خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


نامگذاری چهار عنصر جدید اضافه شده به جدول مندلیف انجام شد. به نظر می‌رسد که دیگر باید پوستر جدول تناوبی قدیمی را که در اتاقتان نصب شده، پاره کنید. چراکه نامگذاری چهار عنصر جدید شیمی که کشف آن‌ها در ژانویه گذشته اعلام شد، بدون هیچ اعتراضی به پایان رسید. این اسامی 5 ماه پیش توسط اتحادیه‌ی بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (IUPAC) به تصویب رسید.

این عناصر تازه کشف شده که به ترتیب در مکان‌های 113، 115، 117 و 118 جدول تناوبی قرار گرفته‌اند، هفتیم ردیف این جدول را تکمیل کردند. “نیهونیوم” عنصر شماره 113، “موسکوویوم” عنصر شماره 115، “تنسین” عنصر شماره 117 و “اوگانسون” در جایگاه شماره 118 جدول تناوبی نشستند.

نامگذاری چهار عنصر جدید شیمی انجام گرفت؛ هفتمین ردیف از جدول مندلیف نیز کامل شد

به‌عنوان یک سنت قدیمی، عناصر کشف شده معمولا اسم خود را از روی نام یک منطقه و یا نام یک دانشمند اتخاذ می‌کنند. در نامگذاری این چهار عنصر جدید نیز اتحادیه آیوپاک چنین شیوه‌ای را برگزیده است. نیهونیوم (Nihonium) که در مرکز علوم شتاب‌ دهنده RIKEN Nishina در ژاپن کشف شده، اشاره به نامی ژاپنی دارد. مسکوویوم (Moscovium) در موسسه تحقیقات هسته‌ای دوبنا خلق گردید و به این نام خوانده شد.

تنسین (Tennessine) اشاره به ایالت تنسی آمریکا، محل قرار گیری آزمایشگاه بین‌المللی Oak Ridge و دانشگاه Vanderbilt که این عنصر در آنجا به وجود آمده، دارد و در نهایت اوگانسون (Oganessian) به افتخار فیزیکدان هسته‌ای که رهبری پژوهش برای یافتن این عنصر را بر عهده داشته، نامگذاری شده است.

Jan Reedijk، رئیس بخش شیمی معدنی آیوپاک می‌گوید:

دیدن نام‌ مکان‌‌های خاصی که برای نامگذاری این چهار عنصر جدید به رسمیت شناخته شده، بسیار لذتبخش است.

این عناصر در طبیعت وجود نداشته و در آزمایشگاه و از طریق برخورد هسته‌های سبک‌تر با یکدیگر تشکیل شده‌اند. این عناصر برای کسری از ثانیه به وجود آمده و به همین دلیل کشف آن‌ها بسیار دشوار بوده است. به‌عنوان مثال برای تشکیل موقتی یک اتم از عنصر 113، یک لایه از بیسموت در اصابت با یون روی در سرعتی برابر با یک ‌دهم سرعت نور تشکیل شده است.

جدول تناوبی در حال حاضر و به‌طور کامل، تکمیل شده است. محققان برای یافتن عناصری فراتر از ردیف هفتم این جدول کار خود را آغاز کرده‌اند.

برای اولین بار کتاب‌های درسی شیمی در سال 2011 این جدول را به‌روزرسانی کرد و اگر هیچ اعتراض عمومی قابل توجهی صورت نگیرد، این اسامی در ماه نوامبر رسما به تصویب خواهد رسید.



چهار عنصر جدید جدول تناوبی نامگذاری شدند

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n و * رهــــــا *
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا