خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: یک زوج با تبدیل یک زمین خشک به یک جنگل بارانی سالم، به ریه‌های مردم جهان زندگی و تنفسِ تازه‌ای بخشیدند. عکاس خبری سباستیانو ریبیرو سالگادو و همسرش للیا وقتی دیدند مزرعۀ خانوادگی‌شان رو به افول است، تصمیم گرفتند آن را مجددأ احیاء کنند.




به گزارش بیگ بنگ، اکنون پس از گذشت ۲۰ سال، آن قطعه زمینِ ۱۷۵۴ هکتاری به یک جنگل سرسبز و باشکوه تبدیل شده که سالگادو از زمان کودکی آن را بخاطر دارد. سالگادو حدود ۳۰ سال پیش پس از نسل‌کشی دلخراش در رواندا به کشور مادری‌اش برزیل بازگشت تا مزرعۀ خانوادگی‌اش در منطقه میناس گرایس را سر و سامان دهد.



آن جنگل سرسبزی که او از کودکی بخاطر داشت به حدی خشک شده بود که فقط ۰٫۵ درصد از زمین با درخت پوشیده شده بود. وی گفت: «این زمین به اندازه‌ی من بیمار بود – همه چیز ویران شده بود». بازگرداندن این زمین به شکوه قبلی‌اش کار بسیار طاقت‌فرسایی بود، بنابراین در سال ۱۹۹۸، خانواده‌ سالگادو “موسسه ترا” را تأسیس کردند – سازمانی مختص توسعه‌ی پایدار دره‌ ریور دوک. اکنون این ناحیه جزو ذخیره میراث طبیعی خصوصی است و منزلگاه ۱۷۲ نوع پرنده، ۳۳ نوع پستاندار و ۱۵ نوع خزنده و دوزیست است.



در آنجا صدها گونه درخت و گیاه رشد کرده‌اند، بهارهای خشک مجددأ شروع به شکوفه دادن کرده‌اند و آب و هوا تغییر کرده است. سالگادو با توجه به موفقیت این پروژه گفت: «تمام حشرات و پرندگان و ماهیان برگشته‌اند و به لطف افزایش درختان، من نیز دوباره متولد شده‌ام – این مهمترین لحظه زندگیم بود».



سالگادو تصور می‌کند که یک «بازگشت ویژه به سیاره‌مان» برای نجات آن در برابر تخریب لازم است و می‌گوید احیاء مجدد جنگل‌ها با کاشت درختان که باعث بازگشت کربن دی اکسید به اکسیژن می‌شود و این یک پاسخ به تغییر آب و هوا است. وی افزود: «باید جنگل‎‌ها را احیاء کنیم. شما به جنگلی با درختان بومی نیاز دارید و باید بذرهای همان منطقه‌ای که قصد دارید آنها را بکارید جمع‌آوری کنید وگرنه مارها و موریانه‌ها باز‌ نمی‌گردند».​


زوجی با کاشت ۲ میلیون درخت “جنگل بارانی” ایجاد کردند

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا