب به‌جای غرق شدن در دیوانگی آپلود کردن روزانه یک عکس تصادفی در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید درباره پروژه‌های بلندمدت فکر کنید.

هدف:

زمانی که از این دنیا بروید، دوست دارید چه نوع کاری را در این دنیا باقی بگذارید؟ آیا واقعاً فکر می‌کنید که بعد از مرگتان، پروفایل رسانه اجتماعی شما به حیات خود ادامه می‌دهد؟ آیا کسی به آن نگاه خواهد کرد؟ داشتن یک وب‌سایت (به‌جای اینکه به رسانه اجتماعی قانع باشید) بهتر است، اما بهترین نیست. ساختن یک مجموعه کار را هدف بگیرید و آن‌ها را در قالب کتاب چاپ کنید.

به مدت یک سال، ماهیانه یک کتاب عکاسی بخرید
کتاب‌های عکاسی و کسب دانش در این زمینه می‌تواند به‌شدت به سودتان باشد. این عبارت را به خاطر بسپارید: کتاب بخرید، نه ابزار. تاریخ‌مصرف تکنولوژی وسایل و ابزار عکاسی، به‌سرعت می‌گذرد؛ اما به ارزش یک کتاب عکاسی به‌مرورزمان اضافه می‌شود، هم ازلحاظ مالی و هم ازلحاظ ارزش آن برای شما به‌عنوان عکاس.




پیشنهاد می‌کنم که به مدت یک سال ماهیانه برای خرید حداقل یک کتاب عکاسی هزینه صرف کنید. لازم نیست که یک کتاب گران‌قیمت بخرید، برای کتابی هزینه صرف کنید که می‌خواهید بارها و بارها آن را بخوانید. بهتر است هرگاه هـ*ـوس خریدن ابزار جدید به سرتان زد، کتاب بخرید. چرا؟ برخلاف ابزارهای متعدد، کتاب‌های عکاسی واقعاً می‌توانند به بهبود عکاسی‌تان کمک کنند و تازگی یک کتاب جدید می‌تواند به شما الهام بخشد.

هدف:

هر عکاسی نیاز به گرفتن الهام از جایی دارد. بسیاری از ما از اینترنت یا رسانه‌های اجتماعی الهام می‌گیریم. عکاس‌های خوب زیادی کارهای خود را در اینترنت منتشر می‌کنند؛ اما اگر واقعاً می‌خواهید که فن استادان را یاد بگیرید، در خرید کتاب‌های عکاسی سرمایه‌گذاری کنید. عکاسان هزاران دلار و سال‌ها زمان برای ساخت کتاب خودشان صرف می‌کنند؛ بنابراین احتمالاً در یک کتاب عکاسی، عکس‌های بهتری می‌بینید تا در اینترنت. یک کتاب خوب عکاسی می‌تواند در تمام زندگی‌تان دوام بیاورد و منبع خوبی برای الهام گرفتن باشد.


40 تمرین کاربردی برای افزایش خلاقیت در عکاسان

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نمونه کارهای عکاسان Magnum نگاه کنید

شما آنچه به آن فکر می‌کنید هستید. اگر به کار عکاسان خوب نگاه کنید، به گرفتن عکس‌های خوب هم تمایل پیدا می‌کنید. به وب‌سایت

کار عکاسان بزرگ را مطالعه کنید. لیستی از عکاسانی که کار آن‌ها را تحسین می‌کنید بنویسید. کار آن‌ها را تحلیل کنید و از خود بپرسید که چرا کار آن‌ها را دوست دارید.




در مرحله بعد، اگر عکاسی را یافتید که با کار وی واقعاً ارتباط برقرار کردید، تمام کتاب‌های عکاسی‌اش را خریداری کنید. تمام مصاحبه‌هایش در یوتیوب را ببینید و تا جایی که می‌توانید، از وی بیاموزید.

هدف:

هرچه به عکس‌های خوب بیشتری نگاه کنیم، بیشتر به گرفتن عکس‌های خوب اشتیاق پیدا می‌کنیم. با تحلیل آثار و عکس‌های فوق‌العاده، در هنگام عکاسی ناخودآگاه عکس‌های بهتری هم می‌گیریم. همچنین متوجه می‌شوید که عکاسان بزرگ زیادی وجود دارند که کار آن‌ها را درک نکرده یا دوست ندارید. این اشکالی ندارد. تنها با خود فکر کنید که چه چیزی را درباره کار آن‌ها دوست ندارید؟ و چرا دیگران کار آن‌ها را می‌پسندند؟

به کارگاه عکاسی بروید
کارگاه‌های عکاسی فوق‌العاده هستند، چراکه راه سریعی برای یادگیری این هنر را به شما نشان می‌دهند. در کارگاه طی چند روز یا یک هفته، چکیده‌ای از منبع اطلاعات استاد خود به دست می‌آورید. در کارگاه‌های عکاسی نسبت به تحصیل آکادمیک این رشته، در مدت‌زمان کمتر، با هزینه کمتر و به نحوی عملی‌تر می‌توانید عکاسی را به‌صورت متمرکز بیاموزید.




یک کارگاه عکاسی با موضوعی که به آن علاقه دارید بیابید و بدانید که پول خود را در راستای تحصیل خرج می‌کنید. این کار بهترین شیوه سرمایه‌گذاری با پول است.

هدف:

اگر دنبال آموزش‌های عملی، یادگرفتن و پیدا کردن جواب سؤال‌هایتان در عکاسی هستید، در یک یا دو کارگاه شرکت کنید.

یاد بگیرید که چگونه فیلم سیاه‌وسفید را ظاهر کنید
عکاسی با فیلم و عکاسی دیجیتال برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند. آن‌ها متفاوت هستند، اما بیشتر به هم شباهت دارند تا اینکه باهم تفاوت داشته باشند. اینکه با فیلم عکس بگیرید و یاد بگیرید که چگونه فیلم آن را ظاهر کنید، باعث می‌شود که از هنر و عکاسی بیشتر لــذت ببرید. با عکاسی دیجیتال، به عکس گرفتن و بلافاصله دیدن آن در LCD دوربین عادت می‌کنید.




عکاسی با فیلم به شما صبر می‌آموزد. از ظاهر کردن عکس‌ها لــذت می‌برید و رویکرد عملی‌تری را پیش می‌گیرید. اگر تابه‌حال فیلم سیاه‌وسفید خود را ظاهر نکرده‌اید، آن را امتحان کنید. فیلم‌های آموزشی زیادی در این خصوص در یوتیوب وجود دارد. با ظاهر کردن فیلم سیاه‌وسفید خودتان، با عکس‌هایی که گرفته‌اید بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید. شاید عاشق ظاهر کردن فیلم و جادویی که در حین انجام آن صورت می‌گیرد بشوید.

هدف:

بعد از مدت‌ها عکاسی با فیلم، با اشتیاق بیشتری به عکاسی دیجیتال بازمی‌گردید. متوجه راحتی و انعطاف‌پذیری عکاسی دیجیتال می‌شوید و بیش‌ازپیش قدردان تکنولوژی مدرن خواهید بود. اگر تابه‌حال فیلم عکاسی خود را ظاهر نکرده‌اید، این کار را امتحان کنید. حتی به اتاق تاریک رفته و عکس‌هایتان را چاپ هم بکنید. ممکن است این تجربه دید شما به عکاسی را برای همیشه تغییر دهد.

به مدت یک روز تنها از حالت دست‌ها عکس بگیرید
دو عامل می‌تواند گرفتن عکس خوب را تضمین کند: 1. ترکیب‌بندی خوب و 2. احساس خوب. همه ما میدانیم که چگونه ترکیب‌بندی را خوب انجام دهیم؛ اما تعداد کمی می‌توانند احساسات را هم در عکس‌هایشان نمایش دهند. یک راه عملی برای بهتر ثبت کردن احساسات: از حالت دست‌ها و زبان بدن سوژه‌های خود عکس بگیرید.




پس به مدت یک روز کامل، هیچ کاری جز عکس گرفتن از مردم وقتی‌که حالت دست‌هایشان جالب است انجام ندهید. سپس به عکس‌هایتان که حالت دست سوژه‌ها را نشان می‌دهند نگاه کرده و سعی کنید که خودتان هم از حالت دست آن‌ها تقلید کنید. به‌این‌ترتیب ازلحاظ عاطفی بیشتر با سوژه‌ها ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها همدردی می‌کنید.

هدف:

عکس‌هایی که مردم در حال راه رفتن را نشان می‌دهند و هیچ کار خاصی با دست‌هایشان انجام نمی‌دهند خسته‌کننده هستند. حالت دست‌ها پویاتر، جالب‌تر و دارای عواطف بیشتر هستند. بیشتر ارتباطات بر اساس زبان بدن و حالت دست‌ها هستند. خود عکس‌ها صامت هستند و هیچ مطلبی را ادا نمی‌کنند؛ اما حالت دست‌ها این کار را انجام می‌دهد.

نتیجه‌گیری
امیدواریم این 40 تمرین عکاسی بتواند خلاقیت را به شما بازگردانده و رو به تعالی ببرند. خلاق ماندن در عکاسی دشوار است، اما فراموش نکنید که عکاسی یک مسابقه هم نیست. عکاسی یک سیاحت برای خودتان است. باید هرچقدر که لازم باشد برای آن زمان صرف کنید، از پروسه لــذت ببرید و به درک و مفهوم شخصی خودتان از عکاسی برسید.

هیچ‌وقت با عکاس دیگر رقابت نکنید. خودتان را بر اساس تعداد لایک و دنبال کننده در رسانه اجتماعی، با دیگر عکاسان مقایسه نکنید. خودتان را تنها بر اساس استانداردهای خود در عکاسی و احساس درونی‌تان بسنجید. بدانید که کم شدن انگیزه در عکاسی امری طبیعی است. چیزی که اهمیت دارد نحوه چیره شدن بر این موانع و دشواری‌ها است. آیا قرار است به خاطر کم شدن انگیزه تلاش بیشتر بکنید؟ یا اصولاً عکاسی را کنار بگذارید؟ هدف، سرسختی و باقی ماندن درراه این هنر است. هیچ‌گاه از تلاش خود در عکاسی دست برندارید تا باهم این مسیر را طی کنیم.


40 تمرین کاربردی برای افزایش خلاقیت در عکاسان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا