خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

santaclaus

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/4/19
ارسال ها
139
امتیاز واکنش
2,011
امتیاز
163
محل سکونت
MHD
زمان حضور
1 روز 6 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
استفن کینگ بیش از 50 کتاب نوشته است و بیش از میلیون ها نفر طرفدار دارد. وی به عنوان محبوب ترین نویسنده ی کتاب هاب ژانر وحشت به خوبی تکنیک های نوشتن یک کتاب جالب و فریبنده را می داند. استفن کینگ به تازگی کتابی با عنوان "در مسیر نوشتن" منتشر کرده که بینش ارزشمندی درباره ی چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده ی خوب را ارائه می دهد.


در اینجا 15 قطعه از توصیه های وی از این کتاب ارزشمند برای کسانی که مایلندبه یک نویسنده ی بزرگ تبدیل شوند استخراج شده است:





  • بیش از حد نگران دستور زبان نباشید!
به گفته ی آقای کینگ :"یک نوشته همیشه نباید اتو کشیده و کروات زده باشد." اگر در حال نقل داستانی هستید، مهمترین موضوع نحوه ی بیان آن داستان است؛ نیازی نیست بیش از حد به گرامر تمرکز کنید. زمانی که یک خواننده داستان خوبی را می خواند، گاهی فراموش می کند که در حال خواندن است.





  • از قدرت توصیف بهره ببرید
وی به این موضوع اشاره دارد که :" آغاز شرح یک داستان باید از تخیل یک نویسنده نشئت بگیرد و در ذهن خواننده پایان یابد." بنابراین اطمینان حاصل کنید که توصیف هایتان مختصر و روشن هستند و بیش از حد در نوشتن خود غرق نشوید. سعی کنید داستان با کلمات ساده نوشته شوند تا خواننده را به اشتباه نیندازد.





  • در نوشته تظاهر نکنید
به گفته ی آقای کینگ: "یکی از بدترین اشتباهاتی که ممکن است در نوشتن مرتکب شوید، تغییر ظاهر واژگان است؛ به این صورت که کمی سنگین و طولانی تر جلوه کنند چرا که از بکارگیری واژگان کوتاه و ساده حجالت می کشید." واضح صحبت کنید و از اصطلاحات مخصوص یک صنف استفاده نکنید.





  • برای نقد آماده باشید و برنامه ریزی کنید
وی اشاره می کند:" اگر به عنوان یک نویسنده (یا نقاش، یا خواننده و یا هر حرفه ی دیگری) کسی سعی در تضعیف روحیه ی شما نسبت به آن اثر دارد، اهمیت ندهید." به نوشتن ادامه دهید حتی اگر حس می کنید آن نوشته را دوست ندارید و زمانی که با شکست روبرو شدید خوشبین باشید.





  • به دنبال رضایت دیگران نباشید
به گفته ی وی:" اگر تصمیم گرفته اید تا آنجاییکه می شود صادقانه بنویسید ، روزشمار عضویت شما در جامعه ی ادب شروع شده است." شخص آقای کینگ نیز نامه ی های زیادی از خوانندگان ناارضی دریافت کرده است. بنابراین هر کسی که اثر شما را می خواند لزوماً آن را نمی پسندد و این امر عادی است.


  • از نوشتن لـ*ـذت ببرید
آقای کینگ می گوید: " من لـ*ـذت خالصی از تکرار اینکار می برم. و اگر شما نیز بتوانید نوشتن را با لـ*ـذت انجام دهید یک عمر از آن لـ*ـذت خواهید برد." کار نباشد شما را نا امید کند؛ بلکه باید الهام بخش و محرک باشد. باید به کارتان علاقه نشان دهید.





  • بدون حواس پرتی بنویسید
به توصیه ی آقای کینگ باید بدون هیچگونه حواس پرتی بنویسید. " با در بسته بنویسید و با در باز مرور کنید." هنگام نوشتن در را ببندید و گوشی تان را خاموش کنید تا بتوانید با نوشته ارتباط برقرار کنید.





  • راجع به هر چیزی بنویسی، حتی مسائل ناخوشایند
وی اشاره به این موضوع دارد که: " مسائل مهم ، سخت ترین موضوعات برای گفته شدن هستند. در چنین مسائلی نکاتی وجود دارد که شما از عنوان آن شرم دارید، چرا که احساسات شما نسبت به آن تقلیل یافته است." اگر قرار است یک نویسنده ی ماهر باشید باید موضوعات منفی و دشوار را به خوبی شرح دهید. از نوشتن چنین موضوعاتی واهمه نداشته باشید و خود را در این موقعیت قرار دهید.





  • صدای شخص دیگری را ندزدید
آقای کینگ معتقدند که:" نمی توان به کتابی مثل کتاب موشک کروز دستبرد زد." به جای دست درازی به آثار دیگران سعی کنید کلیه ی جوانب ذهنتان را کشف کنید و خلق اثری نو و منحصربه فرد را تجربه کنید.





  • کارتان را با جدیت انجام دهید
به گفته ی وی:" می توان فعل نوشتن را با عصبانیت، هیجان، امیدواری یا نا امیدی انجام داد." اگر به نویسندگی یا نوشته خود اعتقادی ندارید و آن را سبک می شمارید، بهتر است قلم را زمین بگذارید و بعد از مدتی دوباره به سراغ آن بیایید.





  • خطر کنید!
آقای گینک می گید:" من معتقدم ترس منشاء بدترین نوشته هاست." بهترین نویسندگان کسانی هستند که سبک خود را دنبال می کنند و به طور منظم در پی شکستن قواعد نوشته های معمولی هستند. بنابراین از ذهن خود نهراسید؛ آن را در آ*غو*ش بکشید و ببینید چه آثاری خلق خواهید کرد.





  • هر روز بنویسید
به گفته ی وی:" زمانی که من شروع به کار بر روی پروژه می کنم، هرگز متوقف نمی شوم و سرعت کارم را پایین تر نمی آورم مگر اینکه واقعاً مجبور باشم." نویسندگی نباید شغلی باشد که از آن متنفر باشید. اینکه هر روز بنویسید به ماندن داستان در ذهن کمک بزرگی می کند.





  • اولین پیش نویس را در عرض سه ماه به پایان برسانید
آقای کینگ معتقد است:"اولین پیش نویس یک کتا ب، هرچقدر هم که طولانی باشد، نباید بیشتر از سه ماه در یک فصل طول بکشد." نوشتن روزانه برای رسیدن به این هدف و متعهد ماندن به پروژه، کمک بزرگی می کند.





  • از حذف قسمت های کسالت آور نوشته تان نترسید
بسیاری از نویسندگان با چالش حذف قسمت هایی از نوشته که از آن لـ*ـذت می برند روبرو هستند، اما به توصیه ی آقای کینگ:"عزیزتان را بکشید، حتی اکر قلب نویسنده ی خودخواه کمی شکسته شود، عزیزتان را بکشید." شاید این بخش کار بسیار سختی باشد اما حذف قسمت های کسالت آور به روانی داستان کمک ی کند. به خاطر داشته باشید که نوشته ی نهایی قرار نیست مشابه پیش نویس باشد.





  • قبل از شروع کار جدید استراحت کنید
زمانی که نوشته ای را به پایان رساندید، برای چند هفته پیش از شروع پروژه ی بعدی استراحت کنید. آقای کینگ 6 هفته استراحت را توصیه می کنند، این بدان معناست که در نهایت با ذهنی باز و بی آلایش نوشته تان را مطالعه کنید.





شما درباره ی توصیه های این نویسنده ی بزرگ چه فکر می کنید؟


توصیه های استفن کینگ برای تبدیل شدن به یک نویسنده ی بزرگ!

 
  • تشکر
Reactions: Delvin22، Mohadeseh.f و نگار 1373
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا