خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


ستاره‌شناسان ناسا اخیرا توانستند سیاره‌ای را با تلسکوپ اسپیتزر کشف کنند. آنها به دلیل دمای بسیار زیاد برای آن لقب سیاره جهنمی را در نظر گرفته‌اند.

تلسکوپ اسپیتزر به ستاره‌شناسان ناسا کمک کرد تا بتوانند سیاره‌ای به نام LHS 3844b را شناسایی کنند. با توجه به اینکه در سطح این سیاره همواره گدازه‌های آتشفشانی فعالیت دارند و هیچ‌گونه جو پایداری نیز به دور این سیاره نیست، دمای آن به چند صد درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به همین دلیل به آن لقب سیاره جهنمی را اختصاص دادند.

ویژگی‌های سیاره جهنمی

ستاره‌شناسان توانستند به کمک تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا اطلاعاتی از آن را به دست بیاورند که طبق این اطلاعات، این سیاره با زمین حدود 48.6 سال نوری فاصله دارد و به دور ستاره کوتوله می‌چرخد. همچنین سیاره LHS 3844b قسمت زیادی از حرارت و انرژی خود را از دست داده و در دوره پایانی زندگی خود قرار دارد. سیاره جهنمی هر 11 ساعت دور ستاره کوتوله گردش می‌کند و چنین موضوعی نشان می‌دهد فاصله آن با ستاره کوتوله بسیار کم است.

نیمی از سیاره LHS 3844b همواره رو به ستاره کوتوله بوده که به همین دلیل دمای آن تا 770 درجه افزایش پیدا می‌کند و چنین گرما و درخششی باعث شد تا ستاره‌شناسان بتوانند آن را کشف کنند. نیمه دیگر این سیاره به دلیل اینکه به روی سیاره کوتوله نیست، خنک‌تر بوده و همین موضوع نشان می‌دهد این سیاره جو پایدار ندارد؛ زیرا در صورت وجود جو پایدار، وزش باد باعث جابه‌جایی گرما به بخش سردتر می‌شد.​


سیاره جهنمی با دمای حدود 770 درجه توسط تلسکوپ اسپیتزر کشف شد

 
  • تشکر
Reactions: PAr و * رهــــــا *
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا