خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


رئیس ناسا «جیم برایدنستاین» می‌گوید: هیچ بعید نیست که اولین انسان روی مریخ یک فضانورد زن باشد. او این ادعا را در یک کنفرانس خبری مطرح کرد که به مناسبت نخستین پیاده‌روی فضایی کاملا زنانه برگزار می‌شد.


هنگامی که ناسا پس از نیم قرن، بار دیگر فضانوردان را به کره ماه اعزام کند؛ نام یکی از آن‌ها به عنوان نخستین زنی که قدم روی ماه گذاشته است، در تاریخ ثبت خواهد شد. بعد از آن، خیلی طول نخواهد کشید تا اولین فضانورد زن را در سیاره سرخ ببینیم و چه بسا او، نخستین انسان روی مریخ باشد؛ چیزی که مدیر ناسا آن را یک نقطه عطف می‌داند.



این آژانس فضایی در حال حاضر، برنامه مشخصی برای فرستادن انسان به مریخ ندارد و سفر به ماه، اولویت کاری ناسا است. با وجود این، برایدنستاین می‌گوید نخستین فضانوردان در آینده‌ای نه چندان دور، شاید دهه 2030 رهسپار مریخ بشوند. او می‌افزاید:

احتمالا هر کسی که به مریخ می‌رود؛ الان خیلی جوان‌تر از آن است که برای عضویت در تیم پرواز ناسا انتخاب شود.

البته اولین زن قدم‌گذار روی کره ماه، از بین فضانوردان فعلی ناسا انتخاب خواهد شد و هم‌اکنون 12 زن کاندید هستند. هنوز نفر نهایی تعیین نشده؛ اما فرود او روی سطح ماه برای سال 2024 زمان‌بندی شده است. این ماموریت، بخشی از برنامه آرتمیس ناسا خواهد بود که شامل تاسیس اقامتگاه‌هایی در ماه و اطراف آن هم می‌شود؛ چیزی که شاید راه را برای سفر به مریخ هموار سازد.

همزمان، شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس ایکس نیز در حال کار روی پروژه‌هایی مانند استارشیپ هستند که می‌تواند ناسا را در اعزام فضانوردان به سیاره سرخ، یاری کند.​


اولین انسان روی مریخ شاید یک زن باشد

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا