خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


در مسیر طراحی و ساخت کاوشگر مارس 2020 ناسا (Mars 2020)، گام مهمی برداشته شد. پس از سال‌ها طراحی، آنالیز و آزمایش، حالا برای اولین بار این ربات روی چرخ‌های خود ایستاده است.




شش چرخ آلومینیمی با قطر 20.7 اینچ، به لوله‌هایی تیتانیومی متصل‌اند که در واقع پاهای کاوشگر محسوب می‌شوند. این چرخ‌ها، برجستگی‌هایی دارند که اصطکاک لازم برای حرکت را تامین می‌کنند. البته این‌ها هنوز نسخه مهندسی هستند و سال آینده با چرخ‌های عملیاتی جایگزین خواهند شد. هر کدام از چرخ‌های کاوشگر مارس 2020 ناسا ، موتور مخصوص به خود را دارند؛ ضمن اینکه دو چرخ جلو و دو چرخ عقب، به فرمان‌یار مجهز شده‌اند تا چرخش 360 درجه کاوشگر را امکان‌پذیر سازند.


مارس 2020 به لطف سیستم تعلیق خاص خود موسوم به rocker-bogie قادر است در زمین‌های ناهموار هم حرکت کند. البته با وجود اینکه می‌تواند تا 45 درجه کج شود؛ از ورود به مسیرهایی که بیش از 30 درجه کج شدگی را در پی دارند، اجتناب می‌ورزد. کاوشگر ناسا پس از سرپا شدن، از مجتمع تولید فضاپیمای JPL به ساختمان دیگری انتقال یافت تا تحت تست‌های شبیه‌سازی شده قرار بگیرد.



سیستم تعلیق rocker-bogie


قرار است این کاوشگر پس از انجام ماموریت، نمونه‌های جمع‌آوری شده از مریخ را به زمین بیاورد. به همین دلیل، اعضای تیم عملیات روی نظافت و پاکیزه بودن آن بسیار حساس هستند تا نمونه‌های ارزشمند مریخی به آلودگی‌های زمینی آغشته نشوند. بنابراین مارس 2020 باید در مکان تولید، هنگام تست و در حین جابه‌جایی بین تاسیسات، تمیز نگه داشته شود؛ کمااینکه برای انتقال به مکان تست، کاوشگر با فویل پوشانده و ایزوپروپیل 70 درصد شسته شد.

اعضای تیم پس از ورود مارس ۲۰۲۰ به محفظه خلا، آن را در معرض آزمایش‌های حرارتی قرار می‌دهند تا ببینند تجهیزاتش در محیط یخ‌زده و تقریبا بدون هوای مریخ، چطور کار می‌کند. طبق برنامه فعلی، این کاوشگر باید در تاریخ 12 فوریه 2021 روی سیاره مریخ (دهانه Jezero) فرود بیاید.​


کاوشگر مارس 2020 ناسا برای نخستین بار سرپا شد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا