خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


کشف حیات فرازمینی شاید بزرگترین دغدغه بشر و نیز عظیم ترین معمای انسان باشد. هیچ انسانی بر روی کره زمین نیست که در خصوص کشف حیات فرازمینی کنجکاو نبوده و برایش این سوال پیش نیامده باشد که آیا حیات فرازمینی وجود دارد یا خیر؟

براین اساس به نظر می رسد کشف حیات فرازمینی باید در مرکز تمامی ماموریت های فضایی ناسا باشد. کشف حیات فرازمینی احتمالی است که برای قبول و یا ابطال آن باید مورد توجه تمامی ماموریت های ناسا قرار گیرد و این سازمان بر روی الزامات مورد نیاز آن متمرکز شود.

اگر حیات و یا تمدن فرازمینی وجود داشته باشد، این پدیده در صورتی کشف خواهد شد که ناسا توجه بیشتری را به این مقوله از خود نشان دهد و در تمامی ماموریت هایش کشف حیات فرازمینی را جزیی از ماموریت خود لحاظ کند.

کشف حیات فرازمینی و وظیفه سنگین و خطیر ناسا در این خصوص مورد اجماع نظر جمعی از پژوهشگران است. این جمع که شامل 17 دانشمند مطرح می باشد مجموعه ای از الزامات جدید را مطرح می کنند که ناسا به منظور کشف حیات فرازمینی ملزم به رعایت و توجه به آنهاست.

کشف حیات فرازمینی و الزامات آن

در این گزارش چند صفحه ای بر اهمیت موضوعات مختلفی تاکید شده است؛ از جمله پرداختن به اهمیت رشته ای بنام اخترزیست شناسی را در این گزارش شاهد هستیم. رشته ای که به منشا شکل گیری حیات بر روی زمین می پردازد و همچنین به دنبال شناخت راه هایی برای توسعه حیات به دیگر نقاط کیهان است.

در سالهای اخیر اخترفیزیک دان ها موفق به ردیابی هزاران سیاره فراخورشیدی شده اند. از سوی دیگر زیست شناسان پرده از اسرار بسیاری در خصوص پیچیدگی ها و تنوعات زیستی بر روی زمین برداشته اند. تمامی چنین پیشرفت های علمی می تواند انسان را به کشف حیات فرازمینی نزدیک کند.

تلسکوپ فضایی کپلر با کشفیات متعدد خود از سیارات فراخورشیدی، نگاه انسان به امکان کشف حیات فرازمینی را تغییر داده و او را بیش از پیش به تحقق این مهم امیدوار کرده است. این تلسکوپ تاکنون موفق شده تا 2 هزار و 300 سیاره فراخورشیدی را کشف کند که مشابهت بسیاری با زمین دارند.

در واقع از هر 10 سیاره فراخورشیدی کشف شده، تعداد 6 سیاره شرایط مشابه به زمین برای میزبانی حیات را دارا هستند. هر یک از این سیارات فراخورشیدی می توانند نشانه های حیات را در خود جای داده باشند و دروازه ای باشند برای کشف حیات فرازمینی.

کشف حیات فرازمینی و توجه به اخترزیست شناسی و همکاری های بین المللی

همانطور که قبلا اشاره شد، تیم پژوهشگران علاقمند به کشف حیات فرازمینی بر توجه ناسا به اخترزیست شناسی تاکید داشتند که در بردارنده رشته های مختلف علمی از جمله شیمی، فیزیک، بیولوژی، ستاره شناسی و موارد دیگر است. ترکیب رشته های علمی یاد شده در یک رشته عملی می تواند توانمندی بشر برای حل معماهای دیرینه کیهانی را ارتقا دهد و لذا باید به این رشته توجه جدی از سوی ناسا صورت گیرد.

همچنین ناسا باید بر روی توسعه فناوری هایی متمرکز شود که قادر به ردیابی ارگانیزم های میکروسکوپی هستند. ناسا در حال حاضر فاقد فناوری های لازم برای ارسال به فضای دور در جهت آنالیز ترکیبات و مواد موجود در سیارات دیگر است.

از سوی دیگر این 17 دانشمند بر روی توسعه سیستم تصویر برداری مستقیم تاکید دارند تا از این طریق بتوان در خارج از منظومه شمسی به ردیابی دقیق تر نشانه های حیات بر روی دیگر سیارات فراخورشیدی پرداخت. ناسا باید توجه ویژه ای به سیارات فراخورشیدی داشته باشد؛ سیاراتی که هر یک دنیایی از اقیانوس، سنگ و یخ هستند و بر روی خود و یا در زیر لایه زیرین خود می توانند نشانه های حیات را مخفی کرده باشند.

کشف حیات فرازمینی تنها از طریق فناوری صورت نمی گیرد و توسعه فناوری های جدید تنها ابزار مورد نیاز برای کشف حیات فرازمینی نیست. در واقع فاکتورهای دیگری نیز برای کشف حیات فرازمینی چه در داخل منظومه شمسی و چه خارج از آن لازم است، لذا ناسا باید توجه داشته باشد که در این زمینه نیازمند همکاری دیگران نیز هست. در واقع همکاری ناسا با دیگر آژانس های بین المللی فضایی می تواند در این زمینه گشایش های جدید ایجاد کرده و روند کار را تسریع ببخشد.

آیا شما هم از جمله علاقمندان به کشف حیات فرازمینی در منظومه های دیگر و یا حتی دیگر کهکشان ها هستید؟ آیا اصلا اعتقادی به حیات در دیگر نقاط کیهان دارید؟ حیات در دیگر نقاط کیهان را چگونه تصور می کنید و به نظر شما کشف حیات در سیارات دیگر چگونه ذهنیت انسان و هستی او را دستخوش دگرگونی خواهد کرد؟​


کشف حیات فرازمینی باید بخشی از تمامی ماموریت های ناسا باشد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا