خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: دانشمندان بتازگی یک گونۀ جدید از کرم با سه جنسیت را کشف کرده‌اند که به شرایط سخت و خشن ِ دریاچه مونو در کالیفرنیا مقاوم است.






به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، کمتر موجودی می‌تواند در شرایط دشوار دریاچه “مونو”(Mono) واقع در رشته کوه‌های سیه‌را شرقی کالیفرنیا زنده بماند، اما یک گونه جدید از کرم خیلی از خود مقاومت نشان می دهد. تیمی از دانشمندان موسسه فناوری کالیفرنیا گونه جدیدی از کرم را کشف کرده‌اند که “Auanema sp” نام دارند، این موجودات می‌توانند تا ۵۰۰ برابر بیشتر از انسان در مقابل آرسنیک زنده بمانند و ۳ جنسیت داشته باشند. علاوه بر این محققان دریافتند که آنها می‌توانند مثل کانگورو بچه خود را درون بدن خود حمل کنند.


در خصوص جنسیت‌های این گونه نماتدها(nematodes) یا کرم‌های ریز معمولا به دو دسته هرمافرودیتها(نرماده) یا نرها تقسیم می‌شوند.این در حالی است که Auanema sp همچنین جنس ماده هم دارند. به علاوه آنها دیگر ویژگی‌های جنسیتی جالبی هم دارند.


تاکنون تصور می‌شد که غیر از جلبک‌ها و باکتری‌ها فقط یک نوع میگو و یک نوع مگس می‌توانند در دریاچه “مونو” زنده بمانند و رشد کنند. این مطالعه قابل توجه است، زیرا پیش از نتایج آن فقط تصور می‌شد که دو گونه در دریاچه مونو زندگی می‌کنند. آب این دریاچه بسیار(۳ برابر) شورتر از اقیانوس‌ها و دارای PH قلیایی ۱۰ است.


اکنون دانشمندان موفق به کشف هشت گونه جدید از کرم در این دریاچه شده‌اند که بخش عمده‌ای از تحقیقات آن در آزمایشگاه “پل استرنبرگ” پروفسور زیست‌شناسی انجام شده است که بر روی نماتدها(nematodes) یا کرم‌های ریز و به طور خاص “Caenorhabditis” که نوعی کرم هستند که فقط ۳۰۰ نورون دارند اما می‌توانند بخوابند، بیاموزند، بو بکشند و حرکت کنند، متمرکز شده است. آنها همچنین می‌توانند براحتی در آزمایشگاه در دمای معمولی اتاق زنده بمانند و رشد کنند.




محققان تصور می‌کردند که بسیاری از این کرم‌های ریز در دریاچه مونو پیدا کنند، اما در عوض آنها هشت گونه از جمله “Auanema sp” پیدا کردند که در برابر آرسنیک مقاوم هستند. دانشمندان از اینکه این گونه‌های جدید می‌توانند در شرایط عادی زنده بمانند و رشد کنند، شگفت‌زده شدند. محققان می‌گویند این نشان می‌دهد این کرم‌ها مقاوم هستند و انعطاف‌پذیری خاصی برای زندگی در محیط‌های مختلف دارند.


آنها می‌گویند: این کرم‌ها می‌توانند درس‌های زیادی در مورد استراتژی‌های نوآورانه برای مقابله با شرایط دشوار به ما یاد دهند. مطالعۀ ما نشان می‌دهد که ما هنوز باید چیزهای زیادی از این حیوانات ۱۰۰۰ سلولی و چگونگی زنده ماندن آنها در محیط‌های خشن بفهمیم و تحقیقات بیشتری باید انجام شود.


محققان می‌گویند قصد دارند این گونه‌های جدید کرم را بیشتر مورد مطالعه قرار دهند تا مشخص کنند چه عوامل ژنتیکی آنها را قادر به زنده ماندن و رشد در چنین شرایطی می‌سازد و چه ژن‌هایی آنها را در برابر آرسنیک مقاوم کرده است.​


دانشمندان یک “کرم” کشف کردند که ۳ جنسیت دارد!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: نگار 1373، Parya_n و * رهــــــا *
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا