خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.
  • شروع کننده موضوع Cinder
  • تاریخ شروع

Cinder

سرپرست بازنشسته فرهنگ و ادب
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/8/18
ارسال ها
2,010
امتیاز واکنش
7,214
امتیاز
308
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
آنطور كه تيم واكر مي‌گويد: « ماكس، اول قطعه را تصنيف كرد و بعد پرسيد: « آيا اجراي اين ممكن است ؟» . اثر از نظر تكنيكي تماماً قابل اجراست ، ولي آسان بودن نواختن در نوشته ملحوظ نيست. «لالايي … »‌نت نويسي دقيقي دارد و تقريباً تحرك هر نت در آن مشخص مي‌باشد. هر ميزان چهارچوب ريتمي متفاوت دارد كه مشخص نشده است ولي بايد آن را شناخت و درست اجرا كرد. اين اثر موسيقي چونان پرده نقاشي شده‌اي از اصوات است با ابعادي از پيش زمينه و پس زمينه و نوازنده براي تجسم خصوصيات واقعي آن بايستي بين اين دو توازن لازم را ايجاد كند. با وجود اين انگشت گذاري « لالايي … » استثنائاً سخت نيست . معهذا تيم واكر اين قطعه را مشكل ترين قطعة رپرتوار خود مي‌داند . ولي مشكلات اجرايي كه «لالايي … » براي نوازنده و شنونده ايجاد مي‌كند، به طور كلي مشكلات عمومي موسيقي مدرن است و نوازندگان آماتور بيش از پيش با آنها دست به گريبانند.

«مرثيه» اثر آلن راست هورن (1971) ، «سوناتينا» اثر لناكس بركلي (1958) ، « كنسرتو براي گيتار و آنسامبل مجلسي» اثر ريچارد رادني بنت (1970) ، «پنج باگاتل» اثر ويليام والتون (1952) ، « ال پوليفمود اورو » اثر رجينالد اسميت بريندل (1958) ،‌آثار ماكسول ديويس و بسياري آثار ديگر مجموعه‌اي است كه پايه‌گذار آنچه امروز به عنوان موسيقي براي گيتار مدرن شناخته شده استف محسوب مي‌گردند. بدون ترديد آنچه الهام بخش اين آثار مدرن است، بسيار گوناگون مي‌باشد. همچنين يك قسمت از كنسرتو گيتار مالكوم آرنولد به عنوان مرثيه‌اي به ياد گيتاريست جاز فقيد فرانسه جانگوراينهارت تصنيف گرديده است . اينكه آهنگسازان فوق‌الذكر همگي اروپايي هستند تصادفي نيست.

اروپا و به ويژه لندن به مثابه مهمترين مركز فعاليت دست‌اندركاران گيتار است . تعداد كساني كه گيتار مي‌نوازند و يا براي اين ساز اثاري مي‌نويسند هرگز تا بدين حد فراوان نبوده است. ولي موضوعي كه در رابـ*ـطه با آينده گيتار اميدوار كننده مي‌باشد، اين است كه امروز آهنگسازاني كه خودشان گيتاريست نيستند شروع به نوشتن آثار مهمي براي اين ساز كرده‌اند و اين اميد هست كه رفته رفته، گيتار بالاخره به عنوان يك ساز مهم تلقي شود. شرايط گيتار در گذشته به صورتي بود كه براي اين ساز آثار جدي و محكم و زيادي وجود نداشت و نوازنده ناگزير بود كه در كنسرت‌هاي خود متكي به آثار سالني يا تنظيم شده باشد.

منظور اين نيست كه آثار فراوان موجود را ناديده انگاريم، ولي مسئله اينست كه اين آثار اگرچه بسيار زيبا و وسوسه‌انگيز هستند، ولي اين خطر وجود دارد كه در اثر تكرار در اجراء و شنيدن به صورت ملال‌آوري درآيند . دليلش هم اينست كه گيتار غالباً از طرف منتقدان جدي موسيقي با بي‌اعتنايي روبرو شده است. امروزه نوازندگان و شنوندگان مسئوليت بزرگي دارند. غالب آثار مهم مدرن نيازمند اين هستند كه به كرات شنيده شوند تا كاملاً توسط شنوندگان درك گردند. فرزاد زاهدی


گیتار کلاسیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا