خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


پروفسور استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) در جریان ویدیو کنفرانس اخیر خود، نسبت به لزوم ترک زمین در کمتر از 600 سال آینده هشدار داد!


به گفته استیون هاوکینگ ، فرصت باقی مانده برای انسان رو به پایان است و اگر بشریت در این رابـ*ـطه راهکاری را در پیش نگیرد، در کمتر از 5 قرن آینده نسل انسان به کلی منقرض خواهد شد.

پروفسور هاوکینگ در اجلاس تنسنت وب سامیت (Tencent Web Summit) که در شهر پکن برگذار شد، نسبت به نژاد فعلی انسان و لزوم ترک زمین در آینده‌ای نزدیک هشدار داد. به عقیده او، اگر انسان تا 5 قرن آینده به علوم پیشرفته فضایی دست پیدا نکند، کره زمین به مکانی نامساعد برای زندگی تبدیل خواهد شد.

استیون هاوکینگ بر این باور است که انسان تا پیش از سال 2600 میلادی، باید به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه علوم فضایی دست پیدا کند تا به کمک آن، بتوان سفری طولانی را به اعماق فضا تجربه کرد. رشد جمعیت و افزایش نیاز به منابع مختلف انرژی، به نحوی است که تا 5 قرن آینده زمین را به محیطی غیرقابل سکونت تبدیل خواهد کرد.

پروفسور هاوکینگ در صورت سخنرانی خود، به دستاوردهای پروژه استارشات (Starshot) از زیرمجموعه‌های برنامه ابتکارات خط‌شکن (Breakthrough Initiatives) اشاره کرد. از مهم‌ترین اهداف این پروژه می‌توان به تلاش برای یافتن سرنخ‌هایی از حیات بیگانه و ساخت کاوشگرهای کوچک با 20 درصد سرعت نور اشاره کرد که با تکنولوژی لیزر هدایت می‌شوند.



این کاوشگرها، با سرعت بسیار بالای خود می‌توانند در کمتر از 1 ساعت خود را به سیاره مریخ برسانند. یکی دیگر از اهداف مهم این پروژه، فرستادن این نانوکرفت‌ها به سیاره پروکسیما بی (Proxima b) است. پروکسیما بی نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی نسبت به زمین است که در فاصله 4.2 سال نوری سیاره ما واقع شده و پتانسیل مناسبی برای میزبابی از حیات دارد.

پیت وردن (Pete Worden) به عنوان مدیر اجرایی پروژه استارشات در این باره می‌گوید:

اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، انتظارها بر این است که نهایتا تا اواسط قرن فعلی بتوانیم اولین تصویر واقعی را از نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی به ثبت برسانیم.


لزوم ترک زمین در کمتر از 600 سال آینده؛ استیون هاوکینگ هشدار می دهد!

 
  • تشکر
Reactions: Shahin_79
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا