خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


کشفیات جدید در خصوص نقاشی های متعلق به غارهای اروپا نشان می دهد که در حدود ۴۰ هزار سال پیش انسان از دانش پیچیده ای در خصوص ستارگان برخوردار بوده است.

برخی از نقاشی های موجود در قدیمی ترین غارهای اروپا بیانگر این واقعیت هستند که انسان های باستانی متعلق به ۴۰ هزار سال پیش از دانش پیچیده نجوم بهره می بردند.

نقاشی های یاد شده نشان می دهند که انسان های باستانی نقشه ستارگان را آماده ساخته و آن را بر روی دیوارهای های غارها نقاشی کرده اند. تهیه نقشه ستاره ها و نیز تغییرات مکانی آنها به انسان های باستانی این امکان را می داد تا تصویر دقیقی از زمان و گذر آن داشته باشند.

نقاشی های حیوانات به عنوان نمادهای نجوم

قبلا تصور می شد که نقاشی های کشیده شده بر روی دیواره های غارهای اروپا تنها سمبل هایی از حیوانات و جانواران هستند، اما مطالعات دقیق تر نشان داد که این تصایر بیانگر موضوعات پیچیده تری هستند. آنها نمادهایی از صور فلکی ستارگان بودند و برای مشخص کردن تاریخ رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند.

این امر نشانگر آن است که اجداد ما آنگونه که تصور می کنیم نه تنها افرادی کم مایه و بدون دانش نبوده اند بلکه در برخی از زمینه ها از دانشی پیشرفته و پیچیده بهره می بردند. نقاشی های یاد شده نشان می دهد که ستارگان چگونه طی هزاران سال جایگاه خود را تغییر می دهند.

انسان های باستانی همچنین با پدیده تغییرات تدریجی محور چرخشی زمین آشنا بوده اند. به احتمال زیاد انسان های پیش از تاریخ به خاطر همین دانش پیچیده توانسته اند دستاوردهای بزرگی در زمینه دریانوردی داشته و به مناطق دور دست سفر کنند.

در مجموع، حیوانات رسم شده بر روی دیواره غارهای کشورهای ترکیه، اسپانیا، فرانسه و آلمان تنها نماد حیوان نبودند بلکه نقاشهای آنها می خواستند منطقه البروج در زمان ترسیم نقاشی را نشان دهند و در واقع نوعی زودیاک یا دایره البروج به حساب می آمدند.

پیچیدگی دانش انسان های آخرین عصر یخبندان، دانشمندان را بهت زده کرده است تا جاییکه آنها مدعی هستند دانش انسان های باستانی در برخی از زمینه ها تفاوت چندانی با دانش انسان مدرن ندارد.​


نقاشی های ۴۰ هزار ساله غارهای اروپا بخشی از دانش نجوم باستانی بوده اند

 
  • تشکر
Reactions: Nirvana
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا