خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


رئیس سازمان فضایی ایران گفت برای اعزام فضانورد ایرانی به ایستگاه فضایی بین‌المللی طی همکاری با کشور روسیه برنامه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران عنوان کرد یکی از برنامه‌های سازمان فضایی ایران اعزام فضانورد ایرانی به فضا است که به واسطه پیشنهاد محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این برنامه را پیگیری می‌کنیم. وی افزود برای اجرای این پروژه می‌بایست در سطح بین‌المللی همکاری‌هایی را انجام دهیم که در همین رابـ*ـطه برنامه‌های اولیه از سوی ایران در حال بررسی قرار گرفته است.

جزئیات اعزام فضانورد ایرانی به ایستگاه فضایی

رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه بیان کرد در این برنامه هدفمان این است که برای مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی، فضانوردی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کنیم. وی افزود برای اعزام فضانورد محقق به فضا می‌بایست با کشور روسیه مذاکراتی را انجام دهیم. مرتضی براری در ادامه اظهار کرد وزیر ارتباطات پیشنهاد کرده است که به جای فضانورد گردشگر، برنامه اعزام فضانورد محقق را مورد بررسی قرار دهیم. به گفته براری در ایستگاه بین‌المللی فضایی محققان متعددی از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و یکی از اهداف ما نیز این است که طی همکاری با کشورهایی چون روسیه یک فضانورد ایرانی به ایستگاه فضایی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی اعزام کنیم.

مرتضی براری در ادامه بیان کرد کشوری مانند امارات برنامه اعزام فضانورد را با هدف گردشگری به انجام رسانده است، اما ما قصد داریم در این پروژه با اعزام محقق در پروژه‌های تحقیقاتی نیز مشارکت داشته باشیم. وی افزود هم‌اکنون فضاپیمای سایوز روسیه تنها سفینه‌ای است که قابلیت اعزام انسان به فضا را دارد و برای اجرا کردن این پروژه می‌بایست فضانورد ایرانی به کمک سفینه سایوز به ایستگاه فضایی فرستاده شود. هرچند طبق برنامه‌های ناسا، دو سفینه آمریکایی در سال 2020 به سمت فضا ارسال می‌شوند که سپس به واسطه سفینه‌های سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان فضایی ایران در پایان خاطرنشان کرد:

برای همکاری ایران و روسیه در این پروژه، می‌بایست توافقاتی در سطح کلان و از سوی روسای جمهور دو کشور مطرح شود و پس از آن فرآیند پیگیری عملیاتی شدن این پروژه برای اعلام فراخوان داوطلب و سناریوی آن، از سوی سازمان فضایی ایران صورت پذیرد. در این پروژه در گام نخست می‌بایست از امکانات مورد نیاز برخوردار شویم و پس از آن برای نحوه همکاری با کشور روسیه، به مذاکره بپردازیم. تا آن زمان نمی‌توان زمان‌بندی مشخصی برای اجرای این پروژه مطرح کرد. در همین رابـ*ـطه با کشور قزاقستان نیز توافق‌هایی انجام داده‌ایم که این توافقات در سطح همکاری‌های فضایی است، اما برنامه‌هایی که به اعزام فضانورد و پرتاب ماهواره مربوط می‌شوند، می‌بایست با توافق با کشور روسیه پیگیری شود.


رئیس سازمان فضایی از برنامه اعزام فضانورد ایرانی به ایستگاه فضایی خبر داد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا