خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


به تازگی آژانس فضایی ژاپن در خبری رسمی اعلام کرد که قصد همکاری با ناسا برای فرستادن دوباره انسان به ماه را دارد. بازگشت دوباره انسان به ماه قرار است در نهایت به سفر به مریخ ختم شود!


اگر اخبار ناسا (NASA) را دنبال می‌کنید، به احتمال بسیار زیاد در جریان برنامه‌های بسیار جذاب این سازمان فضایی برای یکی دو دهه آینده، هستید. بدون شک یکی از جذاب‌ترین برنامه های آینده ناسا، پروژه آرتمیس (Artemis) است. پروژه آرتمیس قرار است با فرستادن دوباره انسان به ماه در نهایت مقدمات سفر به سیاره مریخ را فراهم آورد. از آنجایی که این پروژه، بسیار پروژه عظیمی است، در نتیجه آژانس فضایی آمریکا یا همان ناسا هم قصد دارد تا جایی که می‌تواند از شرکت های فضایی خصوصی و یا سازمان‌ها و آژانس های فضایی دیگر کشورها هم برای تحقق بخشیدن به به این پروژه کمک بگیرد.

چندی پیش خبر همکاری ناسا با دو شرکت فضایی خصوصی مشهور، یعنی اسپیس ایکس (SpaceX) و Intuitive Machines برای فرستادن فرودگر Nova-C به ماه منتشر شد و حالا با گذشت چیزی حدود یک هفته از آن خبر، آژانس فضایی ژاپن هم به طور رسمی از همکاری خودش با ناسا خبر داد. تمام این همکاری‌ها هم مرتبط با فازهای مختلف همان پروژه آرتمیس که به آن اشاره کردیم، خواهند بود.

در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی در رابـ*ـطه با نحوه همکاری آژانس فضایی ژاپن با ناسا در دسترس است و همه چیزی که به طور رسمی منتشر شده این است که کشور ژاپن قرار است از نظر تکنولوژیکی به ناسا کمک کند. ضمن اینکه گفته می‌شود در صورت همکاری ژاپن با ناسا، در میان افرادی که قرار است در پروژه آرتمیس به کره ماه فرستاده شوند، فضانوردان ژاپنی هم حضور خواهند داشت! این موضوع مطمئنا می‌تواند افتخار بزرگی برای کشور ژاپن باشد. البته این را هم نباید فراموش کنیم که این کشور مدت‌ها است در تلاش برای فرستادن فضانوردان خودش به کره ماه است و چه با کمک ناسا و چه بدون کمک ناسا، دیر یا زود به این خواسته خودش دست پیدا خواهد کرد.

فرستادن دوباره انسان به ماه



از آخرین باری که یک انسان پایش را روی کره ماه گذاشت، بیش از 46 سال می‌گذرد! ماموریت آپولو 17 که سرانجامی بر سری ماموریت های بسیار مشهور ناسا، یعنی ماموریت های آپولو بود در تاریخ 20 آذر سال 1351 (11 دسامبر 1972) برای آخرین بار یک انسان را به کره ماه فرستاد. پس از آن و با وجود تمام پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی‌ای که بشر از آن موقع تاکنون داشته، ما دیگر هرگز از سیاره خودمان خارج نشده‌ایم. این موضوع انقدر در نوع خودش عجیب است که تئوری های توطئه فراوانی هم در رابـ*ـطه با آن مطرح شده است. به عنوان مثال برخی افراد معتقدند در ماموریت آپولو 17، فضانوردان با موجودات و یا تمدن های فرازمینی ارتباط برقرار کردند و بنا به دلایلی، آن‌ها اجازه خروج دوباره از کره زمین را به انسان‌ها نداده‌اند!

البته دلایل علمی زیادی هم برای عدم علاقه انسان ها به قدم گذاشتن دوباره روی ماه مطرح شده که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، سخت بودن بیش از حد فرستاده انسان به ماه و همچنین هزینه و ریسک بسیار بالای این کار است. ضمن اینکه یک باور هم به طور ناخودآگاه در میان عوام و همچنین دولت‌ها و قدرتمندان بوجود آمده و آن هم این است که ما یک بار به کره ماه رفته‌ایم و دیگر نیازی نیست که اینکار را تکرار کنیم!

اما با تمام این تفاسیر، فرستادن دوباره انسان به ماه می‌تواند دستاوردهای بسیار زیادی برای انسان داشته باشد. یکی از این دستاوردها، بررسی دقیق و جامع کره ماه توسط جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های امروز بشر است. بسیاری از علاقه‌مندان به بحث حیات فرازمینی معتقدند اطلاعات و سرنخ‌هایی در کره ماه وجود دارد که می‌تواند ما را به کشف اسرار کیهان نزدیک کند. این افراد معتقدند که بشر در سری ماموریت های آپولو بخاطر سطح تکنولوژی پایینی که آن زمان داشته، هرگز نتوانسته متوجه سرنخ‌های موجود در کره ماه بشود.



خبر بسیار هیجان انگیز این است که گفته می‌شود در پروژه آرتمیس قرار است آزمایشگاه‌های مجهزی در کره ماه ساخته شود تا ما بتوانیم با دقت بسیار بالا، هم به بررسی سطح ماه بپردازیم و هم به کنکاش دنیای زیر سطح این قمر مشغول شویم. ضمن اینکه برنامه‌ریزان پروژه آرتمیس در نظر دارند تا راهکاری برای حفر معدن و استخراج از این معدن‌ها نیز ارائه دهند.

دستاورد بسیار مهم دیگری که قرار است پروژه آرتمیس به همراه داشته باشد، آماده‌سازی فضانوردان برای سفر به سیاره سرخ است! درست از زمانی که برای اولین بار احتمال وجود حیات در سیاره مریخ مطرح شد، دانشمندان و تمام انسان های کنجکاو کره خاکی، رویای سفر به سیاره سرخ را در سر داشتند. اما علی رغم اینکه ما کاوشگرهای بسیاری را به خاک سرخ مریخ فرستاده‌ایم، اما هنوز هم فرستادن انسان به این سیاره، برای ما آرزویی دست نیافتنی بوده است.

یکی از بزرگترین مشکلات برای سفر به مریخ، مدت زمان طولانی‌ای است که فضانوردان مجبور هستند دور از کره زمین سپری کنند. پروژه آرتمیس با ساخت پایگاه‌های تحقیقاتی در کره ماه، می‌تواند فضانوردان را برای چنین دوری طولانی مدتی از اتمسفر و فشار موجود در کره زمین، آماده کنند.

اما تمام این اتفاقات هیجان انگیزی که به آن‌ها اشاره کردیم، قرار است در کمتر از 20سال دیگر رخ دهند. درواقع همکاری ناسا با آژانس فضایی ژاپن به نحوی تنظیم شده که تا سال 2024 میلادی موفق به فرستادن دوباره انسان به کره ماه شویم. پس از آن هم قرار است تا پیش از پایان دهه 2030 میلادی، پروژه سفر به مریخ هم به طور کامل عملی شود. البته این در صورتی است که اسپیس ایکس گوی سبقت را از ناسا نرباید چرا که این شرکت عظیم و جاه‌طلب قصد دارد در مدت زمان بسیار کمتری پای انسان‌ها را به سیاره مریخ باز کند! در هر صورت یک چیز واضح است و آن هم این است که طی یکی دو دهه آینده، اتفاقات بسیار هیجان انگیزی در انتظار بشریت خواهند بود…​


همکاری آژانس فضایی ژاپن با ناسا برای فرستادن دوباره انسان به ماه تا سال 2024

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا