خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی امروز فرصت رصد مقارنه ماه و مشتری را خواهند داشت. این رویداد نجومی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین مقارنه‌های طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

علی آزادگان، یک کارشناس نجوم عنوان کرد در روز پنجشنبه 9 آبان 98 علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند نزدیک‌ترین مقارنه‌های سال‌های گذشته را با چشمان غیرمسلح رصد کنند. در ساعت 19:11 دقیقه این روز کره ماه به 0.6 درجه‌ای سیاره مشتری خواهد رسید که شاهد مقارنه‌ای بین آنها خواهیم بود. در مقارنه کره ماه و سیاره مشتری، فاصله میان ماه و مشتری حدودا یکسان با قرص کامل ماه خواهد بود و در این زمان علاقه‌مندان می‌توانند با دوربین خود از این رویداد نجومی عکاسی کنند.

تقویم نجومی آبان 98 ؛ رصد بارش شهابی اسدی و بارش شهابی ثوری جنوبی

جزئیات رصد مقارنه ماه و مشتری در ایران

علی آزادگان در ادامه بیان کرد در ساعت 17:10 دقیقه روز پنجشنبه خورشید در افق شهر تهران غروب می‌کند و فرصتی را تا زمان مقارنه فراهم خواهد کرد که می‌توانیم به آسانی آن را رصد کنیم. وی افزود ماه و مشتری حدودا به صورت همزمان در ساعت 18 غروب می‌کنند و به همین دلیل علاقه‌مندان از زمان غروب خورشید تا غروب آنها فرصت اندکی خواهند داشت تا در آسمان گرگ و میش پس از غروب این پدیده را رصد کنند. این کارشناس نجوم در پایان خاطرنشان کرد اندکی بالاتر از سیاره مشتری و کره ماه، سیاره زحل وجود خواهد داشت که شرایط رصد آن با چشمان غیرمسلح نیز وجود دارد.​


مقارنه ماه و مشتری امروز را با چشمان غیرمسلح رصد کنید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا